Urząd Miejski w Gdańsku zaprasza mieszkańców i interesariuszy do udziału
w konsultacjach projektu dokumentu pt. „Zielonej Strategia Gdańska: Plan Adaptacji Miasta Gdańska do zmian klimatu do roku 2030 – aktualizacja 2024”
Zielona Strategia Gdańska: Plan Adaptacji Miasta Gdańska do zmian klimatu do roku 2030 – Aktualizacja 2024 to dokument, którego celem jest ocena wrażliwości na zmiany klimatu największych polskich miast i zaplanowanie działań adaptacyjnych, adekwatnych do zidentyfikowanych zagrożeń. Plan adaptacji jest dokumentem strategicznym, który w swoim założeniu nawiązuje do konieczności podjęcia działań adaptacyjnych w odpowiedzi na postępujące skutki zmian klimatu. Prace nad aktualizacją dokumentu zostały rozpoczęte w roku 2023 i były koordynowane przez Wydział Środowiska (obecnie Wydział Ekologii i Energetyki) Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Pierwszym etapem była aktualizacja części diagnostycznej dokumentu, w tym rozdziałów charakterystyki obszaru, powiązania Planu Adaptacji z innymi dokumentami strategicznymi oraz diagnozy zagrożeń klimatycznych, a także podatności i ryzyka z tym związanego. Jednocześnie przy współpracy z jednostkami i spółkami miejskimi określono możliwe działania adaptacyjne będące odpowiedzią na zdiagnozowane problemy. Na tej podstawie określono aktualną wizję, cele i opcje adaptacji miasta do zmian klimatu.
Konsultacje rozpoczynają się w dniu 24.09.2024 roku i trwają do 15.10.2024 roku (potrwają 21 dni). Celem konsultacji społecznych jest umożliwienie mieszkańcom i interesariuszom miasta Gdańska zgłoszenia uwag do powyższego dokumentu.
Uwagi i wnioski można zgłaszać za pośrednictwem formularza poprzez jeden z wymienionych niżej sposobów:
- w formacie edytowalnych plików tekstowych DOC/DOCX przesłać pocztą elektroniczną na adres: klimat@gdansk.gda.pl wpisując w tytule wiadomości e-mail treść: „MPA- aktualizacja 2024”,
- wersję papierową formularza złożyć w siedzibie jednego z trzech Zespołów Obsługi Mieszkańców Urzędu Miejskiego w Gdańsku: ZOM nr 1 przy ul. Partyzantów 74 (wrzutnia na korespondencję lub pok. nr 210), ZOM nr 3 przy ul. Nowe Ogrody 8/12 (wrzutnia na korespondencję lub pok. nr 40), ZOM nr 4 przy ul. Wilanowskiej 2 (wrzutnia na korespondencję lub punkt informacji) (w dniach i godzinach funkcjonowania Urzędu, tj.: poniedziałek 8:00-16:00, wtorek 8:00-16:00, środa 8:00-17:00, czwartek 8:00-16:00, piątek 8:00-15:00; (o terminowym dostarczeniu przesyłki decyduje data złożenia formularza tj. do dnia 15 października 2024 r.),
- przesłać wersję papierową formularza przesyłką pocztową (z dopiskiem na kopercie: „MPA- aktualizacja 2024”) na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, Wydział Ekologii i Energetyki, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk; (o terminowym dostarczeniu przesyłki decyduje data nadania, tj. do dnia 15 października 2024 r.).
Z treścią projektu dokumentu można zapoznać się w siedzibie Wydziału Ekologii i Energetyki Urzędu Miejskiego w Gdańsku, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym (58 768 82 41) oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Z wyników konsultacji zostanie przygotowany raport w postaci załącznika do dokumentu, informujący w jakim zakresie uwagi zostały uwzględnione w treści opracowania, natomiast treść dokumentu zostanie zaktualizowana o merytoryczne uwagi.
Dokumenty do pobrania:
Formularz zgłaszania uwag MPA- aktualizacja
Załącznik Harmonogram finansowo-rzeczowy
Dokumenty do pobrania w wersji dostępnej cyfrowo (WDC):
załącznik Harmonogram finansowo-rzeczowy