Kandydat przystępujący do naboru winien spełniać następujące wymagania:
Niezbędne:
- wykształcenie wyższe w zakresie dziennikarstwa, komunikacji lub pokrewny kierunek;
- 5 lat stażu pracy w obszarze komunikacji i promocji lub na stanowisku związanym z obsługą prasową: doświadczenie w pracach redakcyjnych, dziennikarstwie lub PR;
- doświadczenie na stanowisku kierowniczym związanym z obsługa prasową;
- biegła obsługa komputera;
- bardzo dobra znajomość obsługi pakietu Office;
- umiejętność redagowania pism;
- swoboda w komunikowaniu się;
- wiedza z zakresu funkcjonowania rynku mediów lokalnych i ogólnopolskich;
- znajomość zasad i elementów Public Relations;
- umiejętność jasnego i precyzyjnego wyrażania się;
- umiejętność sprawnego korzystania z różnorodnych źródeł informacji;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- umiejętność wystąpień publicznych, prowadzenia spotkań, prezentacji, przygotowywania i prowadzenia konferencji prasowych;
- wiedza i umiejętności właściwego traktowania informacji służbowej;
- umiejętność zarządzania zespołem;
- strategiczne myślenie;
- umiejętność analizy danych;
- posiadanie cech osobowych takich jak: komunikatywność i otwartość niezbędna do jasnego przekazywania informacji w różnych kanałach oraz do różnych grup odbiorców. Empatia pozwalająca zrozumieć potrzeby mieszkańców, mediów i pracowników, co ułatwia budowanie relacji. Odporność na stres. Umiejętności organizacyjne i skrupulatność.
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- niekaralność – brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia.
Pożądane:
- ukończone studia podyplomowe, lub dodatkowe kursy w zakresie dziennikarstwa, komunikacji, kształtowania wizerunku, PR lub pokrewne;
- znajomość prawa prasowego;
- zainteresowanie ekologią i zielenią miejską;
- prawo jazdy kat. B;
- ukończone kursy oraz szkolenia - z zakresu komunikacji społecznej;
- obsługa programów graficznych;
- znajomość trendów w komunikacji i marketingu;
- doświadczenie w pracy z mediami – przygotowywanie komunikatów, wystąpień publicznych.
- posiadanie cech osobowych takich jak: kreatywność i innowacyjność, zmysł estetyczny, wysoka kultura osobista - dyplomacja. Proaktywność.
Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku:
- Kształtowanie i realizacji polityki komunikacji społecznej w jednostce;
- Publiczne reprezentowanie działań jednostki;
- Kreowanie spójnej polityki wizerunkowej i komunikacyjnej zgodnej ze strategią miasta;
- Współpraca z innymi jednostkami miasta w zakresie komunikacji;
- Organizowanie kontaktów publicznych Zarządu, realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu;
- Opracowywanie oficjalnych stanowisk, komunikatów i komentarzy dotyczących działania Zarządu;
- Przygotowywanie materiałów graficznych dotyczących działalności;
- Redagowanie i aktualizacja strony internetowej oraz kont mediów społecznościowych;
- Udzielanie odpowiedzi oraz sprostowań na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także inne materiały rozpowszechniane w środkach masowego przekazu;
- Planowanie i organizacja imprez promocyjnych i edukacyjnych z zakresu działalności Zarządu;
- Przygotowywanie i prowadzenie akcji informacyjnych skierowanych do mieszkańców w zakresie prowadzonych przez Zarząd zadań;
- Organizacja i prowadzenie konferencji prasowych;
- Wspieranie transparentności działań Zarządu i wzmacnianie zaufania społecznego;
- Budowanie i utrzymywanie relacji z redakcjami oraz monitorowanie potrzeb informacyjnych dziennikarzy;
- Monitorowanie przebiegu spraw o dużym zainteresowaniu społecznym oraz koordynowanie komunikacji dotyczącej tych tematów;
- Promowanie postaw proekologicznych wśród mieszkańców poprzez programy edukacyjne, warsztaty, kampanie społeczne; konferencje;
- Nadzór nad procesem archiwizacji materiałów medialnych oraz dokumentacją działań wizerunkowych;
- Monitoring mediów tradycyjnych i cyfrowych;
- Analizowanie trendów, sygnałów kryzysowych i rekomendowanie działań naprawczych, a także opracowywanie i wdrażanie działań komunikacyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- Planowanie, organizacja i nadzór pracy specjalistów w Dziale, w tym akceptacja i kontrola jakości treści przygotowywanych przez pracowników Działu;
- Wyznaczanie zadań, priorytetów i kierunków działań, w tym w zakresie komunikacji wewnętrznej;
- Współpraca z kierownictwem jednostki i pozostałymi działami w zakresie przepływu informacji;
- Koordynowanie organizacji kampanii edukacyjnych i inicjatyw wizerunkowych;
- Zapewnienie warunków pracy podległym pracownikom zgodnie z przepisami BHP i p.poż;
- Przygotowywanie raportów dla dyrekcji i władz miasta;
- Wzmacnianie identyfikacji wizualnej podczas wydarzeń, akcji edukacyjnych, prac terenowych;
- Budowanie profesjonalnego i rozpoznawalnego wizerunku w przestrzeni publicznej;
- Pozyskiwanie materiałów promocyjnych i edukacyjnych związanych z działalnością Zarządu;
- Przygotowywanie materiałów informacyjnych spójnych z identyfikacją wizualną miasta i jednostki;
- Przestrzeganie przepisów BHP, p.poż i OC.
- Wykonywanie innych poleceń Dyrektora GZDiZ.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
Praca biurowo – terenowa, przy czym w terenie wynosi do 50% czasu pracy;
Praca przy monitorze ekranowym przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy.
Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce jest wyższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
- list motywacyjny oraz informacje (np. CV), o których mowa w art. 221ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.) tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres dla korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
- kserokopie dokumentów poświadczających wymagane wykształcenie (dyplomy, świadectwa),
- kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (ukończone studia podyplomowe, kursy, zdobyte uprawnienia, certyfikaty umiejętności lub certyfikaty językowe),
- kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
oraz na podstawie art. 221 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.), w związku z art. 6 i 13 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.:
- oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o nieposzlakowanej opinii,
oraz
- oświadczenie, wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji, jeśli przekazane dane osobowe wykraczają poza wskazany wyżej zakres ( na podst. art. 221a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.)
Złożone dokumenty należy podpisać własnoręcznym podpisem.
Jednocześnie zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Gdański Zarząd Dróg i Zieleni (GZDiZ) informuje, iż:
- administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze jest GZDiZ;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w GZDiZ – iod@gdansk.gda.pl, tel. 58 52 44 509;
- dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c (w odniesieniu do danych wymaganych do przeprowadzenia procesu rekrutacji) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (w przypadku przekazania danych, które nie są wskazane w ogłoszeniu o naborze jako dane niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji) RODO, w związku z przepisami Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r., ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. oraz Zarządzenia 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisku urzędnicze w GZDiZ;
- dane osobowe będą przechowywane zgodnie z procedurą zawartą w Zarządzeniu 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w GZDiZ, w przypadku osób niezatrudnionych w GZDiZ nie dłużej niż przez 2 lata;
- odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. sądy, prokuratura, policja), jeśli wystąpią do GZDiZ o udostępnienie tych danych, oraz firmy świadczące usługi informatyczne na rzecz GZDiZ (w związku z przetwarzaniem danych osobowych w systemach informatycznych użytkowanych przez GZDiZ);
- GZDiZ nie zamierza przekazywać do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie;
- osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
- osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- podanie danych osobowych wskazanych w ogłoszeniu o naborze jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest w pełni dobrowolne;
- dane osobowe osób ubiegających się o zatrudnienie nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji lub profilowania.
Zgodnie z Ustawą o ochronie sygnalistów, w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, opracowano wewnętrzną procedurę zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Informacje na temat procedury dostępne są w BIP – Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.
Oferujemy pracę:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
- umowa o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością jej przedłużenia,
- oferowane wynagrodzenie w przedziale: 10.560,00 zł – 13.000,00 zł brutto.
- zatrudnienie od 01.01.2026 r.
Ostateczna kwota będzie uzależniona od posiadanego doświadczenia i kompetencji.
W skład wynagrodzenia wchodzą: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek funkcyjny, dodatek stażowy, premia regulaminowa w wysokości 20%, premia motywacyjna (zgodnie z regulaminem wynagradzania i premiowania pracowników GZDiZ).
Termin składania aplikacji od dnia 03.12.2025 r. do dnia 15.12.2025 r.
Zainteresowane osoby prosimy o składanie ofert osobiście, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: Kierownika Działu Komunikacji i Edukacji”, w kancelarii GZDiZ budynek „A” lub listownie na adres: ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk, (liczy się data wpływu do GZDiZ). Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP (www.gdansk.pl), na stronie internetowej GZDiZ (www.gzdiz.gda.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Informujemy, że złożonych ofert nie odsyłamy.




















