W pierwszej części spotkania Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska, Monika Nkome Evini przedstawiła główne założenia i cele wprowadzenia Parku Kulturowego w gdańskim Śródmieściu. Następnie głos zabrała przedstawicielka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Prezentacja Agaty Lewandowskiej z Działu Inżynierii Ruchu dotyczyła krakowskich doświadczeń związanych z ruchem pojazdów wolnobieżnych na terenie Starego Miasta. Nakreśliła także propozycje regulacji zasad funkcjonowania takich pojazdów w Śródmieściu Gdańska w na terenie przyszłego Parku Kulturowego.
W trakcie części warsztatowej operatorzy dyskutowali ze stroną samorządową na temat trudności w funkcjonowaniu pojazdów w ramach wrocławskiego i krakowskiego parku kulturowego. Następnie wspólnie doprecyzowano szczegóły zakresu regulacji gdańskiego Parku:
- Liczbę poruszających się po obszarze pojazdów
- Potencjalne trasy przejazdów i miejsca postojowe,
- Kluczowe kryteria konkursu dla operatorów, takie jak:
- Wymagania techniczne pojazdów – np. kolor, wiek, liczba miejsc, długość,
- Doświadczenie operatorów,
- Standardy obsługi klientów
Operatorzy w trakcie dyskusji podkreślali, że ze względu na sytuację pandemiczną i trudności z dostępem do nowych pojazdów będą potrzebować okresu przejściowego w dostosowaniu się do zasad funkcjonowania branży w śródmiejskim Parku Kulturowym.
Warto podkreślić, że przedstawiciele branży są otwarci na zmiany i deklarują chęć udziału w kolejnych rozmowach, które pozwolą na wypracowanie kompromisu.