PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Finał kampanii „Nie śpij, bo Cię przegłosują”

Finał kampanii „Nie śpij, bo Cię przegłosują”
Do Gdańska wrócił budzik, który był symbolem kampanii profrekwencyjnej „Nie śpij, bo Cię przegłosują”. Przejechał trasę ponad 3 tys. kilometrów. Celem kampanii jest pobicie rekordu frekwencji w wyborach parlamentarnych z 1989 roku, który wynosił 62,70%. W internecie, mediach tradycyjnych i społecznościowych, kampania zyskała ponad 40 milionów odsłon. Do akcji włączyło się wiele znanych osób z różnych środowisk.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

- Nie śpij, bo Cię Przegłosują to kampania profrekwencyjna, którą rozpoczęliśmy w Gdańsku, w 34. rocznicę pierwszych częściowo wolnych wyborów. Od czerwca w różnych miejscach naszego miasta i internetu, pojawiał się napis, który już tak dobrze znamy, nawiązujący właśnie do historycznego plakatu z 4 czerwca 1989 roku. Działamy z osobami z wielu różnych środowisk, żeby zmobilizować nas, obywatelki i obywateli do skorzystania ze swojego prawa wyborczego, choć wolę słowo powinność. Już za dwa dni może ta powinność może być zrealizowana, właśnie w dniu wyborów – mówiła Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Na potrzeby kampanii stworzono mobilny budzik odliczający czas do wyborów.
W ostatnim miesiącu budzik odwiedził 9 polskich miast i pokonał w sumie 3028 km. Instalacja artystyczna zachęcała do odwiedzania strony internetowej oraz przypominała mieszkańcom o wyborach 15 października.

- Ten budzik, który wyruszył w trasę z Warszawy, spod Pałacu Kultury i Nauki i objechał wiele polskich miast. Był m.in. w Białymstoku, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie i Bydgoszczy. Hasło „Nie śpij bo cię przegłosują" pojawiło się na koszulkach, bluzach, w formie plakatów, przypinek i naklejek. W mediach społecznościowych i innych wirtualnych przekazach kampania zyskała ponad 40 milionów odsłon. Nigdy nie było jeszcze kampanii profrekwencyjnej, która cieszyłaby się taką popularnością. Wszystkim bardzo dziękuję za zaangażowanie – dodała prezydent Gdańska.

Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska
Nie śpij bo Cię przegłosują, prezydent Aleksandra Dulkiewicz, mat. pras. UMG

Bieg do wyborów

W sobotę, 7 października, około tysiąc osób: młodszych i starszych, wytrawnych zawodników i początkujących biegaczy, wzięło udział w biegu “Gdańsk Biega - Na Wybory!” Uczestnicy wydarzenia otrzymali okolicznościowe “prowyborcze” koszulki. Bieg po plaży odbył się na dwóch dystansach 3,3 lub 6 km. Podobny bieg odbył się m.in. w Katowicach. Na starcie stanęło 350 uczestników.

Razem z wieloma miastami

W akcję zaangażowały większe i mniejsze samorządy, a także organizacje: Unia Metropolii Polskich, Związek Miast Polskich, Związek Województw RP. Działania profrekwencyjne można było zobaczyć m.in.w Białymstoku, Biłgoraju, Bydgoszczy, Ciechanowie, Cieszynie, Dzierżoniowie, Darłowie, Elblągu, Gdańsku, Gliwicach, Kamieniu Pomorskim, Katowicach, Kłodzku, Krotoszynie, Łodzi, Piasecznie, Płocku, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Tarnowie Podgórnym, Tychach, Warszawie, Wołominie i Wrocławiu.

Hasło kampanii można było zauważyć na tyłach autobusów i bilboardach m.in. w Gdańsku, Białymstoku i Wrocławiu.

Strona internetowa NieŚpij.pl

W pierwszym tygodniu lipca została uruchomiona strona internetowa www.niespij.pl, pełniąca funkcję źródła kluczowych informacji związanych z nadchodzącymi wyborami.  Wspólnie z ekspertami, przygotowano sekcję pytań i odpowiedzi, w której wyborcy mogli pozyskać ważne  informacje wyborcze dotyczące głosowania za granicą, zmiany miejsca głosowania, czy możliwości oddania głosu bez posiadania dowodu osobistego.

Strona internetowa udostępniała także kampanijne materiały multimedialne, które każdy mógł pobierać i drukować na własnej drukarce, aby aktywnie włączyć się w działania kampanijne.

Wraz z uruchomieniem strony internetowej, udostępniono dedykowany adres e-mail info@niespij.pl, który pełnił funkcję źródła informacji dla osób zainteresowanych uczestnictwem w kampanii oraz tych, którzy mieli pytania dotyczące udziału
w wyborach.

Ci, którym na sercu leży przyszłość Polski

W kampanię włączyły się osoby publiczne (artyści, aktorzy, influencerzy), takie jak m.in.:

Kuba Wojewódzki, Agata Młynarska, Ada Fijał, Natalia Lesz , Tamara Archiuch, Bartek Kasprzykowski, Michał Koterski, Krzysztof Wieszczek, Maciek Radel , Kasia Dziurska, Iza Kuna, Kasia Sokołowska, Edyta Pazura, Gosia Baczyńska, Magdalena Różczka, Urszula Dębska, Piotr Cyrwus, Michał Rusinek, Zuza Kołodziejczyk, Agnieszka Dygant, Aleksandra Hamkało, Grażyna Wolszczak, Piotr Kędzierski, Jolanta Kwaśniewska, Jacek Jelonek, Karolina Ferenstein-Kraśko, Małgorzata Rozenek-Majdan, Ralph Kamiński, Barbara Kurdej-Szatan, Oliwier Janiak, Julia Kuczyńska, Julia Wróblewska, Aleksandra Popławska, Honorata Skarbek, Antoni Pawlicki, Maja Ostaszewska i Maciej Stuhr.