
Otwarcie ofert przetargowych zaplanowano na 16 sierpnia 2016 r. Będzie wówczas wiadomo, która z firm będzie realizować budowę. Do drugiego etapu zaproszono:
1) Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie;
2) Konsorcjum Firm: Lider - Metrostav a.s.,Partner-VISTAL GDYNIA S.A.,, Partner- VISTAL INFRASTRUCTURE Sp. z o.o., Gdynia;
3) Konsorcjum: Lider - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o., Będzin
Partner - AZI-BUD Sp. z o.o., Będzin
4) Konsorcjum: Lider - Porr Polska Infrastructure S.A., Warszawa, Partner - Porr Bau GmbH, Wiedeń,
Partner - Teerag Asdag Aktiengesellschaft, Wiedeń,
5) BUDIMEX S.A. Warszawa,
6) SKANSKA S.A. Warszawa,
7) STRABAG Sp. z o.o., Pruszków.
Przypomnijmy: budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie zapewni bezpieczne i sprawne połączenie wyspy ze stałym lądem. Nowy most zastąpi przestarzały most pontonowy, który utrudnia ruch kierowcom, ale również stanowi dużą przeszkodę dla żeglarzy. Obiekt ma być oddany do użytku w 2018 roku. Cały projekt ma kosztować około 80 mln złotych. W maju br. rząd potwierdził przyznanie dotacji na realizację pierwszego etapu inwestycji w kwocie 16,6 mln zł.

