
Centrum Informatyczne TASK (CI TASK) zostało powołane w 1994 roku. Stanowi jednostkę organizacyjną Politechniki Gdańskiej bez osobowości prawnej, która podlega Prorektorowi d/s Rozwoju.

Funkcje kontrolno-merytoryczne nad działalnością Centrum sprawuje Rada Użytkowników oraz Rada Naukowa, w skład których wchodzą wydelegowani przedstawiciele środowisk akademickich i jednostek naukowo-badawczych Trójmiasta.
Zadaniem Centrum jest obsługa środowiska naukowo-badawczego w zakresie dostępu do krajowej i światowej sieci informatycznej, serwisów informacyjnych i baz danych oraz udostępnianie poprzez sieć mocy obliczeniowych serwerów wraz z oprogramowaniem użytkowym.
Skład Centrum
- Rada Naukowa
- Rada Użytkowników
- Dyrektor
- Dyrektor Naukowy
- Sekretariat
- Zespół d/s Komputerów Dużej Mocy i Oprogramowania
- Zespół d/s Sieci
- Zespół d/s Szkoleń i Wydawnictw
- Interdyscyplinarny Zespół Modelowania Matematycznego
Zadania Zespołu d/s Komputerów Dużej Mocy i Oprogramowania
- obsługa Komputerów Dużej Mocy,
- obsługa stacji roboczych,
- obsługa archiwizatorów danych wraz z ewidencją nośników,
- obsługa serwera sieciowego i baz danych,
- nadzór nad całością pracy zainstalowanego sprzętu wraz z urządzeniami zasilania i klimatyzacji,
- udział w odbiorze i testowanie nowego sprzętu komputerowego,
- nadzorowanie gwarancji i umów pogwarancyjnych urządzeń i oprogramowania,
- prowadzenie zdalnego monitorowania pracy KDM,
- zabezpieczenie i ochrona zasobów KDM przed nieuprawnionym dostępem,
- współpraca z Dyrekcją Centrum w sprawach związanych z planowanym rozwojem sprzętowym oraz zakupami nowego oprogramowania na KDM,
- współpraca z Pracownią Sieci Komputerowej w zakresie obejmującym sieciowy dostęp do KDM,
- współpraca z administratorami innych centrów KDM w zakresie wykorzystania KDM i oprogramowania użytkowego poprzez sieć Internet,
- nadzór i konfiguracja systemów operacyjnych,
- instalacja i aktualizacja oprogramowania użytkowego,
- nadzór i współpraca w tworzeniu baz danych,
- prowadzenie serwerów FTP, WWW, W3Cache oraz News,
- prowadzenie serwisu informacyjnego dotyczącego komputerów i oprogramowania KDM,
- prowadzenie i nadzór nad działaniem poczty elektronicznej wraz z jej oprogramowaniem,
- nadzór nad zabezpieczeniem powierzonej dokumentacji i nośników z oprogramowaniem,
- udział w listach dyskusyjnych działających w sieci Internet,
- organizacja dostępu do literatury będącej na stanie CI TASK,
- rejestracja i rozliczanie czasu pracy użytkowników,
- obsługa użytkowników KDM,
- konsultacje dla użytkowników w zakresie oprogramowania użytkowego zainstalowanego na KDM,
- udział w organizowaniu szkoleń i konferencji w zakresie KDM, oprogramowania i baz danych,
- udział w opracowywaniu Biuletynu Informacyjnego TASK.
Zadania Zespołu d/s Sieci
- prowadzenie ewidencji urządzeń sieciowych,
- testowanie i udział w odbiorze sprzętu sieciowego oraz nowych przyłączy do sieci TASK,
- nadzorowanie gwarancji urządzeń i umów pogwarancyjnych,
- nadzór nad bezpieczeństwem powierzonego sprzętu,
- nadzór nad pracą całości urządzeń sieciowych i zasilających,
- nadzór nad stacjami do zarządzania siecią i sprzętem komputerowym będącym na stanie pracowni
- udział w projektowaniu, rozbudowie i rekonfiguracji sieci TASK,
- monitorowanie ruchu oraz obciążenia sieci,
- stały nadzór wraz ze zdalnym monitorowaniem poprawności działania sieci,
- rozliczanie ruchu generowanego przez użytkowników,
- prowadzenie NameService oraz rozdział numerów Internetu,
- opiniowanie projektów nowych przyłączy na styku LAN - TASK,
- wdrażanie nowoczesnych technologii transmisyjnych,
- współpraca z Dyrekcją Centrum w zakresie dotyczącym inicjowania zakupów sprzętu sieciowego i pomiarowego,
- współpraca z Pracownią KDM w zakresie zabezpieczenia dostępu do sieci i oprogramowania na styku sieć - KDM,
- współpraca z administratorami węzłów LAN oraz stały nadzór nad węzłami sieci TASK,
- współpraca z instytucjami - konserwatorami części liniowej sieci,
- współpraca z instytucjami uczestniczącymi w eksploatacji sieci,
- współpraca z innymi operatorami sieci,
- instalacja i aktualizacja oprogramowania urządzeń sieciowych,
- prowadzenie sieciowych serwisów informacyjnych,
- udział w listach dyskusyjnych działających w sieci Internet,
- konsultacje dla użytkowników w zakresie rodzajów łączy urządzeń oraz protokołów sieciowych niezbędnych do współpracy z TASK,
- udział w organizowaniu szkoleń z zakresu eksploatacji i użytkowania sieci,
- udział w opracowywaniu Biuletynu Informacyjnego TASK.
Zespół d/s Szkoleń i Wydawnictw
Zespół realizuje zadania związane z przygotowaniem: szkoleń z zakresu oprogramowania użytkowego, comiesięcznych seminariów z zakresu zastosowań oprogramowania i aplikacji, wydawnictwa biuletynów informacyjnych oraz kwartalnika TASK Quarterly.
Kontakt
Politechnika Gdańska
Centrum Informatyczne Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej
ul. G. Narutowicza 11/12
80-952 Gdańsk
tel. (+ 48 58) 347 24 11
fax (+ 48 58) 347 10 06
email: office@task.gda.pl
NIP: 584-020-35-93
REGON: 000001620
Kontakt w sprawach sieci i usług
tel.: (+ 48 58) 347 10 77
email: noc@task.gda.pl
Rejestracja domen
tel. (+ 48 58) 347 18 80
fax (+ 48 58) 347-14-41
email: dns@task.gda.pl
Kontakt w sprawach Komputerów Dużej Mocy
tel. (+ 48 58) 348 60 85
email: adcomp@task.gda.pl
Kontakt w sprawach usługi Jabber
email: jabber@task.gda.pl