PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Centrum Informatyczne Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej

Centrum Informatyczne Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej
Trujmiejska Akademicka Sieć Komputerowa
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

TASK LOGO

Centrum Informatyczne TASK (CI TASK) zostało powołane w 1994 roku. Stanowi jednostkę organizacyjną Politechniki Gdańskiej bez osobowości prawnej, która podlega Prorektorowi d/s Rozwoju.

intel

Funkcje kontrolno-merytoryczne nad działalnością Centrum sprawuje Rada Użytkowników oraz Rada Naukowa, w skład których wchodzą wydelegowani przedstawiciele środowisk akademickich i jednostek naukowo-badawczych Trójmiasta.

Zadaniem Centrum jest obsługa środowiska naukowo-badawczego w zakresie dostępu do krajowej i światowej sieci informatycznej, serwisów informacyjnych i baz danych oraz udostępnianie poprzez sieć mocy obliczeniowych serwerów wraz z oprogramowaniem użytkowym.

Skład Centrum

  • Rada Naukowa
  • Rada Użytkowników
  • Dyrektor
  • Dyrektor Naukowy
  • Sekretariat
  • Zespół d/s Komputerów Dużej Mocy i Oprogramowania
  • Zespół d/s Sieci
  • Zespół d/s Szkoleń i Wydawnictw
  • Interdyscyplinarny Zespół Modelowania Matematycznego

Zadania Zespołu d/s Komputerów Dużej Mocy i Oprogramowania

  • obsługa Komputerów Dużej Mocy,
  • obsługa stacji roboczych,
  • obsługa archiwizatorów danych wraz z ewidencją nośników,
  • obsługa serwera sieciowego i baz danych,
  • nadzór nad całością pracy zainstalowanego sprzętu wraz z urządzeniami zasilania i klimatyzacji,
  • udział w odbiorze i testowanie nowego sprzętu komputerowego,
  • nadzorowanie gwarancji i umów pogwarancyjnych urządzeń i oprogramowania,
  • prowadzenie zdalnego monitorowania pracy KDM,
  • zabezpieczenie i ochrona zasobów KDM przed nieuprawnionym dostępem,
  • współpraca z Dyrekcją Centrum w sprawach związanych z planowanym rozwojem sprzętowym oraz zakupami nowego oprogramowania na KDM,
  • współpraca z Pracownią Sieci Komputerowej w zakresie obejmującym sieciowy dostęp do KDM,
  • współpraca z administratorami innych centrów KDM w zakresie wykorzystania KDM i oprogramowania użytkowego poprzez sieć Internet,
  • nadzór i konfiguracja systemów operacyjnych,
  • instalacja i aktualizacja oprogramowania użytkowego,
  • nadzór i współpraca w tworzeniu baz danych,
  • prowadzenie serwerów FTP, WWW, W3Cache oraz News,
  • prowadzenie serwisu informacyjnego dotyczącego komputerów i oprogramowania KDM,
  • prowadzenie i nadzór nad działaniem poczty elektronicznej wraz z jej oprogramowaniem,
  • nadzór nad zabezpieczeniem powierzonej dokumentacji i nośników z oprogramowaniem,
  • udział w listach dyskusyjnych działających w sieci Internet,
  • organizacja dostępu do literatury będącej na stanie CI TASK,
  • rejestracja i rozliczanie czasu pracy użytkowników,
  • obsługa użytkowników KDM,
  • konsultacje dla użytkowników w zakresie oprogramowania użytkowego zainstalowanego na KDM,
  • udział w organizowaniu szkoleń i konferencji w zakresie KDM, oprogramowania i baz danych,
  • udział w opracowywaniu Biuletynu Informacyjnego TASK.

 Zadania Zespołu d/s Sieci

  • prowadzenie ewidencji urządzeń sieciowych,
  • testowanie i udział w odbiorze sprzętu sieciowego oraz nowych przyłączy do sieci TASK,
  • nadzorowanie gwarancji urządzeń i umów pogwarancyjnych,
  • nadzór nad bezpieczeństwem powierzonego sprzętu,
  • nadzór nad pracą całości urządzeń sieciowych i zasilających,
  • nadzór nad stacjami do zarządzania siecią i sprzętem komputerowym będącym na stanie pracowni
  • udział w projektowaniu, rozbudowie i rekonfiguracji sieci TASK,
  • monitorowanie ruchu oraz obciążenia sieci,
  • stały nadzór wraz ze zdalnym monitorowaniem poprawności działania sieci,
  • rozliczanie ruchu generowanego przez użytkowników,
  • prowadzenie NameService oraz rozdział numerów Internetu,
  • opiniowanie projektów nowych przyłączy na styku LAN - TASK,
  • wdrażanie nowoczesnych technologii transmisyjnych,
  • współpraca z Dyrekcją Centrum w zakresie dotyczącym inicjowania zakupów sprzętu sieciowego i pomiarowego,
  • współpraca z Pracownią KDM w zakresie zabezpieczenia dostępu do sieci i oprogramowania na styku sieć - KDM,
  • współpraca z administratorami węzłów LAN oraz stały nadzór nad węzłami sieci TASK,
  • współpraca z instytucjami - konserwatorami części liniowej sieci,
  • współpraca z instytucjami uczestniczącymi w eksploatacji sieci,
  • współpraca z innymi operatorami sieci,
  • instalacja i aktualizacja oprogramowania urządzeń sieciowych,
  • prowadzenie sieciowych serwisów informacyjnych,
  • udział w listach dyskusyjnych działających w sieci Internet,
  • konsultacje dla użytkowników w zakresie rodzajów łączy urządzeń oraz protokołów sieciowych niezbędnych do współpracy z TASK,
  • udział w organizowaniu szkoleń z zakresu eksploatacji i użytkowania sieci,
  • udział w opracowywaniu Biuletynu Informacyjnego TASK.


Zespół d/s Szkoleń i Wydawnictw
Zespół realizuje zadania związane z przygotowaniem: szkoleń z zakresu oprogramowania użytkowego, comiesięcznych seminariów z zakresu zastosowań oprogramowania i aplikacji, wydawnictwa biuletynów informacyjnych oraz kwartalnika TASK Quarterly.

Kontakt
Politechnika Gdańska
Centrum Informatyczne Trójmiejskiej Akademickiej Sieci Komputerowej
ul. G. Narutowicza 11/12
80-952 Gdańsk
tel. (+ 48 58) 347 24 11
fax (+ 48 58) 347 10 06
email: office@task.gda.pl
NIP: 584-020-35-93
REGON: 000001620

Kontakt w sprawach sieci i usług
tel.: (+ 48 58) 347 10 77
email: noc@task.gda.pl

Rejestracja domen
tel. (+ 48 58) 347 18 80
fax (+ 48 58) 347-14-41
email: dns@task.gda.pl
Kontakt w sprawach Komputerów Dużej Mocy
tel. (+ 48 58) 348 60 85
email: adcomp@task.gda.pl
Kontakt w sprawach usługi Jabber
email: jabber@task.gda.pl