PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Z wizytą w modernizowanej zajezdni tramwajowej

Z wizytą w modernizowanej zajezdni tramwajowej
Nowa myjnia tramwajowa, nowoczesne hale do przeglądów technicznych, tokarka podtorowa, a także dodatkowe tory postojowe i dojazdowe – tak zmienia się zajezdnia tramwajowa Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. W czwartek 14 maja o postępach w modernizacji opowiadali dziennikarzom Paweł Adamowicz Prezydent Miasta Gdańska oraz Jerzy Zgliczyński Prezes ZKM.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Nowa myjnia tramwajowa, nowoczesne hale do przeglądów technicznych, tokarka podtorowa, a także dodatkowe tory postojowe i dojazdowe – tak zmienia się zajezdnia tramwajowa Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. W czwartek 14 maja o postępach w modernizacji opowiadali dziennikarzom Paweł Adamowicz Prezydent Miasta Gdańska oraz Jerzy Zgliczyński Prezes ZKM.

Modernizacja zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu rozpoczęła się w 2010 roku. Pierwszy etap obejmował między innymi remont hali do przeglądów technicznych, uruchomienie nowej myjni tramwajowej, podnośników ułatwiających przegląd pojazdów oraz nowoczesnej tokarki podtorowej. W kolejnym etapie powstały tory dojazdowe do wybudowanych wcześniej obiektów, a także nowe miejsca postojowe. Trwają także przygotowania do powstania komory lakierniczej.

- Wszystkie prace modernizacyjne mają na celu dostosowanie zajezdni do obsługi nowego, niskopodłogowego taboru, a jednocześnie zapewnienie niezawodności floty tramwajowej. Co ważne, wszystkie prace modernizacyjne wykonywane są przy normalnie funkcjonującej zajezdni – mówi Jerzy Zgliczyński Prezes ZKM w Gdańsku.

- Gdańska flota tramwajowa ciągle się rozwija, już teraz możemy się pochwalić tym, że mamy najwięcej w Polsce tramwajów niskopodłogowych i z częścią niskopodłogową, a będzie ich jeszcze więcej. Jednocześnie wycofujemy z ruchu najstarsze składy. Dobrze funkcjonująca i nowoczesna zajezdnia bezpośrednio przekłada się na lepszy komfort podróżowania dla pasażerów – mówi prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Koszt pierwszego etapu modernizacji zajezdni to ponad 33 mln zł, z czego 60,9% stanowiły środki z funduszy europejskich, w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej – etap III A współfinansowanego przez UE ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Drugi etap modernizacji zajezdni kosztował 7,8 mln zł.

W kolejnych etapach modernizacji zajezdni tramwajowej we Wrzeszczu wyburzone zostaną niektóre hale magazynowe, a w ich miejsce powstaną tory przejazdowe i postojowe, które zostaną zadaszone. Planowany jest też remont kanałów przeglądowych oraz pozostałych hal. Nowością będzie zakup specjalistycznego systemu do podnoszenia wagonów tramwajowych.