We wtorek, 28 marca minął termin nadsyłania ofert w przetargu na realizację Nowej Świętokrzyskiej. W budżecie na ten cel zabezpieczono niecałe 89 ml zł. Wpłynęły trzy oferty, które są obecnie analizowane:
- Budimex S.A. - 148 463 581 zł
- Konsorcjum firm: Kobylarnia S.A. i Mirbud S.A. - 94 470 000 zł
- STRABAG Sp. z o.o. - 81 478 394, 88 zł
Nowa Świętokrzyska jest newralgiczną inwestycją dla Gdańska, w tym Oruni Górnej - Gdańska Południe i Ujeściska - Łostowic, które stanowią jeden z najdynamiczniej rozwijających się od kilku lat rejonów Gdańska. Projekt Nowej Świętokrzyskiej jest ściśle powiązany z inwestycją planowaną w Gdańsku, budową linii kolejowej PKM w kierunku Gdańska Południe. Dlatego też przetarg na Nową Świętokrzyską dotyczył nie tylko samej budowy, ale także przeprojektowania niektórych, dotychczasowych rozwiązań warunkujących przyszłą realizację linii PKM.
Zmiany w projekcie będą dotyczyły m.in. przekroju jezdni, a także układu w okolicy pętli Łostowice Świętokrzyska oraz w rejonie Al. Havla. Dzięki takim działaniom możliwa będzie realizacja obydwu zadań inwestycyjnych, które uwzględniają potrzeby zarówno drogowe jak również te, związane z połączeniem kolejowym. Przetarg objął budowę trasy od pętli Łostowice-Świętokrzyska do ul. Kampinoskiej wraz z budową obiektów inżynierskich. Ponadto przewidywana jest budowa drogi rowerowej, chodników i oświetlenia. Jednym z elementów inwestycji będzie także remont nawierzchni odcinka ul. Kampinoskiej.
Do zadań wykonawcy będzie należało pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych w tym m.in decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Przewidywany czas na realizację prac projektowych to 73 tygodnie, co oznacza, że wykonawca w tym okresie ma zaprojektować i zdobyć decyzje administracyjne pozwalające na rozpoczęcie robót budowlanych, które mają potrwać kolejne 100 tygodni.
Inwestycja będzie dofinansowana w kwocie 65 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład.