Hasło promujące Gdańsk zajęło pierwsze miejsce w rankingu przeprowadzonym przez miesięcznik ?Press?. Jurorzy zgodnie uznali, że ?Gdańsk - morze możliwości? nie tylko brzmi sympatycznie i przemawia do wyobraźni, ale oddaje również charakter całej strategii promocyjnej miasta.
Redaktorzy ?Press? zebrali w sumie 42 hasła przygotowane przez biura promocji urzędów miejskich i urzędów marszałkowskich. Brano pod uwagę zarówno hasła już funkcjonujące, jak i te, które mają dopiero zaistnieć w reklamach i materiałach promocyjnych miast i regionów. Zespół jurorów miał za zadanie ocenić każde z haseł pod kątem tego, na ile jest ono integralnym elementem całego komunikatu reklamowego i hasłowym ujęciem głównych argumentów promocji. Dobre hasło powinno być krótkie, oryginalne, wieloznaczne, zrozumiałe, wiarygodne i łatwe do zapamiętania.
W ocenie jurorów najwięcej punktów zebrało promujące Gdańsk hasło ?Morze możliwości?. Na drugim miejscu znalazło się hasło Wrocławia ?Wrocław miasto spotkań?, zaś trzecie miejsce zajął Kraków z hasłem ?Magiczny Kraków?.
Michał Piotrowski
Biuro Prasowe