Za 21,5 mln zł Gdańsk zakupi trzy niskopodłogowe tramwaje kanadyjskiej firmy Bombardier. Stanie się tak dzięki funduszom pozyskanym z Unii Europejskiej w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.


Realizowany kosztem 196 mln zł GPKM przewiduje również remont gdańskich torowisk i budowę zupełnie nowej linii tramwajowej na Chełm. Właśnie tą trasę obsługiwać będą nowe tramwaje Bombardier Flexity Classic NGT6-2GD.
![]() |
- Pojazdy, które obecnie posiadamy nie będą mogły jeździć na Chełm. Powodem są zbyt słabe jednostki napędowych, które mogą nie poradzić sobie z pokonaniem wzniesienia prowadzącego do południowych dzielnic Gdańska. Nowe tramwaje zapewnią ponadto doskonały komfort podróżowania. Wyposażone w klimatyzację i ?niską podłogę? dowiozą pasażerów z Chełmu do centrum miasta w około 6 - 7 minut - wyjaśnił prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej Jerzy Zgliczyński.
Zakład Komunikacji Miejskiej w Gdańsku Sp. z.o.o. w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej zakupi trzy zestawy tramwajowe. Przetarg na dostawę niskopodłogowych pojazdów szynowych wygrało konsorcjum trzech firm Bombardier Transportation Germany GmbH, Vossloh Kiepe GmbH, Solaris Bus Coach SA.
Pojazdy, które pojawią się w Gdańsku pod koniec 2007 r. Warto dodać, że Bombardier Transportation wykonał już podobne składy tramwajowe dla Krakowa i kilku miast niemieckich.
Dane techniczne | |
Długość | 26 m |
Szerokość | 2,4 m |
Rozstaw osi | 9040/1800 mm |
Wysokość podłogi | 360/560 mm |
Udział niskiej podłogi | 65 % |
Wysokość wejścia | 290 mm |
Ilość miejsc siedzących | 78 + 4 składane |
Ilość miejsc stojących | 100 |
Ilość drzwi | 5 |
Szerokość drzwi | 1200 mm |
Ciężar pojazdu | 30 000 kg |
Napęd | 4 silniki asynchroniczne prądu trójfazowego z własnym chłodzeniem o mocy 125 kW każdy |
Hamulce | 4 elektryczne hamulce akumulatorowe (hydrauliczne) sprężynowe oraz 4 oporniki hamowania, hamulec szynowy 6x60 kN |
Wyposażenie | wentylacja - 3 dachowe urządzenia nawiewowe, ogrzewanie - 8 urządzeń grzewczych pod siedzeniami |