PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Młyniska
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Młyniska
Powierzchnia: 4,32 km2
Liczba ludności: 2278 osób
Gęstość zaludnienia: 527 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Brzeźno, Nowy Port, Letnica, Przeróbka, Stogi, Krakowiec-Górki Zachodnie, Wyspa Sobieszewska, Rudniki, Olszynka, Orunia-Św. Wojciech-Lipce, Młyniska
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy II
tel. 58 301 30 11 wew. 150
ul. Elbląska 54/60
Kierownik Referatu – Grzegorz Pawlak
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Rada Dzielnicy Młyniska
Skład Rady Dzielnicy

Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy 

  • Joanna Grzenia

Zastępca Przewodniczącej Zarządu Dzielnicy 

  • Agnieszka Klatt

Członek Zarządu

  • Ewa Krelska

Przewodniczący Rady Dzielnicy 

  • Tomasz Larczyński

Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy 

  • Piotr Maj

Członkowie Rady Dzielnicy

  • Krystyna Adamska
  • Tadeusz Bucior
  • Krzysztof Dzienis
  • Anna Gorszka
  • Adam Gorszka
  • Anna Kobylska
  • Elżbieta Paluch
  • Monika Strugała
  • Małgorzata Strugała
  • Tomasz Trawiński
Kontakt

Siedziba 
ul. Marynarki Polskiej 134A, 80-865 Gdańsk

Telefon
571-324-215
Preferowany kontakt w trakcie trwania dyżuru.

E-mail
mlyniska@radadzielnicy.gdansk.pl

Facebook
Rada Dzielnicy Młyniska

Dyżury

Protokół z sesji wraz z linkiem do nagrania

Protokół z sesji wraz z linkiem do nagrania
I Dyskusja o problemach SP69 z udziałem dyr. Krystyny Barciś. II Głosowanie uchwał III/7/2024 i III/8/2024 ws ukonstytuowania się Komisji Rewizyjnej (w nawiązaniu do głosowania z II Sesji). III Dyskusja i głosowanie nad uchwałą III/9/2024 ws Regulaminu Rady Dzielnicy IV Dyskusja nad prezentacją Rady w mediach społecznościowych wraz z ewentualnym ustaleniem osoby odpowiedzialnej V Wolne wnioski
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Nagranie z sesji

Sesja odbyła się planowo o godzinie 18:00 w siedzibie Rady Dzielnicy Młyniska przy ul. Marynarki Polskiej 134A. W sesji wzięło udział 11 Radnych (lista obecności z podpisami w załączniku):

 

Anna Kobylska, Anna Gorszka, Piotr Maj, Elżbieta Paluch, Tadeusz Bucior, Adam Gorszka, Ewa Krelska, Tomasz Trawiński, Joanna Grzenia, Tomasz Larczyński, Agnieszka Klatt

 

Oznacza to, że osiągnięte zostało kworum określone w § 19. 1. Statutu Rady Dzielnicy Młyniska. Sesję prowadził przewodniczący Rady Tomasz Larczyński.

 

I Dyskusja o problemach SP69 z udziałem dyr. Krystyny Barciś.

Dyr. Krystyna Barciś przedstawiła obszerny referat na temat planów SP69, wraz z aktywną dyskusją w trakcie referatu.

“Aktywny Plac na Zielonym”, boisko będzie zamykane o 17:00 z uwagi na koszty. Nie ma dozorcy, jest monitoring. Ma część dla starszych i młodszych w 2 różnych częściach. Do tego w części dla starszych mają powstać dodatkowe 2-3 elementy zabawowo-rekreacyjne. Nie ma i nie będzie bujaków, bo zgodnie z przepisami są niebezpieczne. Bieżnia jest nieremontowana od 30 lat. Wiosną potrafi być do 80 osób jednocześnie. Radna Ewa Krelska: czy możemy umieścić zadaszenie lub altanę? Dyr. Barciś: są problemy z bezpieczeństwem i są dewastacje takich elementów przez osoby z zewnątrz, po weekendzie są wynoszone 3-4 worki 120-l śmieci, szkła i papierosów. Są duże potrzeby termomodernizacyjne. Drzewa na boisku są w dobrym stanie i nie potrzebują inwestycji. W planie jest więcej ław przy jezdni. Zdemontowano kosze do koszykówki z uwagi na brak atestów. Klepisko przed salą gimnastyczną zostanie obsiane trawą, ale nie będzie inwestycji, żeby było miejsce na festyny. Przy ścianie są stoły do ping-ponga, które się nie sprawdzają i SP69 chce je oddać którejś szkole sportowej, a zamiast nich ma powstać miasteczko ruchu drogowego. Tam będzie można zdawać na kartę rowerową. Przed główną ławą zostaną dostawione ławy, ale większość placu musi zostać pusta, żeby było miejsce na ruch samochodów dostawczych podczas remontów. Część drzew została zniszczona przez kierowcę, który chciał tam zawrócić. Przy płocie jest projekt ogrodu sensorycznego z kaskadowymi zielnikami dla najmłodszych dzieci. Jest projekt ustawienia ławek przy ul. Zielony Trójkąt, na terenie szkolnym, ale także dla mieszkańców. Przew. Piotr Maj był wobec tego sceptyczny z uwagi na możliwe przesiadywanie pijaków, z czym zgadza się dyr. Barciś, dopuszczając rezygnację z tego elementu.

Przew. Maj zmienił tu wątek poruszając kwestię odwodnienia oraz zmiany nawierzchni ul. Zielony Trójkąt. Dyr. Barciś poruszyła kwestię zbyt dużej wysokości chodników nad jezdnią - nie ma możliwości wyminięcia pojazdów, 2x w ciągu roku pojazdy ratownicze nie mogły dojechać do szkoły. Dyskutowano też zabezpieczenie tego odcinka progami zwalniającymi (oraz ich rodzajem) po planowanym remoncie.

Następnie dyskusja zeszła na termomodernizację szkoły. Wymiana okien w jednej sali lekcyjnej to 160 tys. zł. Szkoła miała problem z podmakaniem po opadach, ale to jest chwilowo rozwiązane dzięki modernizacji odwodnienia. Szkoła czeka w kolejce do termomodernizacji.

Przew. Larczyński poprosił o przekazanie projektu, który można byłoby wyodrębnić i szukać nań finansowania - wg dyr. Barciś to ogród sensoryczny i miasteczko ruchu drogowego. Dyr Barciś przekazała też plany likwidacji barier architektonicznych oraz dodatkowe znaki porządkujące parkowanie - dojeżdżający do ZUSu zastawiają obszar przed szkołą. Dostawcy cofając się wjeżdżają na teren szkoły. 

Koszt ogrodu sensorycznego to ok. 50 tys. zł, można go rozbudować wzdłuż szkoły. Radni poprosili o wizualizacje. Miasteczko to ok. 30 tys. zł. Dyr. Barciś zadeklarowała przeprowadzenie dialogu konkurencyjnego i przedstawienie radzie projektu wraz z kosztami ogrodu sensorycznego.

Następnie dyskutowano możliwość umieszczenia logo firmy lub informacji o sponsoringu - dyr. Barciś jest niechętna, ale nie wyklucza, uzgodniono konieczność zapytania Urzędu Miasta i radnych miejskich w kwestiach formalnych.

Przew. Larczyński podniósł kwestię braku oświetlenia. Dyr. Barciś podkreśliła, że obecne lampy nie posiadają wyłączników czasowych. Ze strony szkoły temat bada Adam Rakowski, ale szkoła nie zna kosztów, ani wymiany, ani zużycia energii. W dni powszednie szkoła włącza lampy na żądanie. Przew. Larczyński podkreślał związek niedoświetlenia z dewastacjami, wskazując możliwość dofinansowania oświetlenia z budżetu dzielnicy, oraz tego, że włączanie światła na żądanie nie wystarcza, bo nie zachęca do wyjścia dzieci, które widzą ciemny obszar. Wg dyr. Barciś będą dodatkowe dwie kamery na boisku oraz animator sportu - ktoś, kto będzie dyżurował na boisku do np. 17:00. Boisko SP69 nie jest orlikiem, więc nie musi być udostępniane. Powieszono siatki na bramkach kosztujące po kilka tys. zł, lecz szybko zostały pocięte. Dyr. Barciś nie chciała przedstawić kosztów poboru energii elektrycznej przez obecne urządzenia, motywując to nakładem pracy. Podjęto decyzję o zaproszeniu na którąś z kolejnych sesji konserwatora ze szkoły celem przedyskutowania aspektów kosztowych oświetlenia.

Uroczystości jubileuszu SP69 w 2025 r.: odbęda się 19 maja - święto szkoły.Tematem przewodnim będzie postać gen. Sosabowskiego. Radny Tomasz Trawiński zaoferował pomoc w postaci filmowania z drona. Bardzo drogie będą dmuchańce - ok. 20 tys. za dwa, choć dopiero w styczniu będą znane realne koszty. Grochówka - 4 tys. zł. 

II Głosowanie uchwał III/7/2024 i III/8/2024 ws ukonstytuowania się Komisji Rewizyjnej (w nawiązaniu do głosowania z II Sesji).

Uchwały te formalnie potwierdziły głosowanie z poprzedniej sesji, kiedy dokonano głosowania nad powołaniem Komisji Rewizyjnej w składzie: Tadeusz Bucior, Anna Gorszka, Tomasz Trawiński. Przed głosowaniem odbyła się dyskusja na temat zakresu działania Komisji Rewizyjnej (czy kontroluje tylko obecny Zarząd, czy także poprzednie). Wyniki głosowań:

Uchwała III/7/2024: 10 głosów za, 1 wstrzymujący się, 0 przeciw

Uchwała III/7/2024: 11 głosów za, 0 wstrzymujący się, 0 przeciw

III Dyskusja i głosowanie nad uchwałą III/9/2024 ws Regulaminu Rady Dzielnicy

Po krótkiej dyskusji przyjęto uchwałę III/9/2024 stosunkiem głosów: 11 za, 0 wstrzymujących się, 0 przeciw. Uchwała ta ma na celu głównie umożliwienie radnym zgłaszania poprawek do projektu uchwał.

IV Dyskusja nad prezentacją Rady w mediach społecznościowych wraz z ewentualnym ustaleniem osoby odpowiedzialnej

W toku nieformalnej dyskusji zdecydowano o preferencji dla Facebooka jako nieformalnego kanału komunikacji z mieszkańcami. Jako osoby odpowiedzialne zgłosili się (bez formalnej asygnaty) radni Adam Gorszka i Agnieszka Klatt. Uporządkowano także korzystanie z radzieckiego kanału WhatsApp.

V Wolne wnioski

W ramach wolnych wniosków ustalono wstępnie, że dniem na dyżury będzie wtorek - część radnych będzie przychodziła przed południem, część po. Ta sprawa będzie jeszcze dopracowywana. Podsumowano także działania z mieszkańcami podjęte w ramach spotkania z cyklu  „Porozmawiajmy przy stole” z prez. A. Dulkiewicz, np. nielegalne zastawianie przejścia dla pieszych na Nowej Kolonii Schichaua.

 

młyn
młyn
brak autora



Przewodniczący Rady Dzielnicy

podpis
podpis
Tomasz Larczyński
Tomasz LarczyńskiRada Dzielnicy Młyniska
Tomasz Larczyński - najnowsze