PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Młyniska
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Młyniska
Powierzchnia: 4,32 km2
Liczba ludności: 2278 osób
Gęstość zaludnienia: 527 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Brzeźno, Nowy Port, Letnica, Przeróbka, Stogi, Krakowiec-Górki Zachodnie, Wyspa Sobieszewska, Rudniki, Olszynka, Orunia-Św. Wojciech-Lipce, Młyniska
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy II
tel. 58 301 30 11 wew. 150
ul. Elbląska 54/60
Kierownik Referatu – Grzegorz Pawlak
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Rada Dzielnicy Młyniska
Skład Rady Dzielnicy

Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy 

  • Joanna Grzenia

Zastępca Przewodniczącej Zarządu Dzielnicy 

  • Agnieszka Klatt

Członek Zarządu

  • Ewa Krelska

Przewodniczący Rady Dzielnicy 

  • Tomasz Larczyński

Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy 

  • Piotr Maj

Członkowie Rady Dzielnicy

  • Krystyna Adamska
  • Tadeusz Bucior
  • Krzysztof Dzienis
  • Anna Gorszka
  • Adam Gorszka
  • Anna Kobylska
  • Elżbieta Paluch
  • Monika Strugała
  • Małgorzata Strugała
  • Tomasz Trawiński
Kontakt

Siedziba 
ul. Marynarki Polskiej 134A, 80-865 Gdańsk

Telefon
571-324-215
Preferowany kontakt w trakcie trwania dyżuru.

E-mail
mlyniska@radadzielnicy.gdansk.pl

Facebook
Rada Dzielnicy Młyniska

Dyżury

Protokół z II Sesji Rady Dzielnicy Młyniska, 6 listopada 2024

Protokół z II Sesji Rady Dzielnicy Młyniska, 6 listopada 2024
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Zapis audio sesji

Sesja odbyła się planowo o godzinie 18:00 w siedzibie Rady Dzielnicy Młyniska przy ul. Marynarki Polskiej 134A. W sesji wzięło udział 13 Radnych (lista obecności w załączniku):

 

Krystyna Adamska, Tadeusz Bucior, Anna Gorszka, Adam Gorszka, Joanna Grzenia, Agnieszka Klatt, Anna Kobylska, Ewa Krelska, Tomasz Larczyński, Piotr Maj, Elżbieta Paluch, Małgorzata Strugała, Tomasz Trawiński.

 

Oznacza to, że osiągnięte zostało kworum określone w § 19. 1. Statutu Rady Dzielnicy Młyniska. Sesję prowadził przewodniczący Rady Tomasz Larczyński.

 

I Zatwierdzenie porządku obrad

 

Z uwagi na brak wcześniejszego zatwierdzenia porządku obrad z powodu braku dostępu do siedziby Rady i tym samym braku możliwości statutowego wyłożenia porządku do wglądu, zatwierdzenie nastąpiło w trybie § 13. 2. Statutu, w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, jednomyślnie.

 

II Ślubowanie radzieckie

 

Z uwagi na nieobecność na I Sesji, Radna Małgorzata Strugała złożyła ślubowanie w trybie § 7. 3. Statutu.

 

III Wybór członków Zarządu Dzielnicy w trybie § 25 Statutu

 

Z grona Radnych została najpierw wybrana Komisja Skrutacyjna (w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, jednomyślnie), w składzie Elżbieta Paluch, Anna Kobylska.

 

Następnie przeprowadzono głosowanie tajne, na kandydatów zgłoszonych przez Przewodniczącą Zarządu Joannę Grzenię. Zgłoszeni zostali kandydaci:

  • Krelska Ewa,
  • Trawiński Tomasz.

 

Wyniki wyborów:

  • Krelska Ewa 11 głosów za, 2 przeciw
  • Trawiński Tomasz 6 głosów za, 7 przeciw

 

W związku z koniecznością uzyskania zwykłej większości głosów, członkinią zarządu została wybrana Ewa Krelska. Wybór został stwierdzony uchwałą II/6/2024.

 

IV Kwestie techniczne funkcjonowania Rady Dzielnicy w kadencji 2024-2029

 

W trakcie dyskusji zostały omówione sposoby komunikacji elektronicznej, w szczególności wyłożenia do wglądu projektów uchwał i porządków obrad kolejnych sesji w trybie § 13. 2. Statutu. Członkowie podali adresy mailowe lub numery telefonów do utworzenia grupy na WhatsApp, jednocześnie WhatsApp został wybrany (w nieformalnej dyskusji) jako preferowany środek nieformalnej komunikacji radnych. Utworzenie grupy na WhatsApp powierzono Przewodniczącemu Rady (w terminie do kolejnej sesji).

 

V Wybór Komisji Rewizyjnej

 

W ramach wolnych zgłoszeń Radnych do Komisji Rewizyjnej zgłosili się kandydaci:

  • Bucior Tadeusz,
  • Gorszka Anna,
  • Trawiński Tomasz.

 

Następnie przeprowadzono głosowanie jawne blokowe, z wynikiem 12 głosów “za”, 0 “przeciw”, 1 “wstrzymujący się”.

 

Powołanie Komisji zostanie potwierdzone uchwałą przewidzianą do przyjęcia na III Sesji Rady.

 

VI Autoprezentacja Radnych

 

W ramach swobodnej dyskusji wszyscy Radni przedstawili się, oraz wspomnieli o najważniejszych projektach, którymi chcą się zajmować w nowej kadencji, ze szczególnym uwzględnieniem Radnych niebędących członkami Zarządu Dzielnicy. Zgodnie z deklaracjami, takimi specjalizacjami byłyby, w kolejności osób wypowiadających się:

  • Anna Gorszka: place zabaw, zieleń, klub malucha lub przedszkole w dzielnicy, apteka w dzielnicy
  • Anna Kobylska: zieleń, dodatkowa linia tramwajowa do Wrzeszcza
  • Agnieszka Klatt: place zabaw, oświetlenie, działania integracyjne jako kontynuacja działań Zarządu z poprzedniej kadencji
  • Ewa Krelska: bezpieczeństwo, oświetlenie, uporządkowanie drzewostanu za blokiem Zielony Trójkąt 24
  • Małgorzata Strugała: place zabaw
  • Piotr Maj: teren wokół szkoły, drogi, walka z osobami spożywającymi alkohol w przestrzeni publicznej, chodniki
  • Krystyna Adamska: oświetlenie, porządek
  • Elżbieta Paluch: porządek, czystość
  • Tomasz Trawiński: infrastruktura drogowa, retencja
  • Tadeusz Bucior: retencja, oświetlenie, mała architektura
  • Joanna Grzenia: siłownia, zajęcia dla seniorów
  • Tomasz Larczyński: plan zagospodarowania Węzła Kliniczna, projekty związane z historią dzielnicy



VII Dyskusja nad pomysłami do uchwały budżetowej

 

Dyskusja odbyła się w swobodnej postaci (bez podjęcia uchwały), ustalono jednak, że kolejna sesja zostanie poświęcona przygotowaniu jednego projektu placu zabaw do realizacji w formie sponsoringu biznesowego

 

VIII Dyskusja nad problemami do przedstawienia podczas spotkania z cyklu „Porozmawiajmy przy stole” z prez. A. Dulkiewicz 18 listopada 2024

 

Dyskusja odbyła się bez podsumowania jej formalnymi ustaleniami, ponieważ Rada postanowiła zostawić każdemu Radnemu swobodę przedstawienia swojego stanowiska. Szczególny nacisk został jednak położony na problematykę wpływu budowy nowego hotelowca na terenach pokolejowych (torów towarowych przedwojennej stacji Danzig Neuschottland).

 

IX Wolne wnioski

 

W tej sekcji zostało także przedstawione zaproszenie na obchody 30-lecia pożary w Hali Stoczni Gdańskiej, zostały złożone deklaracje reprezentowania Dzielnicy przez Przewodniczącą Zarządu i Przewodniczącego Rady.

 

Przewodniczący Rady Dzielnicy

Tomasz Larczyński

 

Komisja Skrutacyjna
Komisja Skrutacyjna
brak autora
Tomasz LarczyńskiRada Dzielnicy Młyniska
Tomasz Larczyński - najnowsze