PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Informacje o dzielnicy Chełm
Aniołki Osowa Matarnia Kokoszki Oliwa Żabianka... PrzymorzeMałe Ujeścisko-Łostowice Orunia Górna-Gdańsk Południe VII Dwór PrzymorzeWielkie Brętowo Jasień Orunia- Św. Wojciech-Lipce Olszynka Śródmieście Rudniki Stogi Wyspa Sobieszewska Krakowiec-Górki Zachodnie WrzeszczGórny PieckiMigowo Chełm Siedlce Młyniska Przeróbka Suchanino Letnica NowyPort Brzeźno WrzeszczDolny ZaspaRozstaje ZaspaMłyniec
Chełm
Powierzchnia: 3,89 km2
Liczba ludności: 30743 osób
Gęstość zaludnienia: 7903 os/km2
Radni miejscy w dzielnicy
Śródmieście, Chełm, Ujeścisko-Łostowice, Orunia Górna - Gdańsk Południe
Dzielnicowe telefony alarmowe

Gdańskie Centrum Kontaktu
przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę
pod nr tel.: 58 52 44 500
email: kontakt@gdansk.gda.pl

Gdańskie Centrum Kontaktu (Dyżurny Inżynier Miasta) przyjmuje zgłoszenia dotyczące wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miasta i przekazuje dyspozycje odpowiednim służbom. W przypadku gdy sprawa dotyczy terenu nie znajdującego się w zakresie działań Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jego jednostek, GCK informuje osobę zgłaszającą, do jakiej instytucji zwrócić się w konkretnej sytuacji.

Straż Miejska
Referat Dzielnicowy V
tel. 58 322 52 04
ul. Wilanowska 2
Kierownik Referatu – Adam Bieliński
Referat czynny w godzinach 07:00 - 15:00
strazmiejska.gda.pl
Komisariat Policji I w Gdańsku
tel. 58 321 67 22
ul. Platynowa 6F
Komendant komisariatu – nadkom. Celina Bemowska

www.gdansk.policja.gov.pl
Rada Dzielnicy Chełm
Skład Rady Dzielnicy

Przewodnicząca Zarządu Dzielnicy

  • Agnieszka Rezmer

Zastępca Przewodniczącej Zarządu Dzielnicy

  • Wojciech Sowa

Przewodniczący Rady Dzielnicy

  • Marian Menczykowski

Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy

  • Piotr Wnorowski

Członkowie Rady Dzielnicy

  • Mikołaj Chodkowski
  • Małgorzata Ferenc-Malinowska
  • Anna Gąsiorowska
  • Halina Goczewska
  • Gabriela Hanko-Lipińska
  • Jędrzej Jemielity
  • Leszek Kitowski
  • Maksymilian Korth
  • Aleksander Kulik
  • Agnieszka Kwidzinska
  • Joanna Leszczyńska
  • Beata Matyjaszczyk
  • Artur Olszewski
  • Zbigniew Pachocki
  • Katarzyna Przestrzelska
  • Adriana Rolczyńska-Bielenik
  • Anna Rożek
Kontakt

Siedziba 
ul. Cebertowicza 3-5, 80-809 Gdańsk

Telefon
(58) 300-04-65, 571 324 207

E-mail: 
chelm@radadzielnicy.gdansk.pl
radachelm@gmail.com

Portal
http://www.radadzielnicychelm.pl   

Facebook
Rada Dzielnicy Chełm 

Dyżury

Konkurs fotograficzny - Chełm w barwach jesieni 2025

Konkurs fotograficzny - Chełm w barwach jesieni 2025
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Regulamin konkursu fotograficznego "Chełm w barwach jesieni 2025", plik PDF do pobrania - 20251010_konkurs_fotograficzny_Chelm_regulamin (113.6 KB, pdf)

Regulamin Konkursu Fotograficznego „Chełm w barwach jesieni”

§1. Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem konkursu fotograficznego pod nazwą „Chełm w barwach jesieni” jest Rada Dzielnicy Chełm w Gdańsku.
  2. Konkurs jest finansowany ze środków budżetu Rady Dzielnicy Chełm.
  3. Celem konkursu jest:
    • ukazanie piękna dzielnicy Chełm w jesiennej scenerii,
    • promowanie lokalnych walorów przyrodniczych i architektonicznych,
    • rozwijanie zainteresowań fotograficznych mieszkańców,
    • budowanie więzi i identyfikacji z miejscem zamieszkania.
  4. Konkurs ma charakter otwarty i nieodpłatny.

§2. Uczestnicy konkursu

  1. W konkursie mogą wziąć udział mieszkańcy dzielnicy Chełm w Gdańsku, niezależnie od wieku.
  2. Każdy uczestnik może zgłosić jedną fotografię.
  3. W przypadku uczestników niepełnoletnich wymagana jest zgoda rodzica lub opiekuna prawnego.
  4. Z udziału w konkursie wyłączeni są członkowie Komisji Konkursowej oraz radni Rady Dzielnicy Chełm zaangażowani w jego organizację.

§3. Zasady uczestnictwa

  1. Tematem konkursu są fotografie przedstawiające dzielnicę Chełm w barwach jesieni – mogą to być pejzaże, ulice, parki, budynki, miejsca charakterystyczne oraz sceny z życia dzielnicy.
  2. Fotografia musi być autorska, wykonana samodzielnie przez uczestnika i stanowić jedyną zgłoszoną pracę od danego uczestnika.
  3. Każde zdjęcie musi być wykonane na terenie dzielnicy Chełm w Gdańsku, w jej granicach administracyjnych.
  4. Do każdej fotografii uczestnik powinien dołączyć:
    • orientacyjne miejsce wykonania zdjęcia (np. ulica, park, okolica),
    • datę wykonania fotografii.
  5. Do konkursu mogą zostać zgłoszone wyłącznie zdjęcia wykonane po 22 września 2025 r.
  6. Zdjęcia mogą być wykonane dowolnym urządzeniem (aparatem, smartfonem, dronem – z zachowaniem obowiązujących przepisów).
  7. Niedopuszczalne są fotomontaże oraz prace stworzone przy użyciu sztucznej inteligencji.
  8. Dopuszcza się podstawową obróbkę zdjęć (kadrowanie, korektę kontrastu, jasności, balansu bieli itp.).
  9. Przesłanie pracy jest równoznaczne z oświadczeniem uczestnika, że posiada do niej pełne prawa autorskie i wyraża zgodę na jej bezpłatne wykorzystanie w materiałach promocyjnych Rady Dzielnicy Chełm (z podaniem imienia i nazwiska autora).

§4. Wymogi techniczne fotografii

  1. Prace należy przesyłać wyłącznie w formacie JPEG lub JPG (inne formaty, np. PNG, nie będą przyjmowane).
  2. Minimalna rozdzielczość zdjęcia: 3000 × 2000 pikseli (ok. 6 Mpix).
  3. Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku: 10 MB.
  4. Zdjęcia niespełniające powyższych wymogów technicznych lub przesłane w innych formatach mogą zostać odrzucone z przyczyn formalnych.

§5. Zgłoszenia

  1. Prace należy przesyłać w formie elektronicznej na adres e-mail: chelm@radadzielnicy.gdansk.pl
    z dopiskiem w tytule wiadomości: Konkurs fotograficzny – Chełm w barwach jesieni.
  2. Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie wysłane w ciągu 3 dni od jego otrzymania na adres e-mail, z którego wysłano zgłoszenie.
  3. W zgłoszeniu należy podać:
    • imię i nazwisko autora,
    • adres zamieszkania,
    • numer telefonu kontaktowego,
    • tytuł lub krótki opis zdjęcia (opcjonalnie),
    • orientacyjne miejsce i datę wykonania fotografii,
    • (dla osób niepełnoletnich) skan zgody rodzica/opiekuna.
  4. Termin nadsyłania prac: od 10 października do 30 listopada 2025 r.
  5. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 6 grudnia 2025 r.
  6. Informacje o wynikach zostaną opublikowane na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych Rady Dzielnicy Chełm.

§6. Ocena i nagrody

  1. Prace oceni Komisja Konkursowa powołana przez Radę Dzielnicy Chełm.
  2. Kryteria oceny:
    • zgodność z tematyką konkursu,
    • walory artystyczne i estetyczne,
    • oryginalność ujęcia,
    • przekaz emocjonalny lub symboliczny.
  3. Komisja przyzna następujące nagrody:
    • I miejsce – nagroda o wartości 300 zł,
    • II miejsce – nagroda o wartości 200 zł,
      III miejsce – nagroda o wartości 100 zł.
  4. Nagrodami będą bony do realizacji u przedsiębiorców działających na terenie dzielnicy Chełm, co ma na celu wspieranie lokalnych usługodawców i handlowców.
  5. Organizator zastrzega sobie możliwość przyznania dodatkowych wyróżnień honorowych.

§7. Wykorzystanie prac

  1. Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoznaczne z udzieleniem Radzie Dzielnicy Chełm bezterminowej, nieodpłatnej licencji na wykorzystanie fotografii w celach promocyjnych, informacyjnych i wystawienniczych (z podaniem autora).
  2. Wybrane zdjęcia mogą zostać zaprezentowane na wystawie pokonkursowej, w publikacjach o charakterze niekomercyjnym oraz w wydaniu kalendarza ze zdjęciami z konkursu, którego sprzedaż lub dystrybucja może odbywać się w celach charytatywnych.

§8. Wizerunek osób na zdjęciach

  1. Uczestnik konkursu oświadcza, że wszystkie osoby widoczne na zgłoszonym zdjęciu wyraziły zgodę na publikację swojego wizerunku w ramach konkursu, w tym w materiałach promocyjnych Rady Dzielnicy Chełm i w kalendarzu charytatywnym.
  2. W przypadku osób niepełnoletnich zgoda powinna być udzielona przez rodzica lub opiekuna prawnego.
  3. Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za roszczenia osób trzecich związane z publikacją wizerunku na nadesłanych fotografiach.

§9. Postanowienia dotyczące danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych uczestników konkursu jest Rada Dzielnicy Chełm w Gdańsku, z siedzibą przy ul. Cebertowicza 3-5, 80-809 Gdańsk.
  2. Dane osobowe uczestników będą przetwarzane wyłącznie w celu organizacji i realizacji konkursu, w tym oceny zgłoszonych prac, wyłonienia laureatów, ogłoszenia wyników oraz wydania nagród.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do udziału w konkursie.
  4. Uczestnik ma prawo do dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia w zakresie, w jakim nie narusza to przepisów prawa.
  5. Dane osobowe uczestników konkursu nie będą udostępniane innym podmiotom, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych przepisami prawa.
  6. Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z organizacją konkursu.

§10. Postanowienia końcowe

  1. Przesłanie pracy oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji regulaminu oraz wprowadzenia zmian, o ile nie wpłyną one na pogorszenie warunków uczestnictwa.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyduje Organizator.

Organizator:
Rada Dzielnicy Chełm w Gdańsku
chelm@radadzielnicy.gdansk.pl

20251011_plakat_konkurs_fotograficzny_chelm_qr
Plakat do druku w formacie PDF - 20251011_plakat_konkurs_fotograficzny_chelm (603.92 KB, pdf)
Mikołaj ChodkowskiRada Dzielnicy Chełm
Mikołaj Chodkowski - najnowsze