PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Wyjdź poza ramy, dotknij wolności... Najnowsza kampania wizerunkowa Gdańska

Wyjdź poza ramy, dotknij wolności... Najnowsza kampania wizerunkowa Gdańska
Są wśród nas ludzie, którzy nie poddając się własnym ograniczeniom, osiągają więcej. Są także miejsca, które w naturalny sposób im sprzyjają. Takim miejscem jest Gdańsk, miasto które o kreatywnych osobach mówi: ?Beyond the Frame?, zachęcając tym samym do wychodzenia poza ramy i schematy. Ludzie BTF są jednym z elementów najnowszej kampanii wizerunkowej miasta.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Są wśród nas ludzie, którzy nie poddając się własnym ograniczeniom, osiągają więcej. Są także miejsca, które w naturalny sposób im sprzyjają. Takim miejscem jest Gdańsk, miasto które o kreatywnych osobach mówi: ?Beyond the Frame?, zachęcając tym samym do wychodzenia poza ramy i schematy. Ludzie BTF są jednym z elementów najnowszej kampanii wizerunkowej miasta.

Do udziału w kampanii ?Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności? miasto zaprosiło gdańszczan, którzy idą w życiu pod prąd i nie poddają się schematom. Wśród nich znalazła się m.in. Iza Sokołowska, niezwykle utalentowana tancerka, której kariery nie złamał nowotwór kręgosłupa. Bo Iza się nie poddała. Jeszcze niedawno jej walkę o życie oraz o odebranego przez męża synka oglądała cała Polska. Sokołowska wraca do tańca, uczy baletu i zaraża innych wolą życia. W spotach reklamowych dostrzec można również Justynę Dziechciarskę, młoda malarkę, która pokonała strach przed wysokością i stworzyła na jednym z bloków gigantyczny mural będący dziś elementem monumentalnej galerii w przestrzeni miasta.

?Odwaga, wolność i kreatywność są wpisane w DNA naszego miasta. Gdańsk jest magnesem, który od pokoleń przyciąga ludzi odważnych i otwartych, niezależnych i pełnych pasji. I to jest przewodni motyw naszej nowej kampanii. Bo Gdańsk zrywa ze schematami i wyzwala w ludziach to co najlepsze. Gdyby nie Gdańsk, w którym wszystko się zaczęło, współczesna Europa wyglądałaby inaczej? ? mówi Anna Zbierska, Dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Założenia kampanii

Kampania ?Gdańsk. Wyjdź poza ramy. Dotknij wolności? rozpoczyna się 17 października 2011, a jej zakończenie zaplanowane jest na III kwartał 2012 roku. Celem kampanii jest wzmocnienie wizerunku Gdańska, zwiększenie jego rozpoznawalności w kraju i za granicą oraz popularyzacji miasta jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, kulturowej i sportowej. Etap kampanii zaplanowany na 2012 rok będzie związany z promocją turystyczną Gdańska w kontekście EURO 2012. Istotnym celem w tym wypadku będzie również zachęcenie mieszkańców do bycia ambasadorami miasta w trakcie mistrzostw.

Kampania ogólnopolska i zagraniczna skierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, kobiet i mężczyzn w wieku od 16 do 45 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem. Adresatami są również przedstawiciele opiniotwórczych środowisk mających istotny wpływ na popularyzację pożądanego wizerunku Gdańska w kraju i za granicą.

Działania marketingowe realizowane w ramach kampanii konsekwentnie budują markę miasta wokół kultury wolności, stanowiąc jednocześnie kontynuację zeszłorocznej kampanii ?Dotknij wolności?, która była emitowana w Polsce i za granicą.

Platforma internetowa

Specjalnie na potrzeby kampanii uruchomiona została nowatorska platforma internetowa www.BeyondTheFrame.pl. To unikalny projekt, który poprzez zabawę i rozrywkę zachęca do przekraczania własnych ram i pokonywania ograniczeń. Użytkownicy serwisu mogą nagrać 5-sekundową wypowiedź na temat tego, czym dla nich jest wolność, miłość czy pasja, a następnie, po zmiksowaniu z nagraniami innych użytkowników, udostępnić stworzony utwór swoim znajomym na Facebooku. Z nagrań internautów zaproszony przez Gdańsk znany kompozytor stworzy pełnowymiarowy utwór, traktując każdą dźwiękową próbkę jako osobną nutę.

Media

W ramach kampanii na antenach największy ogólnopolskich stacji telewizyjnych (m.in. TVN, TVN 24,TVN Style, Polsat, TVP 1 czy TVP 2) zostanie wyemitowany film reklamowy, którego reżyserem jest Drew Lightfoot, twórca spotów dla takich firma jak Apple, Volkswagen, Kia czy Orange. Filmowi towarzyszy muzyka autorstwa Pawła Mykietyna, jednego z najbardziej cenionych kompozytorów młodszego pokolenia w Polsce. Mykietyn, dyrektor muzyczny Nowego Teatru w Warszawie, jest twórcą muzyki m.in. do przedstawień Krzysztofa Warlikowskiego i Grzegorza Jarzyny oraz filmów Andrzeja Wajdy, Jerzego Skolimowskiego czy Małgorzaty Szumowskiej. Spot będzie miał także odsłonę zagraniczną ? na przełomie listopada i grudnia będą mogli go oglądać widzowie CNN oraz France24.

W Warszawie i Gdańsku zrealizowana zostanie ambientowa kampania outdoorowa wykorzystująca wielkoformatowe siatki. Kampania internetowa pojawi się w czołowych serwisach informacyjnych: wp.pl, gazeta.pl, tvn24.pl oraz w serwisach ipla.pl i Onet VOD.

Więcej informacji:

Anna Zbierska
Dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta
anna.zbierska@gdansk.gda.pl

Grażyna Adamska
Kierownik Referatu Wizerunku Miasta w Biurze Prezydenta ds. Promocji Miasta
grazyna.adamska@gdansk.gda.pl