PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Wybierz najlepsze instagramowe zdjęcie z pleneru w Stoczni Gdańskiej

Wybierz najlepsze instagramowe zdjęcie z pleneru w Stoczni Gdańskiej
#InstameetGdansk wybierz najlepsze zdjęcia z pleneru #GdanskShipyard
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Choć znają się często tylko z serwisu społecznościowego Instagram, 29 marca 2014 umówili się przez internet i ruszyli w plener fotograficzny na tereny dawnej Stoczni Gdańskiej. Spotkanie odbyło się w ramach ruchu Instagramers i organizowanych na całym świecie InstaMeet. W tym samym czasie podobne akcje w przeprowadzone zostały także w Londynie, Sydney, Glasgow i w Singapurze.

Głównym punktem pierwszego w tym roku spotkania społeczności IgersGdansk było zwiedzanie i fotografowanie dawnej Hali U-Bootów- zapomnianego i opuszczonego obiektu z czasów II Wojny Światowej. Hala na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej to tajemnicza konstrukcja, o istnieniu której nie ma pojęcia wielu mieszkańców Trójmiasta, a w której powstawały niemieckie łodzie podwodne. Dziś w Hali U-Bootów na parterze znajduje się klub CSG, na kolejnym piętrze Paintball. W pomieszczeniach na ostatnim poziomie prezentowana jest kolekcja pamiątek związanych z Solidarnością i czasami PRL, zgromadzona przez Jarosława Żurawińskiego, byłego stoczniowca i przewodnika po terenach stoczniowych.

Na terenie stoczni organizowano już wiele plenerów fotograficznych, ale ten był zupełnie inny. Wzięło w nim 17 osób, głównie z Trójmiasta, a także z Malborka i z Włoch. Uczestnicy #InstameetGdansk to osoby w różnym wieku, studenci i ludzie pracujący w różnych branżach, ale wszystkich łączy pasja do mobilnej fotografii.

Każda z uczestniczących w plenerze osób wybrała tylko jedno zdjęcie, które uważa za najbardziej udane, a Internauci mogą zagłosować, które z nich są najlepsze, najciekawsze. Głosowanie trwa na stronie https://www.gdansk.pl/nasze-miasto?ankieta=instameetgdansk Instagramersi, którzy otrzymają największą ilość głosów, otrzymają upominki od Miasta Gdańska. Głosowanie rozpoczęło się dziś 16 kwietnia ii potrwa do dnia 24 kwietnia 2014 r. włącznie do godziny 24.00.

Miasto Gdańsk od wielu lat jest obecne w różnych kanałach Social Media i konsekwentnie nawiązuje dobre relacje z aktywnymi użytkownikami tych kanałów. Gdańsk prowadzi również swój profil na Instagramie, w którym istotą komunikacji są zdjęcia przepuszczane przez odpowiednie filtry, oznaczone hashtagami. Oficjalny profil Miasta Gdańska na Instagramie również wziął udział we wspomnianym plenarze. Więcej o komunikacji prowadzonej przez Miasto Gdańsk w Social Mediach na stronie www.gdansk.pl/social
Użytkownicy serwisu Instagram mają swoje własne grupy tematyczne oraz formy realizowania swoich zainteresowań. Do takich inicjatyw należy profil IgersGdansk na Instagramie http://instagram.com/igersgdansk, oddolna inicjatywa społeczności oraz spotkania, czyli InstaMeety.

Instameet Gdańsk

Jak zobaczyć zdjęcia ze spotkania w dawnej Stoczni Gdańskiej?

Można zacząć obserwować na Instagramie uczestników @IgersGdansk #InstameetGdansk czyli: @jaroslaw_marciuk @alice_mercy @martynarydel @kyokomai @mariakosicka @robycuc @im_parasolka @iamadamiak @iamszadowiak @myprivatespace @vollygda @pik411 @djmon1que @tom3cki @belecki @dareksobiecki @adrianwerner i blog @duolook.

Inny sposób to skorzystanie z takich stron jak Statigr.am  czy Web.stagram.com  i znalezienie postów po hasztagu spotkania #instameetgdansk lub #gdanskshipyard. Krótki 15 sekundowy film podsumowujący spotkanie można obejrzeć pod adresem http://instagram.com/p/mUd7YhDMtz/

Kolejne spotkania

Aktualne informacje na temat kolejnych spotkań organizowanych przez IgersGdansk można znaleźć na stronie IgersGdansk , Instagramie, Facebooku  i Twitterze .

Instameet Gdańsk

Społeczności Igers - co to jest?

Instagram to aplikacja i serwis społecznościowy, który ma ponad 200 mln użytkowników na całym świecie. Igersi, to narodowe lub lokalne społeczności fanów fotografii mobilnej i Instagrama. Pierwsza grupa powstała trzy lata temu w Barcelonie. Dziś w ponad 80 krajach działa już ponad 300 takich formalnych grup. Członkowie społeczności stosują do oznaczenia swoich zdjęć określonego hasztaga, zazwyczaj #igersnazwamiejsca. Twórcy i zarządzający społecznością (tzw. ManIger) promują najlepszych autorów i zdjęcia, organizują wystawy oraz różnego rodzaju imprezy, np.: PhotoWalk czy InstaMeet.

Również w Polsce miłośnicy fotografii z filtrem tworzą grupy. Już ponad 20 polskich miast może pochwalić się społecznością Igers. Ten ruch rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie. Rok temu istniały zaledwie 4 grupy. Ranking polskich społeczności Igers na stronie duolook.pl/ranking-instagram-i-spolecznosci-igers-w-polsce. Oficjalna strona międzynarodowej społeczności www.instagramers.com/ Więcej informacji o Instagramie na blogu www.duolook.pl/instamaniacy

@Igers Gdansk czyli Instagramers Gdansk Sopot Gdynia and Pomorskie

IgerGdansk stworzony w listopadzie 2011 roku przez Jarosława Marciuka (@jaroslaw_marciuk), był pierwszą polską miejską grupą Igers. To lokalna społeczność fanów Instagrama i fotografii mobilnej w Trójmieście. Dziś na Instagramie profil IgersGdansk obserwowany jest przez ponad 3 200 osób. Na profilu znajduje się blisko 1000 zdjęć z Gdańska, Gdyni i Sopotu. Liczba polubień postów IgersGdansk - ponad 75 000 razy. Użytkownicy aplikacji Instagram opublikowali i oznaczyli w serwisie ponad 30 000 zdjęć i filmów hasztagiem #igersgdansk.

Akcje IgersGdansk:

Instameet 2012 - pierwsze spotkanie fanów Instagrama w Polsce, temat przewodni Photowalk – gdańskie lwy (film ze spotkania http://youtu.be/RFpLkaF6Oks). Instareporterzy 2013 - 9 instagramowiczów relacjonowało na Instagramie mecz Lechii Gdańsk na Stadionie PGE Arena. Kolejna akcja - #BalticSpirit 2014 – konkurs z Stena Line Polska promujący piękno Bałtyku (300 zdjęć w tydzień).

Tekst: Jarosław Marciuk / Tomasz Nadolny