Rośnie pozycja Gdańska, jako bramy prowadzącej świat do Europy Środkowej i Wschodniej. Największe kontenerowce świata od maja wpływać będą do DCT Gdańsk SA - jedynego polskiego terminalu kontenerowego, który obsługuje statki oceaniczne.
![]() |
| Fot. Jerzy Pinkas / www.gdansk.pl |
Gdański terminal po raz drugi w ciągu 16 miesięcy przyjmie największe statki kontenerowe świata. Statki armatora Maersk Line o pojemności 15.500 TEU zawijać będą do DCT Gdańsk w ramach linii AE10 łączącej Daleki Wschód z Morzem Bałtyckim.
Pierwszym z serii największych kontenerowców jakie kiedykolwiek odwiedziły polskie porty będzie mv Maersk Elba. Obsługa statku planowana jest w dniach 11-14 maja tego roku. W następnych tygodniach do gdańskiego portu zawiną kolejno: mv Maersk Eubank, mv Eleonora Maersk, mv Edith Maersk, mv Maersk Edmonton, mv Ebba Maersk, mv Elly Maersk, mv Emma Maersk, mv Eugen Maersk, mv Maersk Erving, mv Maersk Effingham, mv Evelyn Maersk, mv Maersk Eubank, mv Estelle Maersk.
Pozycja Gdańska, jako pierwszego hub portu na Bałtyku wzmocniona została poprzez wzrost rynku kontenerowego w Polsce, a także dynamiczny rozwój Maersk Line, największego klienta terminalu.
W styczniu 2010 roku - rozpoczynając obsługę pierwszych, regularnych zawinięć oceanicznych statków na Bałtyk - gdański terminal zrewolucjonizował rynek Morza Bałtyckiego po raz pierwszy.Po otrzymaniu dodatkowych urządzeń przeładunkowych w trzecim kwartale tego roku roczna zdolność przeładunkowa DCT Gdańsk zostanie podwyższona do 1.000.000 TEU. Dalszy planowany rozwój infrastruktury pozwoli na czterokrotne zwiększenie terminalowej rocznej zdolności przeładunkowej do 4.000.000 TEU. Budowa 100 ha Pomorskiego Centrum Logistycznego w sąsiedztwie terminalu DCT rozpocznie się jeszcze w tym roku i wzbogaci szeroką gamę usług oferowanych przez terminal.
ad






















