Nowy rok i nowe powody do radości. W najnowszym rankingu SoTrendera (firmy badającej Internet i media społecznościowe), dotyczącym komunikacji na Twitterze, Miasto Gdańsk znajduje się na podium! #TwitterTrends po raz kolejny udowadnia, że Gdańsk to marka dobrze reprezentowana w mediach społecznościowych, a komunikacja z mieszkańcami i sympatykami miasta na Twitterze ma sens i przynosi wymierne rezultaty. W kategorii PODRÓŻE I MIEJSCA pozostajemy polskim liderem w trzech zestawieniach na cztery możliwe. Ustępujemy z podium jedynie pod względem liczebności obserwujących. Ponadto do rankingu dołączyło kilka miast, do tej pory nieobecnych w zestawieniu, co nie zmieniło jednak pozycji Gdańska jako najbardziej aktywnego i najbardziej angażującego profilu w swojej kategorii. Liczby to nie wszystko - za liczbami stoją ludzie, z którymi nawiązujemy relacje poprzez Twittera właśnie. To medium niedoceniane przez wielu, choć z pewnością najbardziej czasochłonne, jeśli chodzi o zaangażowanie administratorów. Mimo to jest to jeden z lepszych, naszym zdaniem, sposobów na komunikację z mieszkańcami. Codzienne wielowątkowe rozmowy, przyjmowanie zgłoszeń i interwencji w ramach miejskiego help-desku są tego przykładem. Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta i współpracujący z nim zespół administratorów profili Miasta Gdańsk w social media z wielką uwagą przyglądają się rankingom, gdyż właśnie takie zestawienia mogą potwierdzić lub skorygować strategie działania. Zapraszamy do lektury całego raportu, a w szczególności kategorii PODROŻE I MIEJSCA:
http://www.sotrender.pl/trends/twitter/reports/201412/podroze#trends
Nie obniżamy lotów również na Facebooku - przekroczyliśmy właśnie okrągłą liczbę 135 tysięcy fanów! Grudniowy raport Fanpage Trends od SoTrendera po raz kolejny potwierdza słuszność obranej przez Miasto Gdańsk strategii komunikacji. Od dawna bowiem stawiamy na budowanie relacji z mieszkańcami i sympatykami Gdańska, a codzienny stały kontakt i żywy dialog procentują, nie tylko jeśli chodzi o statystyki. Gdańsk wśród innych polskich miast na Facebooku wygląda więcej niż dobrze. Co prawda pod względem liczebności fanów plasujemy się tuż za podium, ale od dłuższego czasu niezmiennie pozostajemy liderem jako najbardziej angażująca strona oraz najbardziej interaktywne polskie miasto na Facebooku. W podanym zestawieniu dotyczącym tzw. obsługi klienta średni czas reakcji administratorów jest więcej niż zadowalający: 3h, niezależnie od pory dnia lub nocy. Na naszej stronie na Facebooku opublikowano najwięcej postów w ciągu miesiąca, bo aż 448! Największą satysfakcją dla nas jest fakt, iż społeczność zbudowana wokół marki Miasta Gdańsk w mediach takich jak Facebook czy Twitter jest wielce zaangażowana, a kontakt z mieszkańcami i sympatykami Gdańska jest częsty i bliski. Liczby cieszą, ale to relacja - nawiązywana i zacieśniana w codziennej pracy - cieszy najbardziej. Ranking SoTrendera #FanpageTrends dostępny jest online, polecamy szczególnie kategorię MIASTA:
http://www.sotrender.pl/trends/facebook/reports/201412/miasta#trends
Zapraszamy również na stronę gdansk.pl/social, gdzie publikowane są ważne wydarzenia ze świata gdańskich mediów społecznościowych. Krótkie studia przypadku, zaproszenia na wydarzenia z pogranicza światów online i offline, ciekawostki dotyczące świata social media.
Obserwuj Miasto Gdańsk w mediach społecznościowych:
www.instagram.com/gdansk_official
https://plus.google.com/+gdansk
http://open.spotify.com/user/gdansk_official
Tekst przygotowały:
Weronika Szadowiak, Zespół Administratorów gdańskich mediów społecznościowych, ProjektPR
Aleksandra Mokwa, Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska




















