PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Legnica i Łódz wygrywają wielki finał Coca-Cola Cup 2015 w Gdańsku

Legnica i Łódz wygrywają wielki finał Coca-Cola Cup 2015 w Gdańsku
W Gdańsku zakończyła się 17. edycja Coca-Cola Cup. Wielki finał krajowy zakończył się zwycięstwem chłopców z Legnicy oraz dziewcząt z Łodzi. Najlepsze drużyny turnieju w nagrodę pojadą na obóz treningowy do Madrytu.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

W Gdańsku zakończyła się 17. edycja Coca-Cola Cup. Wielki finał krajowy zakończył się zwycięstwem chłopców z Legnicy oraz dziewcząt z Łodzi. Najlepsze drużyny turnieju w nagrodę pojadą na obóz treningowy do Madrytu

Emocje były ogromne aż do ostatnich sekund finału krajowego Coca-Cola Cup. W ostatnim meczu tegorocznego turnieju, o zwycięstwo w klasyfikacji chłopców, walka była niezwykle wyrównana. Gimnazjum nr 3 z Legnicy prowadziło z Gimnazjum Miejskim nr 1 z Mińska Mazowieckiego już 2:0, ale ambitni reprezentanci Mazowsza doprowadzili do wyrównania. W dogrywce tempo meczu było niesamowite, ale rozstrzygnięcie nie zapadło i zwycięzcę musiały wyłonić rzuty karne. W nich bohaterem był Michał Piotrowski, bramkarz zespołu z Legnicy. Bronił doskonale w całym finale krajowym, a w rzutach karnych najpierw obronił strzał jednego z rywali, a potem skutecznie egzekwował ostatniego karnego, dając zwycięstwo swojej drużynie. Chwilę później utonął w objęciach kolegów.

– Co za emocje! To najwspanialsza chwila w mojej dotychczasowej przygodzie z piłką. Było bardzo ciężko, najpierw w finale wojewódzkim, a potem w krajowym. Cieszę się, że udało mi się przesądzić o zwycięstwie. Dziękuję moim kolegom z zespołu, którzy byli wspaniali, a także kibicom, którzy nas wspierali oraz trenerom, dzięki którym odnieśliśmy to zwycięstwo – powiedział Michał Piotrowski, bohater meczu finałowego, wybrany najlepszym bramkarzem turnieju.

W finale dziewcząt doszło do solidnej strzelaniny. Już po kilkudziesięciu sekundach meczu na tablicy wyników widniał wynik 2:1 dla Szkoły Mistrzostwa Sportowego z Łodzi. Gimnazjum w Istebnej próbowało się odgryzać, ale ataki łodzianek były nie do zatrzymania. Dwa z tych ataków przyniosły efekt, a mając trzybramkowe prowadzenie, zawodniczki SMS długo kontrolowały mecz. W końcówce jeszcze do głosu doszły ambitne gimnazjalistki ze Śląska i w końcowych sekundach strzeliły na 3:4, ale na wyrównanie zabrakło czasu. Zwycięski puchar trafi do gabloty w łódzkim gimnazjum, a dziewczęta z SMS przeżyją niepowtarzalną piłkarską przygodę podczas czterodniowego obozu treningowego w Madrycie. Dodatkowy powód do dumy ma Magdalena Dragunowicz z Łodzi, najlepsza bramkarka turnieju.

– Założyłyśmy sobie, że tu wygramy, i pracowałyśmy na to cały rok. Było ciężko, ale się udało! Jeszcze do mnie nie dotarło, że pojedziemy do Madrytu. Muszę się wykąpać i odpocząć i dopiero w to uwierzę – powiedziała Maja Osińska, kapitanka SMS Łódź.

Niezwykle zacięte były mecze o trzecie miejsce. W kategorii chłopców SMS Łódź prowadził już 3:0, ale Gimnazjum nr 22 z Częstochowy doprowadziło do wyrównania. Tempo było zabójcze, a oba zespoły zamiast na „obronę Częstochowy” postawiły na żywiołowy atak. Zanosiło się na dogrywkę, kiedy częstochowianie strzelili zwycięskiego gola, a fantastyczny pościg od 0:3 do 4:3 dał im brązowe medale. Zawodnikom z Łodzi na osłodę został tytuł króla strzelców dla ich napastnika, Michała Górala. Z kolei w kategorii dziewcząt zwyciężczynie ubiegłorocznej edycji turnieju, Gimnazjum 48 z Warszawy, zmierzyły się z reprezentantkami województwa kujawsko-pomorskiego: zawodniczkami z Niepublicznego Gimnazjum w Gołkowie. Walka była bardzo zacięta, jednak minimalnie lepsze okazały się obrończynie tytułu, które wygrały 2:0 i zabrały brązowe medale do Warszawy. Razem z nimi pojechała też nagroda dla królowej strzelczyń, którą otrzymała Agata Kucharska z Gimnazjum nr 48.

Zwycięzcy Coca-Cola Cup otrzymają wyjątkową nagrodę: wyjazd na czterodniowy obóz treningowy do Madrytu, gdzie pod okiem profesjonalnych trenerów będą szlifować swoje piłkarskie umiejętności na obiektach dziesięciokrotnego zdobywcy Pucharu Europy i Ligi Mistrzów.

Wielki finał krajowy miał wyjątkową oprawę. Decydujące mecze były rozgrywane na boisku z naturalną murawą, specjalnie na tę okazję postawionym na Targu Węglowym w Gdańsku, a przylegająca do niego trybuna wypełniła się kibicami. Wydarzenie uświetnił swoją obecnością Robert Lewandowski, ambasador Coca-Cola Cup, który spotkał się ze wszystkimi finalistami i dopingował ich do dobrej gry. Dobre rady przekazywał także czterokrotny Mistrz Olimpijski Robert Korzeniowski, a znakomitą zabawę zapewniła Margaret, grając energetyczny koncert.

Przez cały dzień dostępna była Strefa Aktywnego Życia, pełna atrakcji, zabaw i sportowych wyzwań. Zarówno zawodnicy, jak i dopingujący ich kibice mogli dowiedzieć się, jak żyć zdrowo i aktywnie na co dzień oraz próbowali swoich sił w różnych zabawach i dyscyplinach sportowych.

Klasyfikacja końcowa Coca-Cola Cup 2015 w kategorii chłopców:

1. Gimnazjum nr 3 z Legnicy

2. Gimnazjum Miejskie nr 1 z Mińska Mazowieckiego

3. Gimnazjum nr 22 z Częstochowy

4. Szkoła Mistrzostwa Sportowego z Łodzi

5. Gimnazjum Mistrzostwa Sportowego nr 3 w Poznaniu

6. Publiczne Gimnazjum nr 5 w Kluczborku

7. Zespół Szkół Publicznych na 1 ze Skarżyska-Kamiennej

8. Publiczne Gimnazjum z Filipowa

9. Gimnazjum nr 12 w Olsztynie

10. Gimnazjum nr 16 z Lublina

11. Gimnazjum Sportowe nr 1 w Szczecinie

12. Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Krośnie

13. Gimnazjum nr 2 ze Wschowy

14. Gimnazjum nr 7 w Grudziądzu

15. Gimnazjum nr 2 w Bochni

16. Gimnazjum nr 12 w Gdańsku

Klasyfikacja końcowa Coca-Cola Cup 2015 w kategorii dziewcząt:

1. Szkoła Mistrzostwa Sportowego z Łodzi

2. Gimnazjum w Istebnej

3. Gimnazjum nr 48 w Warszawie

4. Niepubliczne Gimnazjum w Gołkowie

5. Gimnazjum nr 1 z Boguszowa-Gorc

6. Gimnazjum Publiczne Nurzec-Stacja

7. Gimnazjum nr 9 z Lublina

8. Publiczne Gimnazjum nr 1 w Prudniku

9. Gimnazjum Węgorzewo

10. Gimnazjum im. Św. Maksymiliana Kolbe z Gnojnicy Dolnej

11. Zespół Szkół w Sobolowie

12. Gimnazjum w Łopusznie

13. Gimnazjum Szkoła Mistrzostwa Sportowego nr 6 w Koninie

14. Publiczne Gimnazjum w Dębnie

15. Gimnazjum Stare Kurowo

16. Pierwsze Społeczne Gimnazjum Gdynia

Coca-Cola Cup to najstarszy i jeden z największych piłkarskich turniejów młodzieżowych w Polsce. Rozgrywany nieprzerwanie od 17 lat, co roku angażuje około 40 000 gimnazjalistów z całego kraju. Rozgrywkom kibicują tysiące widzów w całej Polsce. W tegorocznej edycji wzięło udział 3948 zespołów – to rekord turnieju w obecnej formule, czyli odkąd Coca-Cola Cup jest skierowany wyłącznie do gimnazjalistów.

Jednym z głównych założeń strategii firmy Coca-Cola jest promocja aktywności fizycznej, zachęcanie ludzi do ruchu oraz wspieranie walki z epidemią otyłości na świecie. Coca-Cola Cup jest jednym z wielu elementów realizacji tych założeń. Innym przykładem jest program Lider Animator – Obudź Swoje Ciało, inspirujący lokalne społeczności, w tym młodzież, do aktywnego życia. W ponad 100 krajach na całym świecie Coca-Cola jest zaangażowana w przeszło 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną. Ambicją firmy jest zaktywizowanie 100 milionów ludzi na całym świecie do 2020 roku.

Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/copacocacolapolska.

Partnerem technicznym turnieju jest firma Zina oraz Grupa LuxMed i Subway. Wielki finał został zorganizowany we współpracy z Miastem Gdańsk

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:

Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.

Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Firma ceni sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Jako odpowiedzialny sponsor wykorzystuje zaangażowanie w Igrzyska do inspirowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.

Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie – sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 680 tysięcy młodych ludzi oraz program Lider Animator-Obudź Swoje Ciało, który nagradza finansowo najciekawsze projekty, mające na celu zachęcać lokalne społeczności, w tym młodzież, do aktywnego życia. W ciągu trzech edycji program wsparł 75 projektów z całej Polski na łączną wartość ponad 700 000 złotych, aktywując tym samym blisko 180 000 osób.

O FIRMACH Z SYSTEMU COCA-COLA:

System Coca-Cola w Polsce reprezentują firmy Coca-Cola Poland Services Spółka z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola Poland Services to spółka-córka The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 560 milionów konsumentów. Wśród marek firm dostępnych na naszym rynku figurują: Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea. Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych i zatrudniają 2700 osób. Od 1991 r. firmy te zainwestowały w Polsce ponad 500 milionów dolarów.

Jędrzej Hugo- Bader

Łukasz Łyczkowski

Emilia SalachUrząd Miejski w GdańskuKancelaria PrezydentaBiuro Prasoweemilia.salach@gdansk.gda.pl
Emilia Salach - najnowsze