PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Gdańszczanie i turyści polubili automaty biletowe

Gdańszczanie i turyści polubili automaty biletowe
Ustawienie na gdańskich przystankach 22 automatów do sprzedaży biletów było strzałem w dziesiątkę. Tylko przez miesiąc funkcjonowania gdańszczanie i turyści zakupili w nich ponad 51 tysięcy biletów! Najchętniej kupowano bilety ulgowe. Popularnością cieszyły się także zakupy biletów na linie nocne.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Ustawienie na gdańskich przystankach 22 automatów do sprzedaży biletów było strzałem w dziesiątkę. Tylko przez miesiąc funkcjonowania gdańszczanie i turyści zakupili w nich ponad 51 tysięcy biletów! Najchętniej kupowano bilety ulgowe. Popularnością cieszyły się także zakupy biletów na linie nocne.

Transakcje w automatach, to mniej zakupów biletów u kierowców i motorniczych. Dla pasażerów oznacza to sprawniejszą i płynniejszą jazdę, w dodatku bardziej terminową.

Niebawem do Gdańska trafi 28 nowych maszyn, a ich oferta poszerzy się o możliwość doładowania karty miejskiej. Będzie więc można przedłużyć ważność karty czekając na autobus, czy tramwaj, bez konieczności udawania się do specjalnego punktu.

Statystyki pokazują, że najwięcej biletów sprzedano w automatach przy Dworcu Głównym PKP, na pętli w Oliwie oraz na Wyspie Sobieszewskiej. Najmniej przy przystanku Słowackiego/Srebrniki. Pojawiające się usterki i reklamacje są na bieżąco przyjmowane i usuwane przez pracowników serwisu, wykonawców spółki Avista.  

Jak i gdzie skorzystać z automatów?
www.ztm.gda.pl/hmvc/index.php/sipinfo/wieceji/31
Procedura rozpatrywania reklamacji:
www.ztm.gda.pl/img/plik_duzy_1043.pdf

Przypominamy, że w związku z prowadzonymi w Gdańsku wieloma inwestycjami w infrastrukturę tramwajową i drogową, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiany pojazdu z powodu awarii, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Zasada ta dotyczy wszystkich przypadków, gdy organizowana jest komunikacja zastępcza lub występuje awaria pojazdu.
Bieżące informacje o zmianach w rozkładach jazdy dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego www.ztm.gda.pl i pod numerem telefonu  58 309 13 22. Uwagi dotyczące torowiska tramwajowego (tory, słupy trakcyjne, trakcje, wygrodzenia) i wszystkich przystanków przyjmuje całodobowo we wszystkie dni tygodnia Dyżurny Inżynier Miasta tel.: 58 52 44 500.

Więcej informacji: Piotr Kowalczuk, Referat Komunikacji Społecznej, tel. 695 890 225

Magdalena Kuczyńska
Biuro Prasowe