Ustawienie na gdańskich przystankach 22 automatów do sprzedaży biletów było strzałem w dziesiątkę. Tylko przez miesiąc funkcjonowania gdańszczanie i turyści zakupili w nich ponad 51 tysięcy biletów! Najchętniej kupowano bilety ulgowe. Popularnością cieszyły się także zakupy biletów na linie nocne.
Transakcje w automatach, to mniej zakupów biletów u kierowców i motorniczych. Dla pasażerów oznacza to sprawniejszą i płynniejszą jazdę, w dodatku bardziej terminową.
Niebawem do Gdańska trafi 28 nowych maszyn, a ich oferta poszerzy się o możliwość doładowania karty miejskiej. Będzie więc można przedłużyć ważność karty czekając na autobus, czy tramwaj, bez konieczności udawania się do specjalnego punktu.
Statystyki pokazują, że najwięcej biletów sprzedano w automatach przy Dworcu Głównym PKP, na pętli w Oliwie oraz na Wyspie Sobieszewskiej. Najmniej przy przystanku Słowackiego/Srebrniki. Pojawiające się usterki i reklamacje są na bieżąco przyjmowane i usuwane przez pracowników serwisu, wykonawców spółki Avista.
Jak i gdzie skorzystać z automatów?
www.ztm.gda.pl/hmvc/index.php/sipinfo/wieceji/31
Procedura rozpatrywania reklamacji:
www.ztm.gda.pl/img/plik_duzy_1043.pdf
Przypominamy, że w związku z prowadzonymi w Gdańsku wieloma inwestycjami w infrastrukturę tramwajową i drogową, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych, w przypadku wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej lub zmiany pojazdu z powodu awarii, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Zasada ta dotyczy wszystkich przypadków, gdy organizowana jest komunikacja zastępcza lub występuje awaria pojazdu.
Bieżące informacje o zmianach w rozkładach jazdy dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego www.ztm.gda.pl i pod numerem telefonu 58 309 13 22. Uwagi dotyczące torowiska tramwajowego (tory, słupy trakcyjne, trakcje, wygrodzenia) i wszystkich przystanków przyjmuje całodobowo we wszystkie dni tygodnia Dyżurny Inżynier Miasta tel.: 58 52 44 500.
Więcej informacji: Piotr Kowalczuk, Referat Komunikacji Społecznej, tel. 695 890 225
Magdalena Kuczyńska
Biuro Prasowe
Ustawienie na gdańskich przystankach 22 automatów do sprzedaży biletów było strzałem w dziesiątkę. Tylko przez miesiąc funkcjonowania gdańszczanie i turyści zakupili w nich ponad 51 tysięcy biletów! Najchętniej kupowano bilety ulgowe. Popularnością cieszyły się także zakupy biletów na linie nocne.
Publikacja: 20 lutego 2012 r.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl






















