Informacja dot. wybranego wariantu budowy linii tramwajowej od pętli ?Chełm" do węzła integracyjnego ?Nowa Łódzka".
Po przeanalizowani trzech wariantów przebiegu ul. Nowej Łódzkiej wraz z linią tramwajową i biorąc pod uwagę następujące kryteria oceny:
- bezpieczeństwo ruchu drogowego,
- koszty realizacji,
- zgodność z MPZP,
- opinię społeczną,
- przepustowość,
- opinię instytucji uzgadniających
został wybrany wariant trzeci, który przewiduje budowę linii tramwajowej zlokalizowanej obok dwóch jezdni ul. Nowej Łódzkiej (od strony wschodniej).
Koszt inwestycji:
- Ulica 120 mln zł
- Linia tramwajowa 90 mln zł
Okres realizacji: 2010 r. - 2011 r.
Informacja o planowanej inwestycji dotarła za pomocą mediów do ok. 150 tys. odbiorców.
W reakcji na informację dotarły do Urzędu Miejskiego w Gdańsku opinie i uwagi mieszkańców, które zostały opracowane przez Pracownię Realizacji Badań Socjologicznych Uniwersytetu Gdańskiego. Opracowaniem objęto w sumie 164 e-maile oraz 42 posty umieszczone na 5 forach dyskusyjnych. Analizie jakościowej poddano 206 wiadomości, w ramach których udało się uchwycić 199 wątków narracyjnych. Na podstawie tego opracowania stwierdzono, że z pośród nadesłanych opinii największą akceptacją społeczną cieszy się wariant II. (71 głosów), niewiele mniejszą akceptację zyskał wariant III. (64 głosy). Najmniejszą akceptacją cieszy się wariant I. (24 głosy).
Żadna z opinii nie była przeciwna realizacji przedmiotowej inwestycji.