Po raz kolejny rusza nowa odsłona kampanii społecznej ?Kieruj bez procentów?, w lipcu na ponad 100 nośnikach reklam ( billboardy i citylighty) w Gdańsku i Gdyni, pojawi się nowy plakat kampanii ?Kieruj bez procentów? projektu Jarosława Bujnego -www.bujny.com, zaś ulicami miasta jeździć będą autobusy z logo ?Kieruj bez procentów?.
Również w lipcu, w sobotę 19 lipca przy Bazylice Mariackiej ( od strony ulicy Św. Ducha) w godz. 12.00 ? 16.00 odbędzie się piknik ?Kieruj bez procentów?, w czasie którego, wśród licznych atrakcji pojawi się sprowadzony z Brukseli symulator jazdy Toyoty, dzięki któremu każdy chętny będzie mógł się przekonać jak wygląda jazda na ?podwójnym gazie? (szersza informacja o pikniku w załączeniu).
?Kieruj bez procentów?, to miejska kampania społeczna prowadzona od 2004 roku w Gdańsku pod patronatem Prezydenta Miasta przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień od Alkoholu we współpracy z Policją i Strażą Miejską. Kampania zdobyła I nagrodę w kategorii działań o zasięgu regionalnym w ogólnopolskim Konkursie Inicjatyw Orlen. Bezpieczne Drogi 2007, zyskała także uznanie MSWiA, które przyznało jej w 2008 r. dofinansowanie z funduszy rządowego programu Razem Bezpieczniej (jedyne dofinansowanie przyznane dla woj. pomorskiego).
Celem kampanii jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, głównie poprzez zmianę postaw społecznych wobec picia alkoholu przez kierowców. Ideą propagowaną przez realizatorów kampanii jest idea całkowitej trzeźwości osób prowadzących pojazdy. Innym ważnym celem, który stawiają sobie realizatorzy kampanii jest rozpowszechnienie wśród mieszkańców zasad właściwego postępowania w sytuacjach wypadków drogowych i umiejętności udzielania pierwszej pomocy oszkodowanym. Realizacji założonych celów służą liczne, różnorodne działania od warsztatów edukacyjnych prowadzonych w szkołach średnich i Ośrodkach Kształcenia Kierowców, konferencji szkoleniowych, kolportażu specjalnie przygotowanych materiałów informacyjno-edukacyjnych po imprezy masowe czy akcje outdoorowe.
Jeszcze w tym roku w ramach kampanii odbędą się m. in.:
- 28 września festyn dla młodzieży ? Na rolkach?,
- 13 października ( Światowy Dzień BRD) akcja skierowana do studentów - nauka udzielania pierwszej pomocy prowadzona równolegle na największych gdańskich uczelniach,
- 26 października ?Europejska Noc bez Wypadku? realizowana w pomorskich dyskotekach, będącą wspólną akcją organizowaną tego samego dnia na terenie wielu krajów Unii,
- w listopadzie ?Tydzień Zaduszkowy?
Przygotowywane są nowe materiały informacyjno ? edukacyjne kampanii, m.in. notes kierowcy
z instrukcja postępowania w obliczu wypadku drogowego.
Partnerami naszych działań są:
KWP, KMP, Straż Miejska, PKN Orlen, MSWiA, GKRPA, PORD, PRBRD, Fundacja ?Krzyś?, FBwRD, AMS, PCK, Stowarzyszenie na rzecz Ratownictwa ?Adiutare?, ZKM, AutoPostek, Groblewski Jr, oraz lokalne media
Art director - Jarosław Bujny, www.bujny.com
Copywriter - Jarosław Bujny
Foto - Dariusz Kula, www.fotokula.pl