PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Zwodzony most w Przegalinie już za rok

Zwodzony most w Przegalinie już za rok
Mamy dobrą wiadomość dla żeglarzy, którzy dotąd musieli składać maszty podczas rejsów Wisłą z Gdańska na Wschód. Do maja 2012 roku nad śluzą w Przegalinie powstanie most zwodzony. Zbuduje go firma Mostostal. Inwestycja pochłonie ponad 16,8 mln zł.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Mamy dobrą wiadomość dla żeglarzy, którzy dotąd musieli składać maszty podczas rejsów Wisłą z Gdańska na Wschód. Do maja 2012 roku nad śluzą w Przegalinie powstanie most zwodzony. Zbuduje go firma Mostostal. Inwestycja pochłonie ponad 16,8 mln zł.

W środę, 20 kwietnia w obecności wszystkich stron - Pawła Adamowicz, prezydenta Gdańska, Eugeniusza Moczydłowskiego, dyrektora Regionu Północnego Mostostal, a także Mieczysława Kotłowskiego, dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni podpisano umowę w tej sprawie. Zgodnie z jej zapisami na wybudowanie obiektu wykonawca ma czas do 15 maja 2012 roku.

- To naprawdę wyjątkowa inwestycja - podkreślał Eugeniusz Moczydłowski, z Mostostalu. - Zwodzone mosty można w okolicach Gdańska i na Pomorzu policzyć na palcach jednej ręki.

petla zulawska logo

Budowa przeprawy w Przegalinie to część programu aktywizacji dróg wodnych na drodze wodnej E-70  - w projekcie "Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I". Koszt inwestycji to ok. 16,8 mln zł, z czego 10 mln zł to pieniądze unijne. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnrgo Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, oś priorytetowa 6 - "Polska gospodarka na rynku międzynarodowym", działanie 6.4. - "Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym".

Nowy most czynny będzie całą dobę. Otwierany będzie na żądanie przepływających pod nim jednostek.

- Tak naprawdę będziemy go otwierać dla jednostek, których maszty są wyższe niż 8 metrów. Pozostali przepłyną bez problemu - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Przęsło będzie się otwierać około dwie minuty. Co do zasady będzie otwierane mechanicznie, choć w wyjątkowych przypadkach, kiedy na przykład zabraknie prądu, będzie je można otwierać ręcznie.

Nośność mostu przewidziano na 50 ton. Jego budowa nie spowoduje utrudnień w ruchu kołowym.

- Auta będą mogły podczas budowy poruszać się po starym moście. Gdy budowa zostanie ukończona, wjadą na zwodzony obiekt. Wtedy wykonawca przystąpi do rozbiórki starego mostu - zapewnia Kotłowski.

Magdalena Kuczyńska/Biuro Prasowe

loga

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 2007-2013