- Przypadki wymagające aktualizacji zgłoszenia NIP-2 w zakresie związanym z podatkiem VAT:
- otwarcie lub zamknięcie rachunków bankowych związanych z prowadzoną działalnością. Należy wypełnić odpowiednio dane w sekcji „C.2. POZOSTAŁE RACHUNKI ZWIĄZANE Z PROWADZONĄ DZIAŁALNOŚCIĄ”,
- utworzenie, zmiany danych lub likwidacji jednostki organizacyjnej. Należy wypełnić odpowiednio dane w sekcji „D.3. DANE JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO” tj. powód zgłoszenia jednostki, nazwę pełną, identyfikator podatkowy NIP oraz numer identyfikacyjny REGON.
- W celu zapewnienia terminowego składania aktualizacji zgłoszenia NIP-2 zobowiązuje się:
- Dyrektora Wydziału Kadr i Organizacji do niezwłocznego przekazywania do Wydziału Finansowego kopii uchwały podjętej przez Radę Miasta Gdańska w sprawie zmian dotyczących jednostek organizacyjnych w zakresie zmiany nazwy, zmiany adresu, utworzenia nowej lub likwidacji istniejącej jednostki;
- kierownika jednostki organizacyjnej do każdorazowego przekazywania zgłoszenia aktualizacyjnego na druku NIP-2 wypełnionego w zakresie aktualizowanych danych wraz z pismem przewodnim i informacją o dacie zmiany powodującej konieczność złożenia zgłoszenia. Pismo przewodnie podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym przez kierownika jednostki wraz z wypełnionym drukiem NIP-2, należy przekazać do Referatu Podatku VAT przez ePuap w terminie 2 dni od zaistnienia zmiany. W uzasadnionych sytuacjach, jeżeli z przyczyn technicznych nie jest możliwa droga elektroniczna, dopuszcza się możliwość złożenia kompletu dokumentów o których mowa wyżej w formie papierowej za pośrednictwem Kancelarii UMG, po wcześniejszym powiadomieniu Referatu Podatku VAT, przy zachowaniu terminu, o którym mowa wyżej.
- Interaktywny wzór zgłoszenia NIP-2
NIP-2 - nip-2-14-_v1-0e_04 CZĘŚCIOWO WYPEŁNIONY (418.5 KB, pdf)
- Formularz NIP-2 do druku: