PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Sesja warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: Jak chronić „wolną wolę” - relacja

Sesja warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: Jak chronić „wolną wolę” - relacja
11 czerwca 2016 roku w godz. 9.30 – 14.00 w siedzibie GWSH, przy ul. Biskupiej 24 B w Gdańsku odbyła się sesja warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: pt. „Jak chronić „wolną wolę” w Internecie? Edukacja medialna i profilaktyka”
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Miasto Gdańsk, Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień, Fundacja Citizen Project, Ezzev Foundation oraz Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna gościło studentów, absolwentów, nauczycieli, pedagogów, edukatorów, psychologów i rodziców.  Sesję otworzył: JM Rektor GWSH prof. zw. dr hab. Zbigniew Machaliński.

W tematycznych blokach szkoleniowcy związani z (adT) AKADEMIĄ DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ prezentowali elementy wpierające główne zadanie postawione przed uczestnikami czyli przygotowane autorskich scenariuszy. Odbyły się również 3 wykłady, o następującej tematyce:

1)       Po co chronić się online? Charakterystyka zagrożeń. Jak wzmacniać odporność na manipulacją? Koncepcje R. Cialdiniego i Ch. Duhigga – Onno Hansen/ Ezzev Foundation (Holandia) – (adT) Akademia Dynamiczna Tożsamość

 

2)      Jak chronić się przed manipulacją? Narzędzia w edukacji – Beata Staszyńska/ Fundacja Citizen Project – (adT)

 

3)       Jak chronić się przed manipulacją? Elementy profilaktyki – Radosław Nowak/ Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień

 

Jednym z elementów programu było zadanie - burza mózgów: OBYWATEL DO OBYWATELA-„O2O" konfrontująca uczestników z podstawową jednostką komunikacji, jaką jest rozmową z podziałem na role (osoby pytającej i odpowiadającej na pytania).

Po przedstawieniu zaplanowanych materiałów uczestnicy stworzyli grupy w sposób wcześniej zaplanowany, prowadzone przez wykładowców oraz mgr Ewę  Guzowską – Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna  i Justynę Konczewską – Koło Naukowe Młodych Pedagogów przy GWSH

 

Po prezentacji scenariuszy – efektu pracy w grupach- rozpoczęła się dyskusja, w której uczestniczyła także dr Adriana Frączek z GWSH.

 

W wyniku sesji powstały 4 scenariusze, które różniły się od siebie u podstaw, ponieważ charakteryzowały się różnymi perspektywami  oraz zróżnicowaniem grup uczestników zadania. Scenariusze kierowane były do różnych grup wiekowych (8-18).

Kilkoro uczestników zdeklarowało, że będzie je implementować i ewaluować.

 

Kolejne informacje o rozwoju projektu znajdą się  na platformie e-learningowej: http://e-lab.dynamicznatozsamosc.org/2014-2016/

Koordynacją organizacji i przygotowań zajęła się z ramienia GWSH: Małgorzata Gwizdalska, Biuro Karier GWSH, przy współpracy z GCPU.

 

Sesja warsztatowo-szkoleniowa E-LAB DT realizowana była w ramach projektu: „E-LAB Dynamiczna Tożsamość. Warsztatowa metoda: konstruktywna konfrontacja z mediami a autorefleksja offline i online” oraz działalności międzynarodowej koalicji (adT) Akademia Dynamiczna Tożsamość.

Projekt dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Relacja z sesji warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: pt. „Jak chronić „wolną wolę

 

 

Relacja z sesji warsztatowo-szkoleniowea E-LAB DT: pt. „Jak chronić „wolną wolę