Dnia 2 czerwca 2016 r. w sklepie Dwunastka w Gdyni zrealizowane zostało nagranie materiału do spotu kampanii społecznej miasta Gdańska „Młodość bez procentów”. W nagraniu wzięli udział: Maciej Florek oraz młodzież z gdańskiej grupy PaT: Dagmara Wiśniewska, Oliwia Woźnicka, Ula Zabłocka, Adam Wiśniewski i Anna Smolnicka. Efekty pracy już niebawem będzie można obejrzeć w sieci, m.in. na profilu kampanii www.facebook.com/MlodoscBezProcentow.
"Młodość bez procentów" jest profilaktyczną kampanią informacyjno - edukacyjną prowadzoną od 2002 r. przez Miasto Gdańsk we współpracy z Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Komendą Policji oraz Strażą Miejską pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska. Patronat medialny nad kampanią przyjęły Radio Gdańsk i Dziennik Bałtycki. Celem kampanii jest ograniczenie dostępności alkoholu dla osób nieletnich oraz zwiększenie świadomości społecznej na temat istniejącego prawa zakazującego sprzedaży alkoholu osobom, które nie ukończyły 18 roku życia.
W tym roku chcemy się skupić głównie na osobach, które są świadkami takich wydarzeń. Gdy widzisz próbę kupienia alkoholu przez osobę niepełnoletnią- reaguj.
Czy kupujący alkohol nastolatek, który chce spróbować jak to jest być pijanym, to obrazek który chcemy oglądać robiąc zakupy? Czy chcemy żeby nasze dzieci, dzieci naszych przyjaciół spotkały mądrego dorosłego, który zwróci uwagę sprzedawcy?
Czasami jest trudno jednoznacznie stwierdzić czy młoda osoba skończyła 18 lat, często natomiast słyszymy, że „...jaka ta młodzież dorosła...jak poważnie wygląda...” Mając jednak wątpliwości, powinniśmy się upewnić – warto przypomnieć sprzedawcy, żeby po prostu sprawdził dowód tożsamości.
Nasza odpowiedzialna postawa może zapobiec wielu problemom młodzieży, wynikających z wczesnej inicjacji alkoholowej, ale również rodziców martwiących się o swoje dzieci czy aby na pewno spotykane osoby dorosłe są odpowiedzialne i kierują się trzeźwym, zdrowym rozsądkiem.