PORTAL MIASTA GDAŃSKA

E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - relacja

E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ - relacja
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Dnia 19.06.2015 r. w Gdańskim Centrum Profilaktyki Uzależnień odbyło się spotkanie warsztatowe dla rodziców i dzieci w ramach projektu „E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. Warsztatowa metoda konstruktywna konfrontacja z mediami a autorefleksja offline i online” dofinansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

elab

Spotkanie miało formę dwugodzinnego warsztatu połączonego z dyskusją, prowadzonego przez edukatorów Beatę Staszyńską i Onno Hansena oraz edukatora - terapeutę Radosława Nowaka. Nadrzędnym celem spotkania było nawiązanie dialogu międzypokoleniowego (pomiędzy pokoleniem rodziców oraz ich dzieci), który doprowadzić miał do lepszego zrozumienia siebie nawzajem i tym samym wprowadzeniem do wzajemnych relacji elementów profilaktycznych, chroniących dzieci i młodzież.

2

Osobiste rozmowy w praktyce „OBYWATEL DO OBYWATELA” opierały się na pytaniach, które otwierały drogę lepszego zrozumienia rozmówcy. Poprzez odpowiedzi na pytania takie jak: „Dlaczego grasz w gry?”, „Dlaczego gry są dla Ciebie takie ważne”, „Jak myślisz, dlaczego lubię grać w gry” rodzice mogli lepiej zrozumieć młodsze pokolenie oraz motywy, które skłaniają je do grania w gry komputerowe, natomiast dzieci miały możliwość dokładnego przyjrzenia się perspektywie rodziców oraz zrozumienia, jakie obawy związane z grami i ich obecnością w internecie  im towarzyszą.

6

Kluczem, do nawiązania porozumienia międzypokoleniowego jest zrozumienie, że każdy z nas jest częścią problemu, a najlepszym sposobem jego rozwiązania jest dialog i współpraca.

4

AKADEMIA DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ (adT): https://www.facebook.com/ELABDT.akademia

5
  •  WIĘCEJ O PROJEKTACH

→ DYNAMIC IDENTITY: http://dynamicidentity.eu/pl/
A na Facebook-u: https://www.facebook.com/DIDproject
→ IDentifEYE - Rozszerzona Rzeczywistość (ang. Augmented Reality) w drodze do lepszego zrozumienia Tożsamości Online: http://www.id-eye.eu/index.php/pl/
A na Facebook-u: https://www.facebook.com/IDEYEproject
→ E-LAB DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ. Warsztatowa metoda - konstruktywna konfrontacja z mediami a autorefleksja offline i online:
https://www.facebook.com/ELABDT.org
A na Facebook-u: https://www.facebook.com/ELABDT.org

  • O PARTNERACH W PROJEKTACH – SZKOŁY W POLSCE:

Szkoła Podstawowa nr 21 w Gdańsku www.sp21.to.pl
Szkoła Podstawowa nr 57 w Gdańsku www.sp57gda.pl
Szkoła Podstawowa nr 75 w Gdańsku www.zssio.eu/szkolapodstawowa
Szkoła Podstawowa nr 79 w Gdańsku www.sp79.gda.pl
Gimnazjum nr 2 w Gdańsku www.gim2.gda.pl
Gimnazjum nr 10 w Gdańsku www.gim10.edu.pl
Gimnazjum nr 25 w Gdańsku www.gimnazjum25.pl
1 Społeczne Gimnazjum STO www.gimnazjumoliwa.edu.pl
Gimnazjum nr 33 w Gdańsku www.gim33.gdansk.pl
IX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku www.ixlo.webd.pl/web/
ZSO Nr 2 w Gdańsku www.24lo.gdansk.pl

Ateneum – Szkoła Wyższa w Gdańsku www.ateneum.edu.pl

  • O ORGANIZATORACH

GCPU: http://gcpu.pl/
Fundacji Citizen Project: http://www.foundationcitizenproject.eu/home/
Fundacji Ezzev: http://www.ezzev.eu/

zdj.Jakub Kownacki/arch. Fundacja Citizen Project