Spotkanie odbyło się w Nowym Ratuszu, w siedzibie Rady Miasta Gdańska (Sala Herbowa).
O PROGRAMIE: podczas szkolenia ok. 120 nauczycieli z 10 gdańskich szkół stworzyło, wdrożyło oraz ewaluowało 45-minutowe plany lekcji dla ok. 3000 uczniów w wieku 8-18 lat.
Lekcje przygotowane przez nauczycieli wzmacniają i rozwijają uczniów: ich odporność w radzeniu sobie z wyzwaniami i ryzykiem oraz krytyczne i kreatywne procesy myślowe. Poprzez udział w szkoleniu nauczyciele poznali metody i narzędzia, które poprzez podnoszenie innowacyjności nauczania wpływają pozytywnie na atmosferę w klasie, czego efektem są lepsze wyniki edukacyjne i wychowawcze.
Po zakończeniu ewaluacji każda z 10 szkół otrzyma swoją indywidualną KARTĘ (adT). To lista dobrych praktyk oraz wskazówek na przyszłość .
Podczas zamkniętej sesji dyrektorzy i kadra pedagogiczna z wybranych gdańskich szkół, wzięli udział w dyskusji, po której nastąpiła część warsztatowa. Obejmowała ona pracę przed kamerą, której celem było utrwalenie refleksji uczestników po szkoleniu i ewaluacji.
Kolejnym krokiem była wymiana informacji nt. implementacji poszczególnych elementów programu. Otrzymano informację zwrotną, że np. w Zespole Szkół Łączności wdrażane są modele lekcji wypracowane przez nauczycieli, które zostały dopasowane do potrzeb nauczycieli przedmiotów zawodowych.
Każda z obecnych szkół deklarowała, że kontynuuje lekcje lub modyfikuje swoje plany lekcji do aktualnych potrzeb. Doszliśmy do wspólnych wniosków, że pozytywny wpływ na relacje w klasie ma proces budowania motywacji nauczycieli do łączenia np. pracy nauczyciela przedmiotowego z elementami profilaktyki , poprzez zamianę ról.
Ze szczególnym zainteresowaniem została przyjęta propozycja programu szkoleń dla rodziców i wypracowanie Integracyjnych wywiadówek. To kontynuacja pracy szkoleniowej w ramach programu "Dialog - jak zaczynać?". Dodatkową wartością jest propozycja Dyrektora i nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 79 w Gdańsku. Planują oni powołanie KLASY POD PATRONATEM - E.K.LAB DT. Dyrekcja i nauczyciele są pod pozytywnym wrażeniem wyników w Gimnazjum nr 2 w Gdańsku, gdzie od dwóch lat prowadzona jest KLASA POD PATRONATEM-E.K.LAB DT: https://www.facebook.com/ELABDT.klasa
Na koniec - przed wspólnym zdjęciem - Pani Małgorzata Perzyna - Dyrektor Gimnazjum nr 2 w Gdański przekazała podziękowania dla zespołu projektowego.
Dziękujemy Wszystkim, którzy z otwarciem patrzą na możliwości jakie daje interdyscyplinarne, interpersonalne i innowacyjne podejście do edukacji i profilaktyki.
Szkoły biorące udział w programie:
1. Szkoła Podstawowa nr 24
2. Szkoła Podstawowa nr 65
3. Szkoła Podstawowa nr 79
4. Gimnazjum nr 2
5. Gimnazjum nr 12
6. Gimnazjum nr 25
7. Gimnazjum nr 28
8. Gimnazjum nr 49
9. Zespół Szkół Łączności
10.LO NR 4
W spotkaniu ze strony (adT) AKADEMII DYNAMICZNA TOŻSAMOŚĆ brali udział:
Beata Staszyńska-Hansen/ Fundacja Citizen Project
Onno Hansen-Staszynski / Ezzev Foundation (Holandia)
Wsparcie i rekomendacje (adT) udzieliło Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzaleznień:
Organizatorami sesji było Miasto Gdańsk, GCPU, Fundacja Citizen Project i Ezzev Foundation.
Akademia Dynamiczna Tożsamość (adT) to koalicja międzynarodowa - oparta o wyniki współpracy (2012-2016) w narodowych i europejskich projektach edukacyjnych Fundacji Citizen Project, Ezzev Foundation rekomendowana przez Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień:
https://akademiadynamicznejtozsamosci.wordpress.com/
https://www.facebook.com/ELABDT.akademia