PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Zgoda na użycie pirotechniki widowiskowej

Zgoda na użycie pirotechniki widowiskowej
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Formularze do pobrania:

- nie dotyczy -

Rezerwacja wizyty:

- nie dotyczy -

Złóż wniosek przez Internet:

- nie dotyczy -

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek do Prezydenta Miasta Gdańska o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie pokazu pirotechnicznego zawierający:

  • datę, miejsce i dokładny czas organizowania pokazów,
  • krótki opis, ilość i rodzaj użytego materiału pirotechnicznego, wraz z oznaczeniem wyrobu,
  • kserokopię instrukcji obsługi danego materiału pirotechnicznego w języku polskim,
  • szkic sytuacyjny miejsca przeprowadzania pokazów z oznaczeniem odległości od obiektów i miejsc przeznaczonych dla publiczności,
  • rodzaj przedsięwzięć mających na celu niedopuszczenie do ewentualnego powstania i rozprzestrzeniania się pożaru lub wybuchu,
  • osoby odpowiedzialne za zabezpieczenie miejsca pokazów, ich przebieg oraz zakończenie,
  • przewidywane zabezpieczenie terenu imprezy przez służby porządkowe (jeżeli pokaz odbywa się podczas imprezy widowiskowo – sportowej lub innej),
  • zgodę właściciela lub zarządcy terenu na którym będą rozstawione materiały pirotechniki widowiskowej.

2. W przypadku wykorzystywania materiałów pirotechniki profesjonalnej, do wniosku o którym mowa w punkcie 1. należy dołączyć:

  • opinię Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku,
  • kserokopię uprawnień i koncesji,
  • dokumentację organizacyjno–techniczną zgodną z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 18 lutego 2011 roku „w sprawie sposobu prowadzenia prac z użyciem materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego oraz podczas oczyszczania terenu”.

Opłata skarbowa:

- nie dotyczy -

Opłaty administracyjne:

- nie dotyczy -

Termin i sposób załatwiania:

Wniosek należy złożyć nie później niż 7 dni przed planowanym pokazem. „Zezwolenie” wydaje się w terminie 3 dni od złożenia wniosku.

Dokumenty można złożyć w formie elektronicznej na adres e-mail Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsce złożenia dokumentów:

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul.Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul.Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
punkt informacji
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
ul. Wyspiańskiego 9A
80-432 Gdańsk
tel.: 58 778 60 45

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku – Referat Zarządzania Kryzysowego
ul. Wyspiańskiego 9A
80-432 Gdańsk
pok. 115 I piętro
tel.: 58 778 60 30

Tryb odwoławczy:

- nie dotyczy -

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 czerwca 2002 r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 204 z późn. zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 18 lutego 2011 r. „w sprawie sposobu prowadzenia prac z użyciem materiałów wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego oraz podczas oczyszczania terenu” (Dz.U. 2011.42.216).
  • Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. O ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 869 z późn. zm.).
  • Uchwała Nr XIX/587/04 Rady Miasta Gdańska z dnia 22 stycznia 2004 r.

Inne informacje:

- nie dotyczy -