Przebudowa sieci trakcji tramwajowej w rejonie wiaduktu kolejowego na al. Hallera
Przebudowa sieci trakcyjnej pod wiaduktem na al. Hallera polegała na montażu dodatkowych izolatorów sekcyjnych, wymianie elementów konstrukcyjnych i maksymalnym podniesieniu trakcji. Przeprowadzone prace ograniczyły możliwość uszkodzenia sieci, a w przypadku jej zerwania umożliwią utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich trasach.
umiejscowienie inwestycji,
Prace przeprowadzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni
Przebudowa sieci trakcyjnej pod wiaduktem obejmowała:
- Montaż dodatkowych izolatorów sekcyjnych od strony ul. Klinicznej, które pozwalają na utrzymanie ruchu tramwajowego na sąsiednich szlakach w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem,
- Wymianę zniszczonych przez liczne wcześniejsze zerwania elementów konstrukcyjnych sieci: przewodów jezdnych, zawieszeń poprzecznych i izolatorów
- Montaż nowego słupa trakcyjnego od strony ul. Piramowicza. Dzięki temu sieć pod wiaduktem została maksymalnie uniesiona, co zmniejsza ryzyko jej uszkodzenia przez pojazdy ciężarowe, które mimo obowiązujących zakazów wjeżdżają pod wiadukt
- Wymianę słupa od strony ul. Wyspiańskiego
Prace związane z przebudową trakcji realizowane były etapowo. Rozpoczęto od wykonania fundamentów pod słupy trakcyjne oraz montażu nowych zawieszeń poprzecznych. W kolejnych etapach zamontowane zostały słupy, liny nośne orz przewody jezdne wraz z osprzętem sieciowym.
Widok w trakcie realizacji zadania
fot. GZDiZ
Inwestycja
Status:
Ukończona
- Rozpoczęcie: 2020
- Zakończenie: 2020
Koszt:584 000 zł
- Miasto Gdańsk: 584 000 zł
Więcej z kategorii: Komunikacja szynowa
Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!