Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza do ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego
Celem projektu było wzmocnienie roli transportu publicznego oraz ograniczenie jego negatywnych skutków dla otoczenia poprzez modernizację i rozwój komunikacji publicznej. Zadanie obejmuje m.in. przebudowę dwutorowej linii tramwajowej w ulicach: Siennickiej i Lenartowicza, od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego wraz z pętlą Przeróbka.
umiejscowienie inwestycji,
Zadanie "Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza do ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego" realizowane w ramach projektu GPKM III C, swym zakresem obejmowało:
- przebudowę dwutorowej linii tramwajowej o długości łącznej ok. 4,4 km toru pojedynczego w ulicach: Siennickiej i Lenartowicza, od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego wraz z pętlą Przeróbka (tory, rozjazdy, skrzyżowania torów, perony tramwajowe) wraz z wykonaniem odwodnienia torów, sterowania i ogrzewania rozjazdów,
- przebudowę ulic Siennickiej i Lenartowicza na odcinku od skrzyżowania ul. Siennickiej z ul. Powalną do skrzyżowania ul. Lenartowicza z ul. Sucharskiego, wzdłuż przebudowywanej linii tramwajowej, wraz z infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejazdów torowo-ulicznych, przejść dla pieszych, przystanków - w tym typu „Wiedeńskiego”, wjazdów, chodników, dróg rowerowych, zatok autobusowych, odwodnienia, budowa wspólnego pasa autobusowo – tramwajowego tzw. PAT) i wykonanie docelowej organizacji ruchu drogowego,
- przebudowę sieci trakcyjnej,
- przebudowę oświetlenia,
- remont tunelu przejścia pod torami na przystanku tramwajowym Brama Żuławska,
- remont wiaduktu drogowego w ul. Siennickiej,
- remont mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej,
- remont murów oporowych na dojazdach do mostu nad Martwą Wisłą w ul. Siennickiej,
- przebudowę sygnalizacji świetlnej,
- budowę kanalizacji kablowej,
- budowę kanalizacji deszczowej w ul. Lenartowicza DN315 i DN400 wraz z osadnikiem, separatorem lamelowym oraz przepompownią wraz z jej zasilaniem,
- przebudowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej,
- regulację studni teletechnicznych, włazów kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz wymianę wpustów ulicznych,
- zabezpieczenie i przebudowę kolidującego uzbrojenia,
- urządzenie projektowanej zieleni w postaci drzew, krzewów i zieleńców,
- wykonanie studium hałasu i pomiarów drgań,
- wykonanie usług przewozowych autobusową komunikacją zastępczą na odcinku od Węzła Akademia Muzyczna do pętli Stogi Plaża.
Widok przed realizacją inwestycji:
Widok po realizacji inwestycji:
Inwestycja
Status:
Ukończona
- Rozpoczęcie: 2014
- Zakończenie: 2015
Koszt:124 533 184 zł
- Miasto Gdańsk: 49 530 612 zł
- Unia Europejska: 75 002 572 zł
Po zakończeniu
Inne projekty w ramach:
Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap III C
Więcej z kategorii: Komunikacja szynowa
Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!