PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap III B

Projekt jest kolejnym przedsięwzięciem, służącym poprawie dostępności i jakości transportu publicznego w Gdańsku. Najważniejszym elementem projektu była budowa nowej linii tramwajowej Siedlce – przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo z odgałęzieniem w ul. Bulońską.

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap III B
Inwestycja ukończona Koszt inwestycji: 222 365 926 zł
szczegóły
Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap III B umiejscowienie inwestycji,
przebieg inwestycji

Projekt jest częścią wieloletniej i wieloetapowej inwestycji Miasta Gdańska realizowanej pod wspólną nazwą „Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej”. Najważniejszym elementem projektu była budowa nowej linii tramwajowej Siedlce – przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Brętowo z odgałęzieniem w ul. Bulońską.
Bezpośrednim efektem realizacji projektu będzie integracja podsystemów komunikacji publicznej funkcjonujących na terenie trójmiejskiego transportu metropolitalnego. Przede wszystkim zaś zintegrowane ze sobą zostaną systemy transportowe Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i komunikacji miejskiej w Gdańsku.
Budowa linii tramwajowej umożliwi zapewnienie szybkiego transportu szynowego dla mieszkańców Trójmiasta i przyjezdnych z lotniska do centrum miasta.

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap III B

ZAKRES REALIZACJI:

Zakres rzezczowy realizacji projektu obejmował budowę nowej linii tramwajowej w dzielnicy Piecki - Migowo, przebiegającej od Pętli Siedlce wzdłuż ul. wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej, zakup taboru - 5szt, remont infrastruktury tramwajowej w ciągu ul. Jana z Kolna oraz przebudowę Zajezdnii Tramwajowej Wrzeszcz.

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap III B
 

Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - Etap III B

W ramach łączenia różnych środków transportu, w Projekcie GPKM III B zrealizowano:
- wspólny pas autobusowo – tramwajowy,
- wspólny peron tramwajowo – kolejowy,
- węzeł integracyjny, umożliwiający przesiadanie się w systemie „door to door” z tramwaju do autobusu.

 

 

Fot. Gmina Miasta Gdańska, www.gdansk.pl
Inwestycja
Status: Ukończona
  • Faza projektowa: 2006-12-00
  • Rozpoczęcie: 2011
  • Zakończenie: 2015
Koszt:222 365 926 zł
  • Miasto Gdańsk: 48 651 734 zł
  • Unia Europejska: 151 469 775 zł
  • Ilość taborów: 5 szt
Więcej z kategorii: Komunikacja szynowa

Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!