PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Budowa linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk Południe od pętli „Chełm” przez ul. Witosa, ul. Nową Łódzką do pętli „Nowa Łódzka”

Inwestycja miała na celu wydłużenie linii tramwajowej z dzielnicy Chełm do nowej pętli tramwajowej na skrzyżowaniu al. Havla i ul. Świętokrzyskiej w dzielnicy Gdańsk Południe, która przebiega ul. Witosa i al. Havla.

Budowa linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk Południe od pętli „Chełm” przez ul. Witosa, ul. Nową Łódzką do pętli „Nowa Łódzka”
Inwestycja ukończona Koszt inwestycji: 81 053 843 zł
szczegóły
Gdańsk
Budowa linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk Południe od pętli „Chełm” przez ul. Witosa, ul. Nową Łódzką do pętli „Nowa Łódzka” umiejscowienie inwestycji,
przebieg inwestycji

Zakres rzeczowy budowy linii tramwajowej „CHEŁM – NOWA ŁÓDZKA  obejmował:

  • rozbudowę pętli „Chełm”,
  • budowę dwutorowej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą o długości 2,9 km,
  • przebudowę ulicy Witosa na długości 1,2 km wraz ze skrzyżowaniami przyległych ulic,
  • budowę Węzła Integracyjnego „Nowa Łódzka” z pętlą tramwajową, drogami dojazdowymi, dojściami dla pieszych, peronem autobusowo – tramwajowym oraz budynkiem obsługi Węzła Integracyjnego. Na Węźle wybudowany został parking dla rowerów i dwa parkingi dla samochodów,
  • budowę 7 przystanków tramwajowych wraz z wiatami,
  • budowę 10 przejazdów torowo ulicznych o nawierzchni z płyt gumowych,
  • budowę obiektów inżynierskich,
  • budowę stacji prostownikowej z liniami zasilającymi,
  • wykonanie architektury zieleni.

Wykonawca inwestycji: Konsorcjum Firm Firma Budowlano – Drogowa MTM S.A., Trakcja Polska S.A.

 

Pętla Świętokrzyska - przed realizacją inwestycji

Budowa linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk Południe od pętli „Chełm” przez ul. Witosa, ul. Nową Łódzką do pętli „Nowa Łódzka”

Pętla Świętokrzyska - po realizacja inwestycji

Budowa linii tramwajowej w dzielnicy Gdańsk Południe od pętli „Chełm” przez ul. Witosa, ul. Nową Łódzką do pętli „Nowa Łódzka”

Fot. Gmina Miasta Gdańska, www.gdansk.pl
Inwestycja
Status: Ukończona
  • Rozpoczęcie: 2010
  • Zakończenie: 2012
Koszt:81 053 843 zł
  • Miasto Gdańsk: 19 449 943 zł
  • Unia Europejska: 61 603 900 zł
Więcej z kategorii: Komunikacja szynowa

Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!