PORTAL MIASTA GDAŃSKA
Po japońsku 'szyld' to 'kanban'

Gdańsk. Przykłady pozytywnego dostosowania reklam i szyldów do obowiązującej w Gdańsku uchwały krajobrazowej.

fot. Piotr Wittman/ www.gdansk.pl - 2020-09-01 06:36:17
Zabytkowy szyld semaforowy
W lokalach narożnych (z witrynami na dwóch elewacjach) można umieścić dwa szyldy równoległe
Po japońsku 'szyld' to 'kanban'
Tam, gdzie mało jest miejsca na szyld równoległy w formie tablicy, sprawdzą się litery przestrzenne
W obrębie pasaży handlowych szyldy powinny być ujednolicone (jeśli chodzi o wysokość, miejsce i formę) - co nie znaczy, że identyczne
Nie każdy szyld musi być na serio
Jeśli reklama usytowana jest wewnątrz lokalu, ale skierowana do przestrzeni publicznej - podlega takim samym zasadom jak zamontowana na elewacji
Elegancki szyld pracowni florystycznej nie konkuruje z asortymentem. Tu pierwsze skrzypce grają rośliny
Zgodnie z zasadami źródło światła powinno być ukryte - wyjątek stanowią szyldy w formie liter blokowych z edisonowskimi żarówkami
Minimalistycza forma również potrafi przykuć uwagę
Szyldy semaforowe zwracają uwagę przechodniów i wyznaczają wejście do lokalu
Neony przeżywają renesans
Tam gdzie warunki na to pozwalają, można zamontować prosty szyld równoległy w formie tablicy
Semafory podkreślają handlowo-usługowy charakter historycznych ulic Gdańska
Sieci handlowe dopasowują się powoli, zmiana aranżacji witryn wymaga czasem całkowitego przearanżowania wnętrza lokalu
Atrakcyjna aranżacja wystawy z dyskretną reklamą na przeszkleniu to gwarancja sukcesu
Po japońsku 'szyld' to 'kanban'
Po japońsku 'szyld' to 'kanban'