PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Zespół Dialogu Obywatelskiego ds. „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”

Zespół Dialogu Obywatelskiego ds. „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Zespół został powołany Zarządzeniem Nr 278/24 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 12 lutego 2024 r.  

Inicjatorem i pomysłodawcą powstania Zespołu Dialogu Obywatelskiego ds. „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych” są Fundacja Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych; Stowarzyszenie Gdański Komitet Obywatelski; Stowarzyszenie „Dla Siedlec”; Fundacja Oparcia Społecznego Aleksandry FOSA; Stowarzyszenie Morena; Instytut Metropolitalny; Opowiadacze Historii Dolnego Miasta w Gdańsku przy ścisłej współpracy z Urzędem Miejskim w Gdańsku.  

Głównym celem funkcjonowania Zespołu Dialogu Obywatelskiego do spraw „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”, jest wypracowanie rozwiązań w zakresie usystematyzowania dostępności lokali użytkowych będących w zasobie Gminy Miasta Gdańska udostępnianych organizacjom pozarządowym. 

 Należy podkreślić, że udział w Zespole Dialogu Obywatelskiego do spraw „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych” jest całkowicie otwarty i na każdym etapie prac można włączyć się w pracę Zespołu.  

 Zakres prac zespołu: 

  • wypracowanie sposobów optymalnej komunikacji pomiędzy organizacjami pozarządowymi i jednostkami Miasta Gdańska dysponującymi zasobami lokalowymi;
  • wypracowanie sposobów transparentnej komunikacji dot. zasobów lokalowych Miasta Gdańska;
  • wypracowanie sposobu informowania o zasobach komunalnych dostępnych dla organizacji pozarządowych i możliwych formach prawnych;
  • wypracowanie procedur udostępniania i wynajmowania lokali z uwzględnieniem dostępności w rozumieniu ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  • wypracowanie kryteriów dostępu do lokali komunalnych;
  • wypracowanie zasad odpłatności za lokale, w tym części wspólne we wspólnotach, a w szczególności w sytuacji zmian wysokości opłat w ciągu roku;
  • uporządkowanie i przegląd wszystkich dostępnych obecnie lokali, które są użyczane i wynajmowane gdańskim organizacjom pod względem ich wykorzystywania i spełniania przez organizacje wypracowanych przez Zespół kryteriów;
  • wyrażanie opinii i zajmowanie stanowisk w zakresie spraw związanych z działaniem organizacji pozarządowych w lokalach udostępnianych przez Miasto;
  • inicjowanie procesów partycypacyjnych w rozwiązywaniu sporów i budowaniu polityk w Mieście dotyczących zasad korzystania z zasobów komunalnych;
  • wypracowywanie rozwiązań w zakresie gospodarki komunalnej (w szczególności opłaty za śmieci) uwzględniających aspekty społeczne działań organizacji (np. realizacja zadań publicznych, wsparcie osób ze specjalnymi potrzebami). 

Harmonogram spotkań:  

5 kwietnia 2024, godz. 13.00, Centrum Dolna Brama (ul. Dolna Brama 8, w Gdańsku) 

7 maja 2024, godz. 9.00 - 11.00, Centrum Dolna Brama (ul. Dolna Brama 8, w Gdańsku) 

Kontakt:  

Współprzewodniczący Zespołu Dialogu Obywatelskiego do spraw „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”:   

Pan Adam Niemkiewicz 

Tel: +48 501 102 300 

e-mail: an@morena.org.pl 

Współprzewodniczący Zespołu Dialogu Obywatelskiego do spraw „Lokali użytkowych dla organizacji pozarządowych”: 

Pan Michał Zorena 

Tel: +48 58 326 67 29 

e-mail: michal.zorena@gdansk.gda.pl  

Do pobrania:

Protokół ze spotkania Zespołu 16_02_2024 (97.54 KB, pdf)

Protokół ze spotkania Zespołu 05_04_2024 (118.71 KB, pdf)