PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańsk

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańsk
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu krajowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

logo


16 listopada 2011 r. pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego (Instytucja Pośrednicząca) a Gminą Miasta Gdańsk zawarta została Umowa o dofinansowanie projektu systemowego "Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańsk" w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

Wysokość przyznanego dofinansowania wynosi  4 704 033,70 zł.

Celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III w 61 szkołach podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańsk. Projekt realizowany będzie od 01.01.2012 roku  do 30.08.2013 roku.

 W ramach projektu w szkołach prowadzone  będą następujące zajęcia:

  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w  czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
  • zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
  • zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
  • zajęcia socjoterapeutyczna i psychoedukacyjne
  • gimnastyka  korekcyjna dla dzieci z wadami postawy
  • specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np.: hipoterapia, muzykoterapia, dogoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych
  • zajęcia z integracji sensorycznej
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych  artystyczne
  • zajęcia rozwijające twórcze i kreatywne myślenie
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych sportowo
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych zajęcia plastyczne
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych humanistyczne
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów mających predyspozycje teatralne
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów z języków obcych
  • zajęcia rozwijające zainteresowania dziennikarskie uczniów
  • zajęcia rozwijające zainteresowania  muzyczne uczniów
  • zajęcia rozwijające zainteresowania komputerowo ? informatyczne uczniów
  • zajęcia rozwijające zainteresowania turystyczno - przyrodnicze uczniów

Ponadto placówki zostaną odpowiednio doposażone w pomoce dydaktyczne i specjalistyczny sprzęt potrzebny do prowadzenia zaplanowanych zajęć.