PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Zmiana klasyfikacji gleboznawczej gruntu

Zmiana klasyfikacji gleboznawczej gruntu
Do Prezydenta Miasta Gdańska należy złożyć wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego oraz upoważnienie klasyfikatora ze wskazaniem osoby klasyfikatora, z załączonym dowodem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji. Po rozpatrzeniu wniosku, Prezydent upoważnia wskazaną osobę do wykonania klasyfikacji. Wykonawca pracy geodezyjnej po sporządzeniu operatu technicznego przekazuje go do Referatu Zasobu Geodezyjnego. Po pozytywnym protokole weryfikacji operatu, Prezydent zawiadamia strony o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów wykonanej przez klasyfikatora. W przypadku braku zastrzeżeń w ustalonym terminie, Prezydent wydaje decyzję o ustaleniu klasyfikacji. Z chwilą gdy decyzja staje się ostateczna, zmiana zostaje wprowadzona w bazie ewidencji gruntów i budynków. O przeprowadzonej zmianie Referat Ewidencji Gruntów i Budynków informuje strony oraz odpowiedni organ podatkowy wysyłając zawiadomienia o ujawnionych zmianach.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Formularze do pobrania:

Wniosek-o-ustalenie-klasyfikacji-gruntów (25.07 KB, docx)

Rezerwacja wizyty:

- nie dotyczy -

Złóż wniosek przez Internet:

Złożenie wniosku przez ePUAP - Zmiana klasyfikacji gleboznawczej gruntu

Wymagane dokumenty:

  • Upoważnienie dla klasyfikatora wydane przez starostę.
  • Wniosek właściciela/li nieruchomości o ustalenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów wraz z operatem pomiarowo-klasyfikacyjnym sporządzony przez uprawnionego klasyfikatora, przedkłada do zatwierdzenia wykonawca prac.

Opłata skarbowa:

Opłata skarbowa 10 zł.

Opłatę skarbową należy opłacić za pośrednictwem:

  • Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
  • w o. Banku PEKAO S.A. mieszczących się w ZOM Urzędu Miejskiego w Gdańsku (bez dodatkowych opłat):
    • ul. Lastadia 2,
    • ul. Partyzantów 74,
    • ul. Milskiego 1,
    • ul. Nowe Ogrody 8/12,
    • ul. Wilanowska 2,
  • w placówkach Banku PEKAO S.A. świadczących obsługę Gminy Miasta Gdańska (bez dodatkowych opłat).

 

na rachunek bankowy:

Urząd Miejski w Gdańsku
80-803 Gdańsk
ul. Nowe Ogrody 8/12

Nr konta 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata skarbowa z tytułu ....")
Dowód uiszczenia opłaty proszę okazać przy odbiorze dokumentu.
Informujemy, że w/w konto dotyczy tylko i wyłącznie opłat skarbowych.

Opłaty administracyjne:

- nie dotyczy -

Termin i sposób załatwiania:

30 dni w formie decyzji administracyjnej.

Miejsce złożenia dokumentów:

Wydział Geodezji - Referat Zasobu Geodezyjnego
Urząd Miejski w Gdańsku
ul. Lastadia 2
80-880 Gdańsk
pokój nr 1.02
tel. 58 323 68 02

poniedziałek, wtorek w godz. 8.00 do 16.00
środa w godz. od 8.00 do 17.00
czwartek nieczynne
piątek w godz. 8.00 do 15.00

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Geodezji Urzędu Miejskiego w Gdańsku - Referat Ewidencji Gruntów
ul. Lastadia 2
80-880 Gdańsk
pokój nr 0.05
tel. 58 323 67 93

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Gdańska w terminie 14 dni.

Podstawa prawna:

  • Art. 22 ust. 1 ustawy z dnia z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2023.1752 t.j.),
  • Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i technologii z dnia 27 lipca 2021 r.w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U.2024.219 j.t.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (Dz.U.2012.1246 j.t.).

Inne informacje:

Dodatkowe informacje pod nr tel. 323 67 93  Referat Ewidencji Gruntów Wydziału Geodezji, Urzędu Miejskiego w Gdańsku, ul. Lastadia 2, 80-880 Gdańsk, pokój nr 0.05.