PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Podział nieruchomości

Podział nieruchomości
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Formularze do pobrania:

Rezerwacja wizyty:

- nie dotyczy -

Złóż wniosek przez Internet:

- nie dotyczy -

Wymagane dokumenty:

Podziału nieruchomości dokonuje się na wniosek osoby, która ma w tym interes prawny lub z urzędu. Wniosek o podział nieruchomości muszą podpisać wszyscy właściciele, użytkownicy wieczyści.

Dokumenty obowiązkowe:

  1. Wniosek o podział nieruchomości.
  2. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości ( np.: oświadczenie, o którym mowa w art. 116 ust. 2 pkt 4 ugn*., odpis z księgi wieczystej, akt własności). Dokument nie jest wymagany, jeśli właścicielem nieruchomości jest Gmina Miasta Gdańska lub Skarb Państwa, a nieruchomość nie jest oddana w użytkowanie wieczyste.
  3. Aktualny uproszczony wypis z rejestru gruntów oraz mapa ewidencji gruntów i budynków obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi. Dokumenty nie są wymagane, jeśli właścicielem nieruchomości jest Gmina Miasta Gdańska lub Skarb Państwa, a nieruchomość nie jest oddana w użytkowanie wieczyste.
  4. Wstępny projekt podziału z postanowieniem opiniującym podział nieruchomości, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 ugn*.
  5. Mapa z projektem podziału (4 egz. + 1 dla każdego z wnioskodawców).
  6. Wykaz zmian gruntowych (4 egz. + 1 dla każdego z wnioskodawców).
  7. Protokół przyjęcia granic nieruchomości.

Dokumenty dołączane w szczególnych przypadkach:

  1. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli była wydana (w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt 2 ugn*).
  2. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
  3. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
  4. Rzuty poszczególnych kondygnacji budynku z zaznaczonym odcinkiem granicy wewnątrz budynku, jeżeli podział nieruchomości powoduje także podział budynku.
  5. Pełnomocnictwo, jeśli było udzielone.
  6. Zgoda Prezydenta Miasta Gdańska na podział nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Gdańska lub Skarbu Państwa.
  7. Inne

Opłata skarbowa:

- nie dotyczy -

Opłaty administracyjne:

- nie dotyczy -

Termin i sposób załatwiania:

Załatwienie sprawy w ciągu miesiąca w formie decyzji. Sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.

Miejsce złożenia dokumentów:

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74
80-254  Gdańsk
Informacja ogólna
tel. 58 532 69 00 

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
stanowisko 14, 15, 16, 17
tel. 58 323 60 64 do 67

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
stanowisko 7
tel. 58 323 71 30

WYDZIAŁ GEODEZJI
ul. Lastadia 2
80-880 Gdańsk
pokój nr 1.05
tel. 58 323 67 70

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Geodezji Urzędu Miejskiego w Gdańsku - Referat Robót Geodezyjnych
ul. Lastadia 2
80-880 Gdańsk
pokój nr 2.08
tel. 58 323 68 29 lub 58 323 69 95

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Gdańska w terminie 14 dni od daty otrzymania.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości z dnia 7 grudnia 2004 r. 

Inne informacje:

Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania może zostać złożone po odebraniu decyzji administracyjnej (dokument nie jest składany wraz z wnioskiem o podział).

Decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości, od której odstąpiono od uzasadnienia z powodu uwzględnienia w całości żądania strony, jest ostateczna (art. 127 §1a ustawy kodeks postępowania administracyjnego).

Informację o przetwarzaniu danych osobowych należy podpisać i złożyć wraz z wnioskiem o podział.