PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Skarga - w zakresie nieprawidłowości stanu ochrony przeciwpożarowej i przestrzegania przepisów o ochronie przeciwpożarowej.
Interwencja - w zakresie nieprawidłowości stanu ochrony przeciwpożarowej i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych zagrażających bezpośrednio życiu, zdrowiu, mieniu lub środowisku.

Skarga - w zakresie nieprawidłowości stanu ochrony przeciwpożarowej i przestrzegania przepisów o ochronie przeciwpożarowej.
Interwencja - w zakresie nieprawidłowości stanu ochrony przeciwpożarowej i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych zagrażających bezpośrednio życiu, zdrowiu, mieniu lub środowisku.
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Formularze do pobrania:

- nie dotyczy -

Rezerwacja wizyty:

- nie dotyczy -

Złóż wniosek przez Internet:

- nie dotyczy -

Wymagane dokumenty:

  • ustne lub telefoniczne zgłoszenie w przypadku bezpośredniego zagrożenia pożarowego mające na celu ochronę życia, zdrowia, mienia lub środowiska,
  • skarga - podanie w formie pisemnej, ewentualnie z dołączonymi kopiami prowadzonej korespondencji.

Opłata skarbowa:

- nie dotyczy -

Opłaty administracyjne:

- nie dotyczy -

Termin i sposób załatwiania:

  • do jednego miesiąca od dnia wszczęcia postępowania,
  • jeżeli sprawa wymaga dodatkowych wyjaśnień - 2 miesiące od dnia wszczęcia postępowania,
  • niezwłocznie w przypadku bezpośredniego zagrożenia życia, zdrowia, mienia lub środowiska,
  • wizja lokalna w terenie,
  • zbieranie informacji i zasięganie opinii innych podmiotów,
  • współpraca z pozostałymi Referatami Wydziału i innymi Wydziałami Urzędu Miejskiego, Zespołem Radców Prawnych, Państwowa Straż Pożarna, Straż Miejska, Policja, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego, Państwowa Inspekcja Pracy, Naczelna Organizacja Techniczna, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Pożarnictwa,
  • przekazanie sprawy wg. kompetencji,
  • udzielenie odpowiedzi zainteresowanym o wynikach ustaleń oraz podjętych działaniach i interwencjach i terminie usunięcia nieprawidłowości,
  • wydawanie wiążących zaleceń,
  • wydawanie stosownych opinii.

Miejsce złożenia dokumentów:

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
punkt informacji - pok. 103
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 3
ul.Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
punkt informacji - pok. 40
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW Nr 4
ul.Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
punkt informacji
tel. 58 52 44 500 - Gdańskie Centrum Kontaktu

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
ul. Wyspiańskiego 9A
80-432 Gdańsk
pokój nr 113
tel.: 58 778 60 30
fax: 58 778 60 49

Tryb odwoławczy:

Sprawa jest ponownie analizowana o ile wniesione zostaną dodatkowe informacje istotne dla rozpatrywania sprawy.
Na sposób załatwiania skargi - interwencji można wnieść odwołanie do Prezydenta.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2022 r., poz. 559 z późn. zm.).
  • Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. z 2022 r., poz. 2027).

Inne informacje:

Przekazywanie zainteresowanym obowiązujących przepisów o ochronie przeciwpożarowej w danej sprawie.
Interwencje, skargi, wydawanie opinii dot.: mieszkańców obiektów komunalnych oraz jednostek organizacyjnych i podmiotów gospodarczych dla których Gmina jest organem założycielskim.
Referat wdraża postępowanie w temacie związanym z zagrożeniem pożarowym w budynkach, obiektach i terenach stanowiących własność lub współwłasność Gminy Miasta Gdańska.