– Edukacja to często zbiór dawno przebrzmiałych mądrości, które powstały w oderwaniu od dzisiejszej wiedzy i realiów. Podczas BeZee będziemy rozmawiać i nauczać, jak się uczyć; jak podsycać w uczniach głód edukacyjny i sprawiać, że sami chętnie karmią się nowymi informacjami; jak wychodzić z ławki wciąż pozostając w szkole oraz jak podążać i adaptować zmiany zamiast je odrzucać – mówi Kinga Kuczyńska, koordynatorska konferencji BeZee z ramienia Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, który wspólnie z Miastem Gdańsk odpowiada za organizację wydarzenia.
To pierwsza tego typu konferencja kierowana zarówno do edukatorów, nauczycieli czy coachów, ale i do startupów reprezentujących innowacyjne rozwiązania wspierające naukę oraz do młodych przedstawicieli Generacji Z, którym poświęcono jeden z bloków konferencji. Oprócz odpowiedzi na pytanie, jak projektować edukację, która odpowiada potrzebom nowego pokolenia, uczestnicy spotkania dowiedzą się, jak wykorzystanie zabawy w nauce wpływa na budowanie kreatywności i zaangażowania (blog Fun Learning) oraz czym jest gamifikacja i jak dzięki wykorzystaniu mechanizmów gier motywować uczniów. Oprócz wystąpień znanych ekspertów z Polski i zagranicy, wszystkie osoby przybyłe na wydarzenie będą mogły wcielić się na chwilę w uczniów, by zaznajomić się z mediami społecznościowymi i wykorzystać je również podczas zajęć. Konferencję zamknie debata, m.in. z udziałem Derry’ego Hannama reprezentującego Uniwersytet Londyński.
Wydarzenie, które odbędzie się 18 listopada w Europejskim Centrum Solidarności, poprowadzi Piotr Bucki. Zapisy, dokonywane na stronie: www.BeZee.pl, już trwają. Koszt udziału w konferencji to 79 zł przy zakupie do 15 listopada. Na zniżkę (20 proc.) mogą też liczyć szkoły, z ramienia których zjawi się trzech i więcej nauczycieli.
Wydarzeniu towarzyszą bezpłatne warsztaty przygotowujące do wykorzystania systemów klocków LEGO® Education na zajęciach, na które obowiązuje osobna rejestracja: http://bezee-warsztatylego.evenea.pl.
Program konferencji BeZee
08:00-09:00 – Rejestracja
09:00-09:20 – Otwarcie konferencji
• Piotr Kowalczuk / Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska ds. Polityki Społecznej
• Joanna Grandzicka / Wiceprezes Gdańskiej Fundacji Przedsiębiorczości
09:20-9:30 – Słowo wstępne
• Katarzyna Hall / Minister edukacji narodowej w latach 2007-2011/ Stowarzyszenie Dobra Edukacja
Wyzwania Dobrej Edukacji czyli przewidzieć nieprzewidywalne
09:30-10:40 – Generacja Z: Komunikacja i Media Społecznościowe
• Natalia Hatalska / hatalska.com
O różnicach pokoleniowych
• Daniel Biegaj i Agnieszka Stelmaszczyk / Fenomem
Generacja Z i komunikacja INSTANT
• Daria Maczukin / Personal PR
Snapchat w szkolnej ławce, czyli edukacja inaczej
10:40-11:00 – Przerwa kawowa
11:00-12:35 – Fun Learning
• Peter Vesterbacka / Rovio / Angry Birds
• Pär Andler / Fun Academy – Startup Rovio
Nauczyciele i cyfrowa rewolucja Fun Learning
• Lauri Järvilehto / University of Jyväskylä
Przyszłość nauczania zaczyna się tutaj
• Artur Dyro / Learnetic
25 lat ICT w edukacji, czyli czy fun learning naprawdę istnieje
12:35-12:50 – Prezentacje startupów edukacyjnych
12:50-13:30 – Lunch
13:30-14:40 – Gamifikacja
• Enrique Perez / Gamification Lab
Gamifikacja jako narzędzie ekspresji, dialogu i zrozumienia
• Joanna Mytnik-Ejsmont i Wojciech Glac / Uniwersytet Gdański
Grywalizacja. Lubię to!
• Jacek Siadkowski / Fundacja HighLight
Jak gamifikacja może zmienić świat?/ Szanse i zagrożenia zgamifikowanego społeczeństwa
14:40-15:10 – Prelekcja zamykająca
• Derry Hannam / University of London
Uczestnictwo, kreatywność i uczenie się czy reglamentacja, strach przed porażką i depresja. Czego naprawdę chcemy od naszych szkół?
15:10-16:30 – Debata: Jak być (z) „Z”?
Wszystkie wystąpienia w języku angielskim będą tłumaczone symultanicznie na język polski.