PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Regulamin Młodej Hanzy

Regulamin Młodej Hanzy
Regulamin Młodej Hanzy
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl


§ 1

Zmiana poniższych regulacji wymaga przegłosowania przez 2/3 obecnych na oficjalnym spotkaniu YouthHansa (MłodejHanzy) delegatów.

§ 2

Każdy z delegatów Młodej Hanzy może złożyć wniosek. Powinien on zostać przesłany pocztą zwykłą lub elektroniczną do jednego z członków Komisji Młodej Hanzy. Jeśli wniosek zostanie uznany za poważny, zostanie przedstawiony na najbliższym spotkaniu Młodej Hanzy. Delegat, który przesłał dany wniosek winien przedstawić swoją koncepcję i komentarze na tym spotkaniu.

§ 3

Podjęto decyzję, że jedyną oficjalnie obowiązującą nazwą naszej grupy jest „YouthHansa” (Młoda Hanza). Nie jednakże ma żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o tłumaczenie nazwy na jakikolwiek język niż angielski.

§ 4

Delegaci Młodej Hanzy powinni być w wieku od 16 (przynajmniej) do (najwyżej) 25 lat. Każde z miast hanzeatyckich gwarantuje, że jego delegaci są osobami wystarczająco dojrzałymi aby dyskutować na poważne tematy, że chętnie biorą udział w grupach roboczych, że uważają na prezentacjach, oraz posiadają umiejętność posługiwania się językiem angielskim. W niektórych wypadkach miasto może oddelegować osobę 15-letnią jeśli spełnia ona wyżej wymienione wymogi i jeśli jej wybór zostanie odpowiednio uzasadniony.

§ 5

Jedynym językiem służącym do komunikacji ogólnej jest język angielski.

§ 6

Główne cele YouthHansa (Młodej Hanzy):

  • wymiana opinii oraz doświadczeń z różnych dziedzin dotyczących młodych ludzi.
  • przeprowadzanie konkretnych projektów, które pomagają w osiągnięciu celów lub też wspierają inne miasta hanzeatyckie w osiąganiu ich celów. 
  • wspieranie spotkań młodzieży oraz partnerstwa szkół  
  • poprawianie komunikacji między młodzieżą z różnych miast hanzeatyckich
  • udzielanie wsparcia młodzieży niezorganizowanej  

§ 7

Każdy może rozpocząć jakiś projekt. Jednakże zanim danemu projektowi zostanie przyznane miano „oficjalnego projektu Młodej Hanzy” musi on zostać przedstawiony Komisji Młodej Hanzy. Komisja Młodej Hanzy zastrzega sobie prawo do odrzucenia projektu, jeśli nie zidentyfikuje w nim żadnego z celów Młodej Hanzy (patrz § 6). Realizacja projektu jest w jak najlepszy sposób wspierana przez Komisję Młodej Hanzy; powinna być ona przejrzysta i łatwa  dla fundatora.

§ 8

Osoba, która rozpoczyna projekt staje się liderem projektu. Jeśli projekt przedstawiony jest przez grupę osób, może ona wybrać spośród siebie odpowiednią osobę na lidera projektu. Każdy może włączyć się do dowolnego projektu.   

§ 9

Lider projektu ma obowiązek regularnego informowania Komisji Młodej Hanzy o bieżącej działalności związanej z projektem oraz o innych delegatach wspierających projekt. Lider projektu zachowuje swoje stanowisko przez okres realizacji swojego projektu, jeśli nie określi swojego następcy lub też nie zdecyduje się na rezygnację ze stanowiska. Powinien zostać wyznaczony zastępca lidera projektu.

§ 10

Komisja Młodej Hanzy składa się z pięciu osób posiadających równe prawa i obowiązki. Komisja nie posiada przewodniczącego. Jednakże delegaci winni wyznaczyć jednego lub dwóch przedstawicieli, którzy reprezentują Młodą Hanzę na oficjalnych zjazdach (przynajmniej jeden przedstawiciel) oraz w Związku Hanzy „HANZA” (zwykle dwóch przedstawicieli). Przedstawiciele  Ci mogą zostać wymienieni, jeśli zajdzie taka potrzeba.  

§ 11

Miejsca w Komisji Młodej Hanzy:

  • Miasto Hanzeatyckie Lubeka posiada jedno stałe miejsce w Komisji Młodej Hanzy.  Delegat wybierany jest na okres dwóch lat i może zostać wybrany ponownie.   
  • Dwa miasta hanzeatyckie goszczące dwa kolejne przyszłe Zjazdy Hanzy posiadają po jednym miejscu w Komisji Młodej Hanzy. Przedstawiciele tych miast wybierani są na okres dwóch lat.
  • Dwa miejsca  są demokratycznie wybierane większością głosów na dorocznym Spotkaniu Młodej Hanzy. Kandydaci na te miejsca powinni zgłosić swoją kandydaturę przynajmniej na 6 tygodni przed (liczy się data wpłynięcia zgłoszenia !) spotkaniem i przesłać swoją ofertę Komisji Młodej Hanzy. Jednocześnie powinni oni przesłać swoje zgłoszenie (również na 6 tygodni przed spotkaniem) do biura miasta, w którym odbywać się będzie Zjazd Hanzy. Następnie biuro przesyła wszystkim młodym delegatom Spotkania Młodej Hanzy takie zgłoszenie wraz z listem informacyjnym. Kandydaci muszą być obecni na spotkaniu Młodej Hanzy w celu przedstawienia się. Kandydaci wybierani są na okres dwóch lat i mogą zostać wybrani ponownie. Każdy posiada możliwość zgłoszenia swojej kandydatury.

§ 12

Delegat Komisji Młodej Hanzy może zostać zmieniony jeśli zgłoszony i zaakceptowany zostanie taki wniosek (jak opisano w §§ 1-2).

§ 13

O wszystkich sprawach (jeszcze) nie objętych tym regulaminem decydować będzie Komisja Młodej Hanzy.

Powyższy regulamin zatwierdzili delegaci Zjazdu Młodej Hanzy w dniu 27 maja 2000 (sobota) w mieście hanzeatyckim Zwolle w Holandii. Jest on integralną częścią Statutu Hanzy.