Wiadukt wybudowany został prawdopodobnie w 1907r. Konstrukcję nośną stanowią dwa stalowe łuki kratowe ze ściągami, pomiędzy którymi zawieszona jest jezdnia. W roku 1968 przęsło wiaduktu zostało podniesione o około 20cm w ramach elektryfikacji linii kolejowej.
W związku ze złym stanem technicznym, w wyniku modernizacji zdemontowano elementy stalowe i betonowe konstrukcji pomostu wiaduktu to jest poprzecznice, podłużnice, żebra pomostu i wsporników, blachy nieckowe pomostu, belki policzkowe, stężenia, płytę żelbetową pomostu, prefabrykowane płyty żelbetowe chodników oraz elementy wyposażenia (nawierzchnię, balustrady, bariery itp.). Segmenty nowej konstrukcji stalowego pomostu zostały scalone i połączone z dźwigarami konstrukcji kratowej a następnie osadzone na przebudowanych przyczółkach. Zmodernizowany wiadukt zabezpieczono antykorozyjnie i pomalowano na kolor żółty, a na nowym pomoście ułożono warstwę epoksydową . Zainstalowano na wiadukcie nowe oświetlenie i luminacje.
W wyniku modernizacji uległa zmianie jego funkcja z przeznaczeniem głównie dla ruchu pieszego i rowerowego wraz z możliwością ruchu samochodowego do 3,5 tony, a także samochodów uprzywilejowanych.
Zdjęcia WIADUKTU po modernizacji
Fot. Gmina Miasta Gdańska, www.gdansk.pl- Rozpoczęcie: 2011
- Zakończenie: 2012
- Miasto Gdańsk: 5 808 000 zł