Ulica Podwale Przedmiejskie stanowi arterię przelotową, na całej swojej długości nie posiadała skrzyżowań umożliwiających przecięcie jej osi (z wyjątkiem ulic Pszennej i Szopy, biegnących pod wiaduktem).
Nie posiadała także przejść dla pieszych - komunikację i dojście do znajdujących się pomiędzy jezdniami przystanków tramwajowych zapewniają przejścia podziemne. Na ulicy Podwale Przedmiejskie występuje przede wszystkim lokalny ruch samochodów osobowych oraz ruch ciężki, związany z przejazdami samochodów ciężarowych i autobusów, którego wpływ na charakterystykę ruchu maleje, poprzez budowę dróg stanowiących alternatywny przejazd z wyłączeniem dzielnicy Śródmieście w Gdańsku oraz ograniczeniem tonażu wprowadzonego dla obszaru Śródmieścia.
Widok przed realizacją inwestycji
Przebudowa ulicy obejmowała prace na skrzyżowaniu ul. Podwale Przedmiejskie z ul. Chmielną, wykonanie fragmentu trasy rowerowej wzdłuż ul. Podwale Przedmiejskie w okolicy przebudowywanego skrzyżowania, a także przebudowę ulicy Chmielnej połączonej z budową sieci wodociągowo kanalizacyjnej na tej ulicy (realizowanej przez Miasto w ramach zadania pn.: "Przebudowa ul. Chmielnej w Gdańsku, na odcinku od ul. Pszennej do ul. Spichrzowej" oraz zadania pn.: "Budowa i przebudowa sieci wodociagowej i kanalizacji sanitarnej w ul. Chmielnej" - realizowanej przez GIWK).
W ramach inwestycji przebudowano odcinek drogi o długości ok 235 m wraz ze skrzyżowaniem. Na skrzyżowaniu powstało naziemne przejście dla pieszych, przebudowano również fragment torów tramwajowych oraz przystosowano przystanek w sposób umożliwiający dotarcie do niego z przejścia dla pieszych.
Widok po realizacji inwestycji
Fot. Gmina Miasta Gdańska, www.gdansk.pl
- Rozpoczęcie: 2018
- Zakończenie: 2018
- Miasto Gdańsk: 4 825 997 zł
- Unia Europejska: 3 993 344 zł