PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Most zwodzony w Sobieszewie

Zbudowano most w Sobieszewie łączący Wyspę Sobieszewską z Wiślinką. Most zwodzony o długości 173 m biegnie ponad Martwą Wisłą i zapewnia bezpieczne połączenie wyspy z lądem.

Most zwodzony w Sobieszewie
Inwestycja ukończona Koszt inwestycji: 60 000 000 zł
szczegóły
Gdańsk
dzielnica: Wyspa Sobieszewska
Most zwodzony w Sobieszewie umiejscowienie inwestycji,
przebieg inwestycji

Budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie zapewnia bezpieczne i sprawne połączenie wyspy ze stałym lądem. Oprócz mostu, zbudowano również dojazdy i przebudowano dwa skrzyżowania wraz z układem drogowym w rejonie projektowanego mostu.

Szczegółowy zakres zadania obejmował:

  1. Budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o następujących parametrach:
  • Długość obiektu - 173 m
  • Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m
  • Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2x25 m + 2x25 m
  • Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5m
  • Szerokość ustroju niosącego – 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m; szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m.
  • Klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030
  • Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła- 93 stopni
  • Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic 50 m
  • Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej
  • Czas otwierania obu przęseł 150 sekund.
  1. Budowę odcinka drogi o długości ok. 900 m droga klasy G;
  2. Budowę budynku obsługi mostu;
  3. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501;
  4. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej – Łąkowej – Piaskowej;
  5. Przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów;
  6. Budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych;
  7. Budowę urządzeń organizacji ruchu;
  8. Budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych;
  9. Budowę i przebudowę ogrodzeń;
  10. Budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
  11. Budowę i przebudowę oświetlenia;
  12. Przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia;
  13. Budowę umocnień brzegów Martwej Wisły;
  14. Gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia);
  15. Roboty rozbiórkowe – likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni;

Widok inwestycji w trakcie budowy 

Most zwodzony w Sobieszewie

Fot. Krzysztof Wojciechowski/DRMG

Widok po zakończeniu

zdjęcie przedstawia nowy most zwodzony

Fot. Krzysztof Wojciechowski/DRMG

Fot. Gmina Miasta Gdańska, www.gdansk.pl
Inwestycja
Status: Ukończona
  • Rozpoczęcie: 2016
  • Zakończenie: 2019
Koszt:60 000 000 zł
  • Miasto Gdańsk: 32 800 000 zł
  • Budżet Państwa: 27 200 000 zł
Więcej z kategorii: Wiadukty i mosty

Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!