Gdańsk
dzielnica: Wyspa Sobieszewska
umiejscowienie inwestycji,
Budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie zapewnia bezpieczne i sprawne połączenie wyspy ze stałym lądem. Oprócz mostu, zbudowano również dojazdy i przebudowano dwa skrzyżowania wraz z układem drogowym w rejonie projektowanego mostu.
Szczegółowy zakres zadania obejmował:
- Budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m o następujących parametrach:
- Długość obiektu - 173 m
- Długość obiektu ze skrzydłami - 181,50 m
- Rozpiętości teoretyczne przęseł dojazdowych – 2x25 m + 2x25 m
- Rozpiętość teoretyczna przęseł zwodzonych – 59,5m
- Szerokość ustroju niosącego – 14,92 m w tym: szerokość jezdni 7 m; szerokość jednostronnego ciągu pieszego 2,0 m; szerokość ścieżki rowerowej 2,4 m.
- Klasa obciążeń – A wg PN-85/S-10030
- Kąt ukosu z rzeką Martwa Wisła- 93 stopni
- Światło poziome przęsła żeglownego z uwzględnieniem prowadnic 50 m
- Światło pionowe przęseł żeglownych bez otwierania 4 m ponad poziom wysokiej wody żeglownej i 5 m ponad poziom wody średniej
- Czas otwierania obu przęseł 150 sekund.
- Budowę odcinka drogi o długości ok. 900 m droga klasy G;
- Budowę budynku obsługi mostu;
- Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501;
- Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej – Łąkowej – Piaskowej;
- Przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów;
- Budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych;
- Budowę urządzeń organizacji ruchu;
- Budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych;
- Budowę i przebudowę ogrodzeń;
- Budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
- Budowę i przebudowę oświetlenia;
- Przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia;
- Budowę umocnień brzegów Martwej Wisły;
- Gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia);
- Roboty rozbiórkowe – likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni;
Widok inwestycji w trakcie budowy
Fot. Krzysztof Wojciechowski/DRMG
Widok po zakończeniu
Fot. Krzysztof Wojciechowski/DRMG
Fot. Gmina Miasta Gdańska, www.gdansk.plInwestycja
Status:
Ukończona
- Rozpoczęcie: 2016
- Zakończenie: 2019
Koszt:60 000 000 zł
- Miasto Gdańsk: 32 800 000 zł
- Budżet Państwa: 27 200 000 zł
W trakcie realizacji
Więcej z kategorii: Wiadukty i mosty
Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!