Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie
Celem inwestycji jest wzrost konkurencyjności Portu Gdańsk w regionie Morza Bałtyckiego, wzrost sprawności i bezpieczeństwa żeglugi na ujściowym odcinku Motławy, zwiększenie dostępności do obszarów Starego i Głównego Miasta od strony wody, przeciwdziałanie dekapitalizacji nabrzeży i eliminację zagrożenia katastrofami budowlanymi. Inwestycja przyczyniła się do przywrócenia Gdańskowi charakterystycznego dla miast portowych sposobu życia związanego z wodą, a także do rozwoju dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego powiązanych z nadmorskim i nadrzecznym położeniem miasta.
Gdańsk
dzielnica: Śródmieście
umiejscowienie inwestycji,
Projekt „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie” znalazł się pod numerem 7.2-8.2 na liście indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VII - Transport przyjazny środowisku, Działanie 7.2 - Rozwój transportu morskiego.
Zakres rzeczowy inwestycji obejmował odbudowę dwóch odcinków nabrzeży północnego cypla Wyspy Spichrzów:
- nabrzeże nr IX o długości 258,65 m - znajdujące się na zachodnim brzegu Wyspy Spichrzów do Mostu Zielonego,
Nabrzeże nr IX Wyspy Spichrzów przed modernizacją
Widok z placu budowy
Widok po modernizacji
- nabrzeże nr X o długości 325,64 m - znajdujące się na lewym brzegu rzeki Nowa Motława (naprzeciwko mariny Gdańsk) od Mostu Stągiewnego do nabrzeży Wyspy Spichrzów położonych naprzeciwko przystani Muzeum Morskiego (przy wejściu do mariny)
Nabrzeże nr X Wyspy Spichrzów przed modernizacją
Widok z placu budowy
Widok po modernizacji
Cele inwestycji:
- wzrost konkurencyjności Portu Gdańsk w regionie Morza Bałtyckiego;
- wzrost sprawności i bezpieczeństwa żeglugi na ujściowym odcinku Motławy, m.in. poprzez wyeliminowanie osuwania się zniszczonych fragmentów starego nabrzeża do wody, co umożliwi pogłębienie toru wodnego na Motławie;
- zwiększenie dostępności do obszarów Starego i Głównego Miasta od strony wody, co stwarza m.in. możliwość okazjonalnego cumowania niedużych jednostek pływających (w tym służb ratowniczych i porządkowych);
- przeciwdziałanie dekapitalizacji nabrzeży i eliminację zagrożenia katastrofami budowlanymi.
Inwestycja
Status:
Ukończona
- Rozpoczęcie: 2011
- Zakończenie: 2014
Koszt:27 471 213 zł
- Miasto Gdańsk: 4 217 408 zł
- Unia Europejska: 23 253 805 zł
Zakres realizacji
Zakres rzeczowy:
- nabrzeże nr IX o długości 258,65 m
- nabrzeże nr X o długości 325,64 m
Po zakończeniu
Więcej z kategorii: Nabrzeża i przystanie wodne
Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!