PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie

Celem inwestycji jest wzrost konkurencyjności Portu Gdańsk w regionie Morza Bałtyckiego, wzrost sprawności i bezpieczeństwa żeglugi na ujściowym odcinku Motławy, zwiększenie dostępności do obszarów Starego i Głównego Miasta od strony wody, przeciwdziałanie dekapitalizacji nabrzeży i eliminację zagrożenia katastrofami budowlanymi. Inwestycja przyczyniła się do przywrócenia Gdańskowi charakterystycznego dla miast portowych sposobu życia związanego z wodą, a także do rozwoju dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego powiązanych z nadmorskim i nadrzecznym położeniem miasta.

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie
Inwestycja ukończona Koszt inwestycji: 27 471 213 zł
szczegóły
Gdańsk
dzielnica: Śródmieście
Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie umiejscowienie inwestycji,
przebieg inwestycji

Projekt „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie” znalazł się pod numerem 7.2-8.2 na liście indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VII - Transport przyjazny środowisku, Działanie 7.2 - Rozwój transportu morskiego.

Zakres rzeczowy inwestycji obejmował odbudowę dwóch odcinków nabrzeży północnego cypla Wyspy Spichrzów:

  • nabrzeże nr IX o długości 258,65 m - znajdujące się na zachodnim brzegu Wyspy Spichrzów do Mostu Zielonego,
  •  

Nabrzeże nr IX Wyspy Spichrzów przed modernizacją

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie

Widok z placu budowy

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie

Widok po modernizacji

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie

  • nabrzeże nr X o długości 325,64 m - znajdujące się na lewym brzegu rzeki Nowa Motława (naprzeciwko mariny Gdańsk) od Mostu Stągiewnego do nabrzeży Wyspy Spichrzów położonych naprzeciwko przystani Muzeum Morskiego (przy wejściu do mariny)

Nabrzeże nr X Wyspy Spichrzów przed modernizacją

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie

Widok z placu budowy

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie

Widok po modernizacji

Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap II - przebudowa szlaku wodnego na Motławie

 

Cele inwestycji:

  • wzrost konkurencyjności Portu Gdańsk w regionie Morza Bałtyckiego;
  • wzrost sprawności i bezpieczeństwa żeglugi na ujściowym odcinku Motławy, m.in. poprzez wyeliminowanie osuwania się zniszczonych fragmentów starego nabrzeża do wody, co umożliwi pogłębienie toru wodnego na Motławie;
  • zwiększenie dostępności do obszarów Starego i Głównego Miasta od strony wody, co stwarza m.in. możliwość okazjonalnego cumowania niedużych jednostek pływających (w tym służb ratowniczych i porządkowych);
  • przeciwdziałanie dekapitalizacji nabrzeży i eliminację zagrożenia katastrofami budowlanymi.

 

Fot. Gmina Miasta Gdańska, www.gdansk.pl
Inwestycja
Status: Ukończona
  • Rozpoczęcie: 2011
  • Zakończenie: 2014
Koszt:27 471 213 zł
  • Miasto Gdańsk: 4 217 408 zł
  • Unia Europejska: 23 253 805 zł
Zakres realizacji

Zakres rzeczowy:

  • nabrzeże nr IX o długości 258,65 m
  • nabrzeże nr X o długości 325,64 m
Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!