PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Aleja Pawła Adamowicza (Nowa Bulońska) - linia tramwajowa

Nowa Bulońska Północna połączyła istniejącą ul. Bulońską z ulicą Jabłoniową. Zrealizowano budowę jezdni, linii tramwajowej oraz ścieżki rowerowej wraz infrastrukturą towarzyszącą od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej. Zadanie realizowane jest w ramach programu GPKM IV A.

Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej była częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Aleja Pawła Adamowicza (Nowa Bulońska) - linia tramwajowa
Inwestycja ukończona Koszt inwestycji: 247 000 000 zł
szczegóły
Adamowicza 5 Gdańsk
dzielnica: Jasień, Piecki-Migowo
Aleja Pawła Adamowicza (Nowa Bulońska) - linia tramwajowa umiejscowienie inwestycji,
przebieg inwestycji

ZAKRES INWESTYCJI

1) Zakres zamówienia obejmował w szczególności :
- budowę ulicy Nowej Bulońskiej Północnej klasy "Z" z pełnym uzbrojeniem o długości ok. 2,7 km;
- budowę dwutorowej linii tramwajowej o długości ok. 2,6 km (tory, rozjazdy) wraz z odwodnieniem, budowę sieci trakcyjnej, sterowaniem i ogrzewaniem rozjazdów oraz infrastrukturę towarzyszącą przystankami tramwajowymi: "Nowa Politechniczna", "Łabędzia", "Stolema", "Zabornia";
- budowę węzła integracyjnego tramwajowo – autobusowego tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz
z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów;
- budowę węzła przesiadkowego tramwajowo - autobusowego tzw. "węzeł Zabornia";
- budynek stacji prostownikowej wraz z wyposażeniem;
- budowę lub przebudowę odcinków ulic w tym między innymi: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, łącznice węzła z Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nową Jabłoniową;
- budowę lub przebudowę skrzyżowań zwykłych i skanalizowanych;
- budowę sygnalizacji świetlnych do sterowania ruchem z uwzględnieniem systemu TRISTAR;
- budowę dróg/ścieżek rowerowych i pasów dla rowerów;
- budowę zadaszonych parkingów rowerowych na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko";
- budowę chodników i ciągów pieszych;
- budowę zjazdów publicznych i indywidualnych;
- budowę i przebudowę przystanków autobusowych;
- budowę obiektów mostowych (drogowego, tramwajowego) nad potokiem Siedleckim o długościach w osiach podpór ok. 220 m;
- budowę obiektów inżynierskich w tym:
- budowę ekranów i osłon akustycznych w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem;
- budowę odcinków murów oporowych;
- budowę przepustów przeznaczonych do przepływu wód;
- budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
- budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego;
- regulację koryta potoku Siedleckiego na długości ok. 272 m) oraz wykonanie przerzutu wód z potoku Siedleckiego do zbiornika Łabędzia;
- budowę schodów terenowych;
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego;
- budowę urządzeń organizacji ruchu /oznakowanie pionowe i poziome/;
- przebudowę istniejącego uzbrojenia tj. gazu, ciepłociągu, wodociągów, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej w tym zabezpieczenie kolektora Morena, teletechniki, energetyki w tym linii wysokiego napięcia i urządzeń melioracyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
- budowę magistrali wodociągowej DN400;
- usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem budowy dróg wraz z nasadzeniami nowej zieleni w pasie drogowym i poza nim;
- rozbiórkę odcinków istniejących ulic, torów, rozjazdów wraz z wyposażeniem;
- rozbiórkę istniejących obiektów budowlanych kolidujących z inwestycja;
- rozbiórkę zinwentaryzowanych i niezinwentaryzowanych instalacji podziemnych w tym instalacji geotermicznej na działce nr 36/7, obr. 50;
- pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej oraz SIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.

2) Wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” przebudowy i dostosowania infrastruktury Rodzinnych Ogrodów Działkowych ZREMB, JAR, ORLIK i im. Chopina (w tym budowę m.in. Domu Działkowca).

3) Wykonanie aktualizacji projektu budowlanego „przebudowy linii elektroenergetycznych wysokiego napięcia

Zdjęcie sprzed rozpoczęcia inwestycji:

 

Zdjęcie przedstawia roboty drogowe

Fot. Krzysztof Wojciechowski/DRMG

Zdjęcia po zrealizowaniu zadania:

Zdjęcie przedstawia drogę iścieżkę rowerową na tle osiedla

Fot. Krzysztof Wojciechowski/DRMG

 

 

 

Inwestycja
Status: Ukończona
  • Zakończenie: 2020
Koszt:247 000 000 zł
    Więcej z kategorii: Budownictwo

    Osoby, które chciałyby wzbogacić treść mapy lub zgłosić nieścisłości, zachęcamy do nadsyłania uwag poprzez formularz kontaktowy. Dziękujemy!