PORTAL MIASTA GDAŃSKA

Projekt WłączaMY GDAŃSKie szkoły – Gdańska szkoła otwarta dla wszystkich

Projekt WłączaMY GDAŃSKie szkoły – Gdańska szkoła otwarta dla wszystkich
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Projekt WłączaMY GDAŃSKie szkoły – Gdańska szkoła otwarta dla wszystkich jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.8. Edukacja ogólna i zawodowa w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027).

Realizacja działań rozpoczeła się 01.04.2024 i potrwa do 30.06.2028.

Beneficjentem projektu jest Gmina Miasta Gdańska, w której imieniu działania realizuje Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Gdańsku. Partnerem Projektu jest Fundacja Edukacyjna ODiTK.

EFEKTEM PROJEKTU BĘDZIE

Celem głównym projektu jest zapewnienie pełnego dostępu do edukacji ogólnodostępnej (z właściwym wsparciem w zakresie specjalnych potrzeb psychofizycznych) uczniom i uczennicom najbardziej potrzebujących wsparcia, tj. z niepełnosprawnościami lub niedostosowanych społecznie oraz wsparcia dzieciom i młodzieży z zaburzeniami zachowania i emocji, trudnościami w nauce oraz doświadczeniem migracji. Wsparciem zostanie 106 placówek edukacyjnych, których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańska

  • 65 - szkoły podstawowe
  • 18 - licea ogólnokształcące
  • 13 - technika
  • 10 - szkoły branżowe I stopnia

Cele szczegółowe projektu:

  • Dostosowanie kompetencji zawodowych kadry szkół do założeń edukacji włączającej
  • Dostosowanie zaplecza infrastrukturalnego szkół dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Umożliwienie uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi osiągnięcia pełni rozwoju osobistego oraz włączenie w życie społeczne
  • Zwiększenie poziomu wsparcia eksperckiego we wdrażaniu modeli i rozwiązań organizacyjnych w zakresie dostępności

DLA KOGO

Grupę docelową Projektu stanowi:

  • 755 uczniów i uczennic szkół podstawowych i ponadpodstawowych, w tym 390 ze specjalnymi potrzebami
  • 485 przedstawicieli kadry szkół w tym nauczyciele/ nauczycielki, pedagodzy/ pedagożki, psychologowie/ psycholożki, pracownicy/ pracowniczki systemu oświaty, personel medyczny, dyrektorzy/ dyrektorki szkół
  • 350 rodziców / opiekunów prawnych

WSPARCIE ZAPLANOWANE W PROJEKCIE

W ramach projektu będą realizowane formy wsparcia:

  • Wdrożenie modelu ASPE – Asystent ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (Kurs ASPE I i II stopnia, szkolenia dla kadry, superwizje, zatrudnienie asystentów)
  • Cykliczne audyty zasobów szkół w zakresie technologii asystujących oraz zapewnienia dostępności
  • Wyposażenie szkół w pomoce dydaktyczne
  • Centrum Technologii Asystujących
  • Grupowe i indywidualne poradnictwo dla rodziców / opiekunów prawnych
  • Prace adaptacyjno-remontowe w szkołach
  • Wyciszenie sal lekcyjnych/terapeutycznych
  • Wyposażenie pokojów wyciszeń, sal do terapii sensorycznej
  • Wydarzenia integracyjne
  • Doradztwo zawodowe
  • Wdrożenie programu Golden Five do szkół
  • Wsparcie dobrostanu psychicznego dzieci i młodzieży (szkolenia psychologów szkolnych, terapia i grupy wsparcia dla uczniów)
  • Podnoszenie kompetencji kadry szkół (specjalistyczne szkolenia, studia podyplomowe, kursy języka migowego)

Wartość projektu: 18 891 819,65 zł  w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 17 947 228,66 zł

#FunduszeUE

#Fundusze Europejskie

pasek logotypów fep 21-27 poziomy kolorowy