![]() |
Budowa przeprawy w Przegalinie to część programu aktywizacji dróg wodnych na drodze wodnej E-70 - w projekcie "Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I". Inwestycja ważna jest nie tylko z punktu widzenia kierowców - most stanowić będzie połączenie drogowe z trasy warszawskiej na Wyspę Sobieszowską, ale także z punktu widzenia użytkowników drogi wodnej - żeglarze będą mieli możliwość przepłynąć Martwą Wisłą na Wschód Polski. Od kwietnia 2011r. budowany jest most zwodzony nad kanałem śluzy południowej wraz z przebudową dojazdów do mostu w Gdańsku-Przegalinie.
Obecnie na placu budowy wykonywanych jest cały szereg prac. Są to m.in.: przebudowa układu dróg dojazdowych, budowa instalacji niezbędnych do sterowania funkcją otwierania/zamykania przęsła zwodzonego, adaptacja istniejącej wieży sterowniczej śluzy w Przegalinie na potrzeby obsługi mostu, budowa instalacji odwodnienia mostu, przebudowa oświetlenia. Usunięto już kolizję z istniejącymi sieciami teletechnicznymi, energetycznymi, wodociągowymi i deszczowymi.
Trwa także zagospodarowanie terenu nad śluzą południową i północną. Budowane są przyczółki mostu. W gdańskiej wytwórni trwają prace nad produkcją konstrukcji stalowej oraz mechanizmów zwodzenia mostu.
Jak dokładnie wygląda obecnie plac budowy śluzy w Przegalinie przedstawiają poniższe zdjęcia z 2011 i 2012 roku.
![]() |
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 2007-2013
Zobacz również: Aktywizacja dróg wodnych w Gdańsku