fot. Paweł Jóźwiak
- Projekty cyfrowe to dla większości z nas codzienność, jednocześnie ich efektywne prowadzenie i wdrażanie mogą nastręczać nieco trudności. Osoby z instytucji kultury muszą być partnerami dla firm technologicznych planując stworzenie narzędzia, a następnie obsługują i koordynują kolejne projekty cyfrowe, to wymaga nowych kompetencji – opowiada Karina Rojek z Instytutu Kultury Miejskiej.
Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kultury, w szczególności osób pracujących w muzeach, bibliotekach, archiwach czy galeriach. W programie: definiowanie problemu i potrzeb, które chcemy rozwiązać za pomocą narzędzia cyfrowego, współpraca z dostawcą IT przy opracowaniu specyfikacji narzędzia cyfrowego, na co warto zwracać uwagę przy podpisywaniu umowy z dostawcą usług IT, jak zaplanować harmonogram projektu cyfrowego, co po wdrożeniu, czyli jak planować dalszy rozwój narzędzia cyfrowego?
Prowadzenie: Karolina Szczepaniak - Menadżerka projektów IT w agencji digitalowej Superskrypt oraz trenerka w obszarze nowych technologii. Przez kilka lat związana z Fundacją Centrum Cyfrowe, gdzie w ramach Pracowni Otwierania Kultury realizowała projekty IT. Współautorka projektu Transformator Kultury.