Link do opisu wydarzenia: Wystawa zdjęć nagrodzonych w Wielkim Konkursie Fotograficznym National Geographic

Wystawa zdjęć nagrodzonych w Wielkim Konkursie Fotograficznym National Geographic

Data: 10-16 listopada 2014
Miejsce: centrum handlowym Galeria Przymorze (ul. Obrońców Wybrzeża 1)
Wstęp: wstęp wolny
Organizator: SWOBODA PR - Agencja Public Relations na rzecz National Geographic Polska

Szczegóły wydarzenia

Jubileuszowa, 10. edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic właśnie się zakończyła. W ciągu dekady uczestnicy nadesłali niemal niemal 450 tysięcy zdjęć. Wyłania się z nich fascynujący obraz współczesnego świata widziany oczami fotografów. Wszystkich łączy jedno marzenie - pokazać swoje fotografie na łamach legendarnego magazynu.

Jubileuszowa edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic dobiegła końca. Zwycięzcy odebrali statuetki podczas dorocznej uroczystej gali w Warszawie. Najlepsze fotografie nagrodzone w historii konkursu można zobaczyć na dedykowanej wystawie, która odwiedzi Gdańsk w dniach 10-16 listopada.

Wielki Konkurs Fotograficzny organizowany przez National Geographic Polska to wyjątkowe wydarzenie w świecie fotografii. W ciągu dekady uczestnicy konkursu nadesłali łącznie niemal 450 tysięcy zdjęć. Wyłania się z nich fascynujący obraz współczesnego świata widziany oczami fotografów. Wszystkich łączy jedno marzenie – pokazać swoje fotografie na łamach legendarnego magazynu. Historia konkursu udowadnia, że niejednemu zwycięzcy otworzył drogę do dalszej kariery.



 

– W ciągu ostatniej dekady zmieniła się technika robienia zdjęć oraz jej dostępność. Ale zarówno 10 lat temu, jak i teraz staramy się wyłonić po prostu dobre fotografie, czyli takie, które pokazują wrażliwość autorów, zmuszają do zatrzymania się, ogarnięcia świata refleksją – mówi Martyna Wojciechowska.

W jubileuszowej, 10. edycji konkursu uczestnicy nadesłali niemal 30 tysięcy fotografii, które oceniało Jury pod przewodnictwem Tomasza Tomaszewskiego, w składzie: Adam Balcerek, Wojciech Franus, Grzegorz Leśniewski, Maciek Nabrdalik, Rafał Olejniczak i Martyna Wojciechowska.

– Obcowanie z obrazami, które nie były jedynie wynikiem uchwycenia świata jako obiektu, ale obrazami, które uczyniły ze świata obiekt sam w sobie, jest doświadczeniem tak satysfakcjonującym, że godziny poświęcone na ocenianie tysięcy nadesłanych prac przestały mieć znaczenie – komentuje pracę Jury Tomasz Tomaszewski.
Wystawa fotograficzna

Kolekcja trzydziestu najlepszych zdjęć nagrodzonych we wszystkich 10 edycjach Wielkiego Konkursu Fotograficznego zostanie zaprezentowana podczas wystawy fotograficznej w Gdańsku. Zdjęcia można oglądać od 10 do 16 listopada w Galerii Przymorze. ul. Obrońców Wybrzeża 1.

Ekspozycja odwiedziła już Kraków, Rzeszów, Poznań i Warszawę.

Mecenasem konkursu i wystawy jest firma SAMSUNG, której sprzęt fotograficzny zostanie zaprezentowany na stoisku towarzyszącym wystawie.

Informacje o konkursie i wystawie można znaleźć na stronie www.wkf.national-geographic.pl

National Geographic to legenda wśród magazynów, z historią sięgającą 125 lat wstecz.

Za tytułem stoi największe towarzystwo naukowe na świecie, które do tej pory sfinansowało 10 tysięcy grantów. To dzięki Towarzystwu National Geographic odkryto między innymi legendarne miasto Inków Machu Picchu, wrak Titanica, szkielet superkrokodyla w piaskach Nigru.

National Geographic to pismo dla ludzi o wszechstronnych zainteresowaniach, poszukujących rzetelnych i aktualnych informacji, ceniących wybitną fotografię i dbających o ochronę środowiska.

Na jego łamach można znaleźć artykuły o najnowszych odkryciach archeologicznych i paleontologicznych, niezwykłych kulturach, przyrodzie, historii, medycynie. Porusza także tematy społeczne i polityczne, opisuje konflikty, problemy ekologiczne i efekty zmian klimatycznych.

Wielki Konkurs Fotograficzny National Geographic to flagowy projekt polskiej redakcji magazynu. Był wielokrotnie nagradzany i wyróżniany, m.in. przez miesięcznik „Press”. Centrala National Geographic Society w Waszyngtonie nadała mu tytuł Best New Product Launch Campaign 2005 oraz uhonorowała nagrodą Brand Promotion Consumer Focus Award w 2010. Konkurs stał się inspiracją dla Towarzystwa National Geographic, które już od 2006 roku organizuje jego międzynarodową edycję.