Talent koreańskiej perkusistki świat poznał z płyt wydającego w wytwórni ECM zespołu Near East Quartet. W przypadku Soojin Suh Coloris Trio, dalekiego od jazzowego puryzmu, dobrym punktem odniesienia byłyby najbardziej ambitne nagrania zespołu Bad Plus, ale bez ich skłonności do efekciarstwa. Utwory dedykowane Herbiemu Nicholsowi i Andrew Hillowi też naświetlają kierunki poszukiwań liderki. Agresywne, matematyczne ostinata fortepianu sąsiadują w kompozycjach Suh z lirycznym minimalizmem. Wymienność funkcji każe zaś odejść od etykiety tria fortepianowego na rzecz określenia trio perkusja–kontrabas–fortepian. Gra Soojin Suh nadaje muzyce nerwu, ale nasycona jest też barwami, a jej perkusyjne gesty przypominają gwałtowne pociągnięcia pędzlem. Na niektórych płytach artystka sięga po rodzimą tradycję, wykorzystując instrument geomungo czy angażując śpiewaka w stylu pansori. Tym razem nawiązanie do koreańskiej spuścizny jest subtelne i filozoficzne – w muzyce tria odnajdziemy realizację „oddechu melodii”, starej koncepcji koreańskiej estetyki dźwięku.” – pisze Tomasz Gregorczyk w jazzpress.pl
Trio Mateusza Gawędy wykonuje swój autorski program złożony z kompozycji lidera, inspirowanych wszelkimi gatunkami muzycznymi, głównie jazzem z lat 60., muzyką europejską XX wieku oraz muzyką współczesną. W 2016 roku trio nagrało debiutancki album „Overnight Tales”, który otrzymał nominację do nagrody Fryderyki 2017 w kategorii Muzyka Jazzowa – Fonograficzny Debiut Roku. W 2018 roku ukazała się kolejna płyta zespołu pt. „Falstart”. W czerwcu 2023 zespół odbył trasę koncertową w Japonii i Chinach, gdzie również został zarejestrowany materiał na kolejny album zespołu.
Podczas jubileuszowego koncertu trio wykona materiał przekrojowy z całego okresu swojej działalności. Lider zespołu, bardzo dobrze znany gdańskiej publiczności, Mateusz Gawęda współtworzy także m.in. składy Pezda/Gawęda Duo, PeGaPoFo, Silberman czy Więcek & Gawęda Quintet. Na swoim koncie ma 14 wydanych albumów. W ostatnich latach eksploruje również tematy związane z duchowością oraz szeroko pojętym rozwojem wewnętrznym. Alan Wykpisz, kontrabasista, gitarzysta basowy, kompozytor. Wraz z zespołem High Definition Quartet był nominowany do nagrody Fryderyk 2014 (za album „Hopasa”), a z zespołem Natalia Kordiak Quintet w 2020 roku za najlepszy debiut fonograficzny (album „Bajka”). Grzegorz Pałka, perkusista jazzowy, był trzykrotnie nominowany do nagrody Fryderyk.
„Mateusz Gawęda (…) zdaje się sukcesywnie zmierzać w stronę pianistyki totalnej, rozwijając tym samym koncepcję progresywnego tria fortepianowego, gdzie swoje miejsce maję uznane składy tak znakomitych pianistów, jak Marilyn Crispell, Vijay Iyer czy Matthew Shipp. Gawęda, idealnie odnajdując się w tej wizji pełnej matematyki, świetnie prowadzi swój zespół – czasem bardzo przestrzennie, precyzyjnie, niejednoznacznie, czasem blisko idiomowi jazzowemu. To cała prawda o muzyce tria – wymagająca, inteligentna, pulsująca wielością znaczeń i rozwiązań, na wskroś emocjonalna, bardzo złożona i intelektualna. Podobno tak właśnie funkcjonują wielkie muzyczne osobowości.” – pisał Tomasz Łuczak (Polish-Jazz.blogspot).